Ineens temperatuur problemen

Pagina: 1
Acties:

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:21
Allen,

Sinds kort is mijn pc ineens mega warm aan het worden en reboot deze spontaan. Ding draait hiervoor 3 jaren zonder problemen.

Het is een P4P800MV asus bordje in een Antec kast (zie image hieronder). Ding is erg klein, maar voorheen draaide het zonder problemen.
Afbeeldingslocatie: http://pan.fotovista.com/dev/1/7/00037771/g_00037771.jpg
1HD en 1 DVD Brander erin. Video is GForce 6800 GT.
Heb er laatst extra geheugen bij geprikt (2x1GB Kingston) dus ik dacht meteen dat het hieraan zou liggen. Heb het geheugen er weer uitgehaald maar de hitte problemen blijven.

Heb op de CPU een zalman coolertje (weet niet meer welk type) draaien, Heb de potmeter al helemaal opengezet (wat voorheen dus niet nodig was)

Temperaturen zijn nu ronde de 75-78 graden voor de CPU, Case is 52 graden.

Snap niet zo goed wat er nu ineens anders kan zijn waardoor de pc ineens zoveel warmer wordt. De cooler zit nog goed vast op de cpu, heb ik al gechecked, geheugen er weer uitgehaald maakte ook niet uit.

Iemand nog tips??

Verwijderd

Stof...
Je kast enzo alle hardware in je pc, moet je in ieder geval 1× per jaar schoonmaken.
stof goed uit je koelers halen, en zorg dat er zo min mogelijk stof in je kast aanwezig blijft.

• Matthijs Hoekstra
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:06:
Stof...
Je kast enzo alle hardware in je pc, moet je in ieder geval 1× per jaar schoonmaken.
stof goed uit je koelers halen, en zorg dat er zo min mogelijk stof in je kast aanwezig blijft.
Had ik (kuch) al gezegd dat ik (kuch) flink aan het stoffen was geweest (kuch kuch) om het stof ook uit de pc te halen om te (kuch) kijken of dat hielp :)
Hij is weer schoon maar het hielp niet :'(

Verwijderd

Misschien kan je hier wat antwoord op geven, dan weten andere mensen ook wat meer :) :

Kan je ook zien hoeveel RPM je koelers draaien?
Is het heet op de kamer waar de pc staat?
Heb je de pc schoon gemaakt met pers lucht? (dat is met lucht dat met een aantal bar uit een compressor wordt geblazen.)(Zo nee, hoe dan?)
Hoeveel is je CPU gemiddeld belast + hoeveel van de hoeveel RAM gebruik je?(dit kan je zien met Winbar of dat kan je zien bij Windows taakbeheer > Prestaties)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 20:24 ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Draaien alle fans nog wel in je kast??

Denk hierbij ook aan de fan van de voeding!

If I can't fix it, it ain't broken.

• Matthijs Hoekstra
Dank voor de reacties, hier wat antwoorden:

Weet niet precies welke wat is maar het is een CPU fan en de voedingsfan. De fan op de videokaart draait ook (die maakt het meeste herrie)

Fan 1: 1900RPM
Fan 2: 2500RPM

Stof schoongemaakt door kaarten etc uit de pc te halen en hard te blazen. Ook de CPU cooler zo schoongeblazen en de kast op zijn kant zodat het stof niet weer neerdwarrelde.

Kamer is niet heet. (Niet heter dan week geleden) denk een graad of 22.

Cpu belasting schommelt, tussen de 4% en de 25% soms uitschieter naar 70 en 80% Draai al tijden Vista Ultimate.

Memory (fysiek 3 gig) waarvan 600MB vrij (Vista pakt zoveel ie kan en geeft die vrij wanneer nodig)

Verwijderd

Misschien moet je de cpu zelf ook eventjes noemen. En computers gaan soms gewoon dood he. Om de 3 a 5 jaar vervangen die boel. En als je dat nog niet wil doen, underclocken.
Pagina: 1