Nieuwe pc met 965P DS3 wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

• xenonNn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-05 14:50
Beste Tweakers,

Vandaag heb ik bij alternate mijn nieuwe PC opgehaald (in onderdelen)

Sharkoon Revenge Value Black
Gigabyte 965P DS3
GEIL 2GB DDR2 667
XFX Geforce 8800GTS
Antec Smart Power 500W
E6600

Nu heb ik em in elkaar geknutselt, maar nu wil hij niet opstarten.
Ik denk wel het probleem te weten.

Onderin het mobo zit een F_PANEL waar je al je ledjes aan moet sluiten in het boekje heb ik al gekeken, en ik denk dat het allemaal in orde zit.

verders gebeurd er ook echt helemaal niks als ik op de knop druk alleen mijn voeding switch hoor ik de voeding uit/aan gaan?

"Iemand ervaring of ligt het ergens anders aan"

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Een niet bootend systeem kan namelijk aan vanalles liggen, dus er is niet echt een kant en klaar antwoord. Het is een kwestie van troubleshooten en uitsluiten, maar mdaarmee moet je er wel achter komen.

Waaraan denk je eigenlijk dat het probleem ligt?

• xenonNn
Terw_Dan schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:20:
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Een niet bootend systeem kan namelijk aan vanalles liggen, dus er is niet echt een kant en klaar antwoord. Het is een kwestie van troubleshooten en uitsluiten, maar mdaarmee moet je er wel achter komen.

Waaraan denk je eigenlijk dat het probleem ligt?
Ik denk niet echt dat het ergens anders aan kan liggen want hij start gewoon het hele systeem niet op wat via powerbutton gaat..

Of het mobo is kapot.. weet niet of je dat kan zien/merken op 1 of andere manier..

bedankt voor de reacties.

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je het paneeltje verkeerd aansluit, dan zal er inderdaad niets gebeuren. Maar begin eerst met de troubleshooter, ipv aannames te doen.

(p.s. erg zinloze titel zo. Hou het svp zakelijk, dit zegt helemaal niets en toont alleen onwetendheid aan)

[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 20-08-2007 17:25 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• xenonNn
Even een vraagje tussendoor die connectortjes maakt dat nog uit als je ze erin doet met de witte lettertjes boven of je ze omdraait en dan erin prikt?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

xenonNn schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:23:
[...]

Ik denk niet echt dat het ergens anders aan kan liggen want hij start gewoon het hele systeem niet op wat via powerbutton gaat..

Of het mobo is kapot.. weet niet of je dat kan zien/merken op 1 of andere manier..

bedankt voor de reacties.
de DS3 heeft kleurcodering, dus het is niet moeilijk om het goed aan te sluiten. Als je de powerbutton vermoedt, sluit dan de 2 pinnetjes gewoon kort met een schroevedraaiern, dan moet het ding ook aanspringen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En anders draai je ze even om. Maar nu eerst even zelf wat proberen voor je doorvraagt? Je hebt een hele FAQ door te lezen. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

xenonNn schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:27:
Even een vraagje tussendoor die connectortjes maakt dat nog uit als je ze erin doet met de witte lettertjes boven of je ze omdraait en dan erin prikt?
Is afhankelijk van de connector.
Voor de power en reset button is maakt het niet uit.
Voor de ledjes wel.

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Zit er nog een 0/1(uit/aan) schakelaar achter op je voeding die op 0 staat?

edit
verders gebeurd er ook echt helemaal niks als ik op de knop druk alleen mijn voeding switch hoor ik de voeding uit/aan gaan?
Ok, kennelijk wel maar check toch maar even :P.

[ Voor 58% gewijzigd door Tripp op 20-08-2007 17:52 ]

specs

• xenonNn
Heb echt geen idee meer heb van alles gedaan met die POWER en RESET button connectoren,
in die FAQ kan ik ook niet echt wat vinden ik denk dat mjn mobo verrot is :[

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

xenonNn schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:01:
Heb echt geen idee meer heb van alles gedaan met die POWER en RESET button connectoren,
in die FAQ kan ik ook niet echt wat vinden ik denk dat mjn mobo verrot is :[
De bedoeling is ook dat je die FAQ stap voor stap doorneemt. Je kunt wel vermoeden dat je mobo brak is, maar voor hetzelfde geld is je mobo prima, maar is je gpu, cpu of voeding brak of maakt iets gewoon kortsluiting. Het devies is dus testen, testen en testen.

• Reintjuhh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-05 19:12
Heb je de 4-pins aansluiting van je voeding wel op het moederbord aangesloten?? Je moet dus zowel de grote voedingsstekker als de kleine 4-pins stekker aansluiten.

• ESP_Explorer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-12-2023
anders ff een jumpertje op je power switch zetten, als het goed is moet ie bij contact gelijk aan gaan..........
Pagina: 1