Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Oude stereo - welke connectie is dit?

Pagina: 1
Acties:

• Shadow_Zero
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 30-09 13:26
Ik wil mijn oude Aristona stereo met platen- (en cd) speler met cinch op m'n receiver aansluiten, maar de speakers die er bij zitten hebben aparte stekkertjes waarvan ik me afvraag of er omvorm stekkertjes zijn naar cinch (ik heb ook geen idee voor trefwoorden hiervoor om op te zoeken).
De AUX heb ik ook geprobeerd, er staat niet op of het IN of OUT is, maar aangezien die geen geluid op mijn receiver produceerde denk ik dat het AUX IN is.

Dus, hoe heten deze stekkertjes en zijn er omvorm pluggen/kabels voor naar cinch?

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DIN-pluggen. Ze gaan overigens naar speakers. Dwz, d'r zit een versterker achter dus je kunt dat niet aansluiten op een line in.

http://en.wikipedia.org/wiki/DIN_connector (onder speaker gebeuren)

[Voor 68% gewijzigd door CyBeR op 20-08-2007 18:16]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DECOY88
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
luidsprekerstekker heten ze en je heb een verleng kabeltje @ conrad 30 96 64-06

• Shadow_Zero
Ja, ze gaan naar de speakers. Kunnen ze niet naar een receiver?

Hmmmz, zijn het wel echte DIN kabels? Als ik op www.allekabels.nl kijk zie ik toch heel andere stekkertjes eigenlijk...

EDIT:
Ah, speaker DIN en er is een wiki link gegeven ;)
Maar kan ik dat op een of andere manier nog op m'n receiver aansluiten?

EDIT2:
Coole avatar Cyber :P

[Voor 31% gewijzigd door Shadow_Zero op 20-08-2007 18:21]

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik zou in geen geval de luidspreker uitgangen aansluiten op de ingangen van je receiver, tenzij je ze beiden om zeep wil helpen. Als je het doet, doe het dan via de koptelefoon uitgang, maar niet vanuit de main-speakers.

En de aux is een ingang voor dat setje, geen uitgang..

Overigens levert je deze constructie geen enkele geluidswinst op in kwaliteit opzicht.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• djeejdjeej
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 07-10 22:44
zit er toevallig geen koptelefoon aansluiting op die platenspelercombo? Die kun je nl. wel op een receiver aansluiten. Wel beginnen met een laag volume en dan langzaam opschakelen totdat de receiver geluid geeft. HIervoor heb je zat verloopkabels van jackplug naar tulp.

EDIT: net te laat... :)

[Voor 4% gewijzigd door djeejdjeej op 20-08-2007 18:25]

• Shadow_Zero
Cyberpope schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:22:
Overigens levert je deze constructie geen enkele geluidswinst op in kwaliteit opzicht.
De originele speakers werken niet meer goed, dus vandaar.

En de headphone out had ik inderdaad nog niet aan gedacht! 1x Jack naar 2x cinch zoeken dus :)

EDIT:
Gelijk maar een image er bij, mochten andere mensen ook met deze vraag zitten :P

[Voor 20% gewijzigd door Shadow_Zero op 20-08-2007 18:33]

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Shadow_Zero schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:31:
[...]

De originele speakers werken niet meer goed, dus vandaar.
Je kunt er gewoon andere speakers aan hangen. Moet je gewoon even het eind van een van die DIN-kabels afknippen of zelf een kabel maken. Moet je alleen even opzoeken wat rood en zwart wordt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True