Toon posts:

vertraagd lan door p2p

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
wij, woongroep, (zo'n 12 pc's waarvan max 8 gelijktijdig actief) gebruiken in klein netwerk de cj 1616-2p voatm.
Wanneer er verschillende gebruikers zijn en er staan een of meerdere p2p programmaas aan (Emule, Utorrent etc) wordt het netwerk traag als stroop. Ook al is de gebruikte bandbreedte of downloadsnelheid niet hoog. Vooral webpagina's komen nauwelijks binnen. Ik heb het idee dat het aan het buffer of geheugen van het modem ligt, die de connecties vh p2p programma niet aankan. Resetten vh modem helpt.
Is er een mogelijkheid de capaciteit vh modem te vergroten? Geheugen expansie?
Zo niet, heeft iemand enig idee welk modem geschikt voor ons kan zijn?
bij voorbaat dank
john

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De eigenschap die veel P2P progs hebben is dat er veel connecties tegelijkertijd worden opengegooid. Doe je dit vanaf meerdere pcs dan kan het zo zijn dat je modem de connecties niet meer allemaal aankan en daardoor zeer traag wordt. Probeer eens de connecties te beperken en kijk of het dan uitmaakt (ik weet dat µtorrent standaard 300 heeft, gooi die eens naar 30 ofzo op iedere pc).

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zorgen dat iedereen zich gedraagd en een beperkt deel van de bandbreedte en aantal connecties gebruikt. Zo'n simpel modempje als de Copperjet is niet bedoeld voor dit soort activiteiten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• PierreG
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-03 20:31
Idd, heb hier thuis nog hetzelfde probleem gehad. Gewoon op iedere pc het aantal connecties beperken en normaal zou het al een heel stuk sneller moeten gaan.