HD2600 XT loopt vast op 3dmark 2006

Pagina: 1
Acties:
  • 484 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Zaterdag mijn PC inelkaar geschroeft, dit zijn mijn specs:
  • Club3D HD 2600XT DDR4
  • GigaByte GA-P35C-DS3R
  • Intel Core 2 Duo E6750
  • 2GB PC5300
Nu heb ik Vista geinstalleerd + de nieuwste catalyst driver geinstalleerd. Ik wou eens 3dmark 2006 testen en de pc loopt na 1/2 seconden vast, daarna reageerd ie weer. Daarna komen er allemaal kleuren in beeld en gaat het beeld op zwart, dit doet ie 4 keer en daarna zie je nog even in een ballon "Beeldschermadapter reageerd niet meer, fout in ATIKMDAG". Daarna stuurt ie geen signaal meer naar mn tft en moet ik hem uitzetten.

Heb verschillende spellen getest maar die werken weer wel. :s

Weet iemand waar dit aan ligt?

w00t

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
-nosysteminfo aan je snelkoppeling meegeven ?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je gebruikt wel versie 1.1.0? Heb je verder ook de chipsetdrivers, en DX geïnstalleerd?

• struukduuker
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-03-2023

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Bedankt kabrok.

Oplossing dus:

C:\Windows\System32\Futuremark\MSC'\Direcpll.dll renamen naar iets anders en hij loopt niet meer vast :s

Vreemd hoor. Maar iig bedankt!!

w00t

Verwijderd

wat was je score?

ik haal 4250 punten in de default modus. systeem: dualsata 939 vsta mobo met 2GB kingston valueram en een opteron 175 op stock speed. als grafische kaart een saphire hd2600xt ddr4 met 256 mb geheugen. dit onder vista home premium metde ati 7.8 driver.

ik had voor deze hd2600xt een gf6800le met alle pipes los in gebruik, en ben zeer tevreden met de overstap naar deze ati kaart. ondanks de lauwe reviews op de diverse internet sites. mijns inziens koop je voor 100 tot 130 euro een goed te gebruiken videokaart. quake 4, call of duty 2, dark messiah en oblivion draaien in 1024x768 en 1152x864 soepel. ook stalker doet het op 1152x864 na enig tweaken goed.
ook de simpele driverinstallatie, en (het gebrek aan) processorbelasting bij het dvd en mpg afspelen in powerDVD door de goede (avivo?) videoversnellers zijn m.i. top.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 20:13 ]

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-07 13:54
Heb je al geprobeerd iets over te clocken? (met b.v. atitool) Kan echt zo honderden punten 3dmarkt06 opleveren (en dus fps).. Lees je wel eerst even in..

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Dit is iets waar ik ook tegenaan liep, nadat ik dat dll bestand had gerenamed werkte het gelukkig.

5112 punten:

Asus P5K
E6750 ( niet overgeclocked)
Asus 2600 XT driver 7.8 ( niet overgeclocked)

[ Voor 7% gewijzigd door Bram op 21-08-2007 18:37 ]

Verwijderd

Wel raar dat een 8800GTX voor een dubbele score zorgt

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:02
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:38:
offtopic:
Daar betaal je dan ook 3 keer zoveel voor.....

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:38:
Joh? 8)7

Gelukkig maar dat de HD2600XT dan ook niet met de 8800GTX hoeft te concurreren :') Ik vind het ook raar dat ik een 2x zo hoge 3dmark score haal als jou, maar we hebben niet allemaal zo'n goede pc :P

• Phlar
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-10-2025
Ik heb ff een vraag als nieuwe gebruiker. Ik heb zoals vele mensen denk ik Bioshock gekocht. Nu had ik er toen een Sapphire ATI X1950Pro,256MB er in zitten. En alles draait als een zonnetje.
Maar ja Bioshock kan ook op directX 10. Dus ik koop een nieuwe Videokaart met DX10, de Sapphire ATI 2600XT, 256MB.
En nu loopt ie constant vast. terwijl de andere spellen zoals Lost Planet, wel draait als een gek.

Wat voor probleem heb ik dan??

Verwijderd

Phlar schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:35:
Ik heb ff een vraag als nieuwe gebruiker. Ik heb zoals vele mensen denk ik Bioshock gekocht. Nu had ik er toen een Sapphire ATI X1950Pro,256MB er in zitten. En alles draait als een zonnetje.
Maar ja Bioshock kan ook op directX 10. Dus ik koop een nieuwe Videokaart met DX10, de Sapphire ATI 2600XT, 256MB.
En nu loopt ie constant vast. terwijl de andere spellen zoals Lost Planet, wel draait als een gek.

een groot probleem :*)

je moet gewoon ff de nieuweste update's installeren en klaar is kees

• Phlar
Heb alle denkbare updates gedaan. Loopt nog steeds vast...

