Toon posts:

Recover SONY memorystick

Pagina: 1
Acties:
  • 568 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na het doorlezen van de FAQ heb ik reeds verschillende tools geprobeerd om de fotos terug te halen van mijn sony 256mb (fat16) memorystick.

Ik had 100 fotos gemaakt en toen is de stick accidenteel geformatteerd geweest in mijn fototoestel (verwisseld met een andere stick 8)7 ) Na het formatteren zijn er op diezelfde stick 5 nieuwe fotos gemaakt.

Nadien heb ik de stick uitgelezen met mijn kaartlezer en zijn de 5 fotos door mijn fotobewerkingssoftware acdsee verplaatst naar mijn pc. Nadien wordt de stick automatisch gewist , staat zo ingesteld in acdsee.

Kan ik alsnog aan de 100 fotos ? :'(

Software reeds getest maar zonder resultaat (kan enkel die laatste 5 fotos terughalen)

Easy Recovery Professional
BadCopy Pro
Sony Memory Stick File Rescue
SmartRecovery

Of zijn doordat ik nadien nieuwe fotos 'weggeschreven' heb naar de kaart de andere 100 hopeloos verloren? Alvast dank voor jullie suggesties,ervaringen en opmerkingen.

Recuvera

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Met Flash Memory Toolkit zou het moeten lukken.
Normaal gezien zou je toch het grootste deel van die 100 foto's moeten kunnen recoveren.

Verwijderd

Recuva al geprobeerd?

Verwijderd

Heb een soortgelijk probleem gehad vorige week.
Zat te `spelen' met de digitale camera en koos voor 'Format'.
Niet helemaal wakker op dat moment en koos voor 'Ja'.
Weg alle foto's, alle vakantie foto's.

Vrouw boos, oeps.

Dit was mijn redding en het is nog gratis ook.
http://www.artplus.hr/adapps/eng/dpr.htm

Suc6.

Verwijderd

Topicstarter
Recuva had ik al geprobeerd (verkeerdelijk had ik recuvera geschreven)

Flash Memory Toolkit heb ik zonet geprobeerd. Haalt ook enkel de laatste 5 fotos terug.

Wellicht komt dit doordat ik de kaart geformatteerd heb en nadien nog beschreven. Bij enkel 'geformatteerd geweest' zou de recovery wellicht wel lukken ?

Digital Photo Recovery idem enkel de laatste 5.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 20:05 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:58:
Recuva had ik al geprobeerd (verkeerdelijk had ik recuvera geschreven) Flash Memory Toolkit heb ik zonet geprobeerd. Haalt ook enkel de laatste 5 fotos terug. Wellicht komt dit doordat ik de kaart geformatteerd heb en nadien nog beschreven. Bij enkel 'geformatteerd geweest' zou de recovery wellicht wel lukken ?
Ja, waarschijnlijk wel ja.

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden op het internet ...

"Some camera use full zeroing formats (e.g. Fuji, Sony, and Olympus) that overwrite the data and cannot recovered."

Ik vrees dat ze dus verloren zijn. Nu ja het zal een les zijn. Tweemaal nadenken ..

Verwijderd

hmm, het zou mij ten sterkste verwonderen mochten camera's bestanden echt "veilig" gaan verwijderen. zeroing forlmatteren duurt een stuk langer overigens, want alles wordt dan overschreven met nullen.

wat ik gebruik is een tool van sandisk RescuePro, speciaal voor het recoveren van foto's op flash geheugen, misschien moet je daar eens naar kijken.

Als het niet lukt, zoek eens naar software voor te recoveren na zeroing format, het bestaat, maar de kans op recovery wordt wel erg klein...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het nog even geprobeerd met een andere memorystick en na enkel formatteren lukt het niet meer om ook maar iets terug te halen.

het formatteren in de camera duurt inderdaad zoals je aangeeft erg lang zeker gezien het kleine formaat van de memorystick (128mb en 256mb) het gaat dus wellicht om een full zeroing format.

Verwijderd

hoe stom om zero formating te gebruiken in een camera :s
Pagina: 1