Laptop geeft geen beeld, ook geen BIOS

Pagina: 1
Acties:

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 09:57

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Mijn laptop staat normaal gewoon de hele dag aan. Toen ik vorige week thuis kwam, rook ik nabij m'n laptop al een minder prettig geurtje. Het beeld stond op zwart. Vervolgens heb ik de stekkers er uit getrokken en sindsdien krijg ik alleen zwart beeld. Met accu of met stroom maakt niet uit.

Afgelopen weekend heb ik hem opengeschroeft en het koelblok met ventilatoren schoongemaakt. Daar kwam de geur blijkbaar vandaan (verbrand stof). Nu start hij echter nog steeds niet. Ik heb ook geprobeerd de laptop op te starten zonder koelblok en gevoeld of de processor warm werd. Hij leek niet warm te worden. Nu vermoed ik dat die processor gewoon dood is. Eigenlijk zoek ik daarin bevestiging.
Als je hem opstart hoor je de HD opstarten en je ziet het standby lampje branden.

Verder zit onderstaand batterijtje bevestigd aan het moederbord. Kan het zijn dat de processor niets doet, omdat dit (BIOS-?)batterijtje leeg is?

Afbeeldingslocatie: http://www.spekendorf.nl/download/batterijtje.jpg

Specs:
Microstar (Medion hardware) MD 40420.
P4 2.4Ghz
512 MB geheugen

Dividend for Starters

Verwijderd

Voor zolang als ik het mij kan herineren, is die batterij er enkel om je instellingen opgeslagen te houden (en bvb de systeem klok bij te houden)

Wat volgens mij ook kan is dat de backlight van je LCD kapot is, hoe oud is hij al? Om dit te weten te komen, sluit eens een externe monitor aan, als deze wel beeld geeft is het "enkel" je LCD die het heeft begeven (en als je een beetje handig bent kan je deze zelf vervangen)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nee, de batterij is er om alles op te slaan, is deze leeg, dan boot het systeem gewoon (maar is na een uit/actie weer alles kwijt. CPU's gaan in de regel niet snel kapot, dan zou ik eerder je moederbord verdenken. Mocht je twee bankjes RAM hebben, verwissel die eens met elkaar (en ook afzonderlijk).