• TheZeroorez
  • Niet online
Sowieso was dit niet helemaal slim; een X1950Pro is toch wel een behoorlijk stuk sneller dan een 2600XT. Indien je de kaart nog kunt terugbrengen: Doen, en even sparen voor een 8800 of 2900!

Verder, als het echt vast loopt, denk ik dat je even de drivers _helemaal_ weg moet hebben. Met iets als drivercleaner dus, of een nieuwe Windows installatie.

-- Verder zou ik wat inzetten, en een eigen topic openen. Kapen is niet gewenscht.

@onder: In dat geval.. http://tweakers.net/aanbod ;)

[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 27-08-2007 19:52 ]

• Phlar
Terugbrengen zal niet gaan. Maar ja, zoveel koste dat ding nou ook weer niet. Dan toch maar die ouwe er weer in zetten of toch sparen voor een betere.

Verwijderd

Maar als alles spellen wel goed werken dan licht het iig niet aan je kaart

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Phlar schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:35:

BioShock is gewoon slecht gemaakt. Hier loopt hij ook constant op de klippen na een minuut of 3. En het geluid werkt niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Ultraman op 03-09-2007 23:36 ]

Yes, but no.

Verwijderd

mieJas schreef op maandag 03 september 2007 @ 22:58:
[...]

BioShock is gewoon slecht gemaakt. Hier loopt hij ook constant op de klippen na een minuut of 3. En het geluid werkt niet.
Spuit 11, Bioshock slecht gemaakt? :/ Je hebt er gewoon de pc voor nodig :?

*Speelt Bioshock zonder rare frutsels ;)

Verwijderd

Sorry ik probeer niet iemand topic te pikken het is alleen dat ik ongeveer hetzelfde probleem heb.
Dat error krijg ik met 3dmark ook met mijn Club3d ATI HD 2600 XT.
ik heb dat bestand niet geprobeerd te renamen maar dat ik nog wel.
Wat ik graag wou weten is het deze kaart dat jullie ook hebben want. namelijk op het hele internet ziet hij er anders uit.
Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y145/RadjaRoy/VGA1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y145/RadjaRoy/VGA2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y145/RadjaRoy/VGA3.jpg

Ook dit vondt ik raar.
http://i4.photobucket.com/albums/y145/RadjaRoy/Catalyst.jpg

op het site van Alternate waar ik het heb gekocht stond.
Grafisch chip: 800 Mhz
Geheugen Chip: 1400 Mhz

Klopt dit of ben ik genaaid? :'(
Ik heb nog twee dagen om te ruilen. :S

• TheZeroorez
  • Niet online
700 = 1400

Verder zijn er meerdere fabrikanten, en maakt Club3D, die van jouw ongeresizede plaatjes, verschillende 2600's, met verschillende koelers etc. Je bent dus niet genept.

Verwijderd

TheZeroorez schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:56:
700 = 1400

Verder zijn er meerdere fabrikanten, en maakt Club3D, die van jouw ongeresizede plaatjes, verschillende 2600's, met verschillende koelers etc. Je bent dus niet genept.
Het is misschien een stomme vraag maar, hoe kan het zijn dat Ctalyst dan 700 Mhz maar laat zien?
Ben toch wel ff nieuws gierig en sorry voor de ongerisized plaatjes zal het ff veranderen.

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 01:07
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:06:
[...]

Het is misschien een stomme vraag maar, hoe kan het zijn dat Ctalyst dan 700 Mhz maar laat zien?
Ben toch wel ff nieuws gierig en sorry voor de ongerisized plaatjes zal het ff veranderen.
http://en.wikipedia.org/wiki/DDR_SDRAM

lees je in / leef je uit :+

EDIT trouwens:
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:52:
Sorry ik probeer niet iemand topic te pikken het is alleen dat ik ongeveer hetzelfde probleem heb.
Dat error krijg ik met 3dmark ook met mijn Club3d ATI HD 2600 XT.
ik heb dat bestand niet geprobeerd te renamen maar dat ik nog wel.
Wat ik graag wou weten is het deze kaart dat jullie ook hebben want. namelijk op het hele internet ziet hij er anders uit.
Voorbeeld:

*plaatjes - knipperdeknipski*

Ook dit vondt ik raar.
http://i4.photobucket.com/albums/y145/RadjaRoy/Catalyst.jpg

op het site van Alternate waar ik het heb gekocht stond.
Grafisch chip: 800 Mhz
Geheugen Chip: 1400 Mhz

Klopt dit of ben ik genaaid? :'(
Ik heb nog twee dagen om te ruilen. :S
integendeel, da's een rebranded aftermarket zalman koeling, er zijn genoeg mensen die twintig euro extra voor zo'n ding betalen, dus wees blij (tenzij je net zo'n rothekel hebt aan zalman als ik maar kans is klein ;) )

[ Voor 57% gewijzigd door iceheart op 12-09-2007 22:21 ]

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:02
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:06:
[...]

