Nvidia "Full Screen Video Mirror" & ATI "Theatre Mode" Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 976 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• edgarv
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
Al jaren gebruikte ik op een pc met Windows XP de TV-out om films op een TV weer te geven, de videokaart was een ATI Radeon 9700. Kortgeleden heb ik deze pc echter omgebouwd tot een Windows Vista computer, waarbij ik ook een nieuwe videokaart heb aangeschaft (Nvidia 7600GS).

Tot mijn stomme verbazing missen de Vista drivers de functionaliteit die ik kende van de ATI genaamd "Theatre Mode". Nvidia noemt dit "Full Screen Video Mirror". Een video die afspeelt in een venster, wordt volledig getoond op de TV-Out.

Ik kan inderdaad vinden dat Nvidia deze functionaliteit formeel niet meer ondersteunt in Vista, mogelijk als een gevolg van aangescherpte copyright reguleringen.

Heeft omruilen voor een ATI kaart zin (bv HD2400/HD2600)? Ik kan nergens iets niets vinden over de theatre mode en Vista. Kan ik de Theatre Mode naar TV-Out gebruiken? Of moet ik de TV vervangen door een TV met HDCP?

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Volgens mij heeft het niet met hdcp te maken, maar meer met het feit dat vista anders met overlay omgaat dan eerdere versies. Bij theater mode van ati wordt een video via de overlay op het scherm gezet, dit wordt in zijn geheel ook weergegeven op de 2e monitor. Maar in Vista is het kennelijk anders. Na heel veel gepriegel heb ik de theater mode af en toe, en dan voor sommige videos aan de praat gekregen, maar van harte ging het niet. Meestal resulteert het in een zwart video scherm. Ik start nu gewoon mijn videos full screen op het secondary display, en heb mijn pogingen gestaakt om het via theater mode op de tv te krijgen. Ati en nvidia zouden in de drivers de functie moeten uitbreiden, zodat het niet alleen op overlay werkt, maar ook op vmr-9 of directdraw.

Overlay begint ook langzamerhand overbodig te worden, omdat een computer die vista kan draaien ook wel in staat is een full-screen (HD) video, zonder gebruik van overlay te maken, op het scherm te zetten. (ik meen dat overlay een methode was om de buffer sneller vol te schrijven en uit te lezen)

• edgarv
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
Van de Nvidia website:

Full screen video mirror.
This feature is no longer supported due to the new Protected Video Path Output Content Protection (PVP-OPM) in Windows Vista.

Terwijl de Theatre Mode in de ATI drivers nog wel bestaat - alleen ben ik benieuwd hoe goed hij werkt.

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

• BAWLS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-03 12:48

BAWLS

... dingen met spullen

Ik ben al de hele avond bezig met Vista en Ati, maar ik krijg "theater mode" niet aan de praat... ik dacht "laat ik Vista" eens een kans geven, stom natuurlijk :(

<signature/>