Toon posts:

kan niet met vista op xp komen

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop met vista en een pc met XP erop en ik probeer nu al een paar maanden een windows netwerk te maken maar tot op heden is dat nog niet gelukt.
Het enigste wat lukt is dat ik met de PC in de laptop kan komen alleen niet andersom. Dan krijg ik de volgende melding:

"\\PC is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtiging voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt."

Ik heb van alles geprobeerd.
-Ik heb een router van SMC: SMCWBR14-G2. In de netpage van deze router kan ik niks vinden
waardoor de toegang geblokkeerd wordt.
-Op de PC staat een firewall van Norman en daarin wordt alle inkomende lijnen voor de laptop
toegestaan.
-Ik gebruik voor allebei dezelfde netwerknaam.
-Ik heb de volgende patch op de PC met XP geinstalleerd:
WindowsXP-KB922120-v5-x86-ENU.exe
-Op verschillende forrums al dezelfde vraag gesteld maar door kwam ook niet veel uit helaas.

Alleen lukt het wel alleen met network magic, maar die werkt niet lekker op de laptop met Vista.
Dat gaat een week goed en daarna verdwijnen alle gedeelde mappen en die krijg ik niet meer gedeeld. Ik moet dan network magic weer opnieuw installeren om t weer goed te krijgen.

Heeft iemand voor mij een oplossing die wel wil werken?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het account wat op Vista staat (naam + wachtwoord) moet (dacht ik) dan ook op XP staan. Daar ken je dan de rechten toe.

Als XP de gebruiker niet kent, ben je dus een onbekende voor het systeem, dus geen toegang.

Ey!! Macarena \o/

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-03 08:51
Controleer of je netwerk goed staat :) DHCP server, handmatige IP adressen, enz

Je kan volgende proberen.
1. User met Password aan maken op je machine en deze rechten geven op de mappen die je wilt delen
2. Share aanmaken met everyone machtiging full controll ( niet echt veilig)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Heb je wel iets (printer, drive, map) gedeeld op je computer met Windows XP erop?
Misschien zit de firewall toch in de weg, probeer het eens als deze uit staat? Heb je op je windows XP eenvoudig delen van bestanden misschien uitgeschakeld??

Zie ook Beschrijving van het delen van bestanden en machtigingen in Windows XP in de knowledge base van Microsoft..

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:13:
Het account wat op Vista staat (naam + wachtwoord) moet (dacht ik) dan ook op XP staan. Daar ken je dan de rechten toe.

Als XP de gebruiker niet kent, ben je dus een onbekende voor het systeem, dus geen toegang.
Hoe en waar moet ik dit doen?
Ik ben zelf een beetje nog een leek.

Verwijderd

Topicstarter
Borizz schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:25:
Heb je wel iets (printer, drive, map) gedeeld op je computer met Windows XP erop?
Misschien zit de firewall toch in de weg, probeer het eens als deze uit staat? Heb je op je windows XP eenvoudig delen van bestanden misschien uitgeschakeld??

Zie ook Beschrijving van het delen van bestanden en machtigingen in Windows XP in de knowledge base van Microsoft..
Op XP staat alles gedeeld ook de printer, mappen en zo.
Ik weet dat t ook niet aan de firewall ligt want die heb ik ook al uitgeschakeld gehad.In de instellingen staat dat alle verbindingen met de laptop (ip- adres en MAC-adres toegekend) toegestaan worden.
Ik zal het eenvoudig delen van bestanden nalopen op de XP aan de hand van de link.

Ik heb het eenvoudig delen van bestanden geprobeerd maar ik heb die mogelijkheid helemaal niet ertussen staan in de tabblad van mapopties. Is wel een beetje vreemd vind ik want het is een legitieme versie van XP SP2.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 01:21 ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:05:
[...]

Ik heb het eenvoudig delen van bestanden geprobeerd maar ik heb die mogelijkheid helemaal niet ertussen staan in de tabblad van mapopties. Is wel een beetje vreemd vind ik want het is een legitieme versie van XP SP2.
Dan heb je als het goed is XP Home, daar heb je geen keus namelijk daar wordt altijd 'eenvoudig delen' gebruikt.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
[b]
Dan heb je als het goed is XP Home, daar heb je geen keus namelijk daar wordt altijd 'eenvoudig delen' gebruikt.
Ok, jammer dat t dus niet opgelost is hiermee, toch bedankt
Pagina: 1