DDR = Double data rate, dus 700MHZ is 1400MHZ effectief :)

Verwijderd

Natuurlijk DDR, stupid me. Gelukkig hoef ik me niet zorgen te maken dat ik een nep merk of gare video kaart heb.

Thanx guys jullie zijn top en bedankt voor de info. _/-\o_

Wederom sorry voor het stomme vraag ik wist dat het simpeler lag maar kon er niet op komen,

Ciao. d:)b

Verwijderd

Ik krijg deze error heel vaak tegenwoordig.
Bij 3d mark en ook als ik AutoTune van Catalyst doe.
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y145/RadjaRoy/Catalyst2.jpg

Heeft iemand ook deze foutmelding gehad en wat kan hiervoor een oplossing zijn?

• TheZeroorez
  • Niet online
Probeer anders eens nieuwe drivers, check de videokaart in het slot en alle kabels, en boven alles: Kaap geen topics en zet je in.

Verwijderd

Nee het is niet mijn bedoeling dat ik deze topic probeer te kapen maar, alleen omdat het onderwerp veel te maken heeft over mijn probleem en vondt het zonde om een hele nieuwe topic te openen,

Nog een klein vraagje. :S
Ik zou graag later de game Crysis willen draaien op me pc.
Ik heb een test gedaan met 3DMark 06 en kreeg dit.
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y145/RadjaRoy/Test.jpg

Zal dit genoeg daarvoor zijn of moet ik echt een andere vidkaart kopen.
Mobo: P35c-DS3R
Mem: G.E.I.L. 800 Mhz 2Gig
Vidcard: Ati HD 2600 XT 256 mb

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 14:02
De 3Dmark score zegt eigenlijk heel weinig over de prestaties in games. Verder is de HD2600XT geoptimaliseerd voor verschillende versies van 3Dmark. Zou scoorde mijn vorige HD2600XT net zoveel punten in 3Dmark '03, '05 en '06 als mijn huidige X1950GT terwijl deze laatste in games veel beter presteerd.

Maar om even antwoord te geven op je vraag:
Ik DirectX9 modus moet het wel te spelen zijn op medium settings.

@RadjaRoy: Je moet even VPU-recover uitzetten. Deze instelling kun je vinden in het Catalyst Control Center.

[ Voor 12% gewijzigd door Cpt.Iglo op 13-09-2007 23:21 ]

Verwijderd

@ Cpt.Iglo

Bedankt voor je reply.
Ik zal dan die VPU Recover uitzetten en kijke hoe het verder zal gaan.
Kwa systeemeisen zou ik met mijn systeem Crysis kunne spelen maar, ik twijfelde over wat eruit kwam bij 3DMark vandaar mijn vraag.

Ik zou dus Crysis kunnen draaien misschien niet optimaal maar het is wel mogelijk.

Of zou ik beter de HD 2600 XT omruilen voor:
http://www.alternate.nl/h...1063315&showTechData=true
Want denk dat de nvidia beter zou werken maar niet 100%.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 15:18 ]

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 14:02
je 2600XT presteerd ongeveer net zo goed als de 8600GT, alleen in DX10 presteerd de 2600XT wel iets beter.

Persoonlijk zou ik, als je de kaart nog kunt ruilen, deze omruilen voor een X1950 of 7900/7950. Welliswaar niet DirectX10 maar wel veel sneller, ook in Crysis. ;)

• Phlar
Ik zou persoonlijk ff doorsparen voor een Nvidia 8800 of een Ati 2900. Als je echt alles uit je game wilt halen natuurlijk :)

Verwijderd

Helaas zal ruilen niet meer kunnen vanwege omruilen garantie.
Ik spaar nog dan ff verder en koop gelijk een goede kaart nu Crysis toch niet uit is heb ik wel ff tijd voor sparen.

Wat ik nog ook raar vond.
Ik begin vanaf het begin.
Mijn kaart stond standaard GPU-clock: 800 Mhz MEM-clock: 700 Mhz
Deze heb ik met Auto-Tune op GPU-clock 840 Mhz MEM-clock: 705 Mhz gekregen.
HD films en Bluray draaien goed hoewel, als ik ene spel Titan Quest speel wordt de GPU rond 43 (36 graden idle) graden en gaat me beeld 2 sec zwart en kan ik weer verder (waarschijnlijk VPU Recover).
Dit gebeurd om de 20min.

Dan zou je zeggen zet die pokke VPU Recover uit maar, als ik dit doe dan wordt de beeld zwart en komt na 2 sec of zelfs langer dan 5min niet terug aslof hij vast is gelopen.

Ik heb al de laatste update van 2600 XT driver en Catalyst.

Zou dit komen door de overclock of iets anders.
Pagina: 1