Toon posts:

Kaduke Ricoh MP7040A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een jaar geleden in de VS een Ricoh MP7040A cd-writer gekocht en nu net geen jaar oud is het beezie kuren aan het tonen: 4x autorun afspelen, sommige audiotracks niet branden/overslaan, erg lang doen over cd's inlezen en daarbij veel lawaai maken. Ik heb er nooit rare dingen mee gedaan, ook niet 'overclocked'. Ik heb al ge-re-flashed, maar niks helpt. Ik dus even bellen met Ricoh NL en Europe maar zij wijzen mij door naar Ricoh Deutschland, omdat geen van beiden cd-writers support. Er zijn wel winkels in NL die ze verkopen, maar die halen ze waarschijnlijk bij onze oosterburen.

Zijn er mensen die mij op enige manier kunnen helpen of hier meer over kunnen vertellen?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 17:51

4POX

Everybody is wired

Misschien kun je contact opnemen via rodo.nl... Daar heb ik mijn ricoh 7040 weg.. Maar shit kunnen die dingen slijten...

Ik d8 dat ze erg lang mee kunnen gaan omdat ze namelijks schudden op hoge toeren

* oeps *

AKA Rinkel weblog

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Beetje rare vraag, maarreh, wordt er bij de PeeCee gerookt? Dat is nl. niet alleen slecht voor jezelf, maar óók voor CD-spelers / -schrijvers... :( Er ontstaat dan 'n nicotine-aanslag op de lens (zowel onder- als bovenzijde), waardoor 't LASER-licht al diffuus wordt voor dat 't de CD bereikt heeft. En het door de CeeDee gereflecteerde licht moet daar dan nóg eens doorheen, waardoor er nauwelijks meer wat fatsoenlijks over blijft voor de optische opnemer.

En helaas, met 'n reinigings-CD schiet je ook weinig op, omdat ook de onderzijde van de lens vuil is... :'(

Je zult 't ding dus beter naar 'n ervaren CD-speler 'reparateur' brengen... (zo iemand als ik, bijvoorbeeld :) 'k Heb ten slotte al 'n DVD-speler gerepareerd: spoelen van tracking/focus unit waren half gesloopt door vorige eigenaar. Ach, dan maken we toch gewoon nieuwe...? Afbeeldingslocatie: http://www.flakkee.net/~mnm-tm/img/bonk.gif Afijn, die loopt inmiddels weer als... 'n DVD-speler natuurlijk! :D)

...With a touch of magic¿

Verwijderd

Topicstarter
nee er is nog nooit in de buurt van die PC gerookt, maar eh wil jij 'm maken/denk je dat jij 'm kan maken?