Toon posts:

nieuwe pc bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat is op het moment de snelste processor?
Ik wil namelijk een nieuwe pc gaan bouwen, en wacht nog op de nieuwe highend kaarten van ATI en GeForce.
mijn budget is 3000,- Ik weet niet hoever ik dan kan komen, maar hebben jullie een leuke opstelling?

Verwijderd

Misschien zou je kunnen beginnen zelf dingen uit te zoeken, samen te stellen etc. Als je er geen moeite voor wil doen koop je maar een Dell oid. We zijn hier geen helpdesk...
Kijk eens naar Dell XPS systeempjes. Zit vast wel iets bij voor je prijsklasse.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De snelste cpu die normaal commercieel verkrijgbaar is is denk ik de Xeon D MP 7040. En daar pak je er dan 4 van. Ze zijn 2800€/s dus je zult iets meer budget moeten pakken denk ik.

Maar even echt ontopic, het beste kun je kijken naar welke cpu de meeste waar voor z'n geld beed (performance/prijs ratio) en welke natuurlijk voldoet aan je eisen.

Ik denk dat het verstandig is eerst te kijken WAT je wilt gaan doen met je systeem en dan kijken welke cpu erbij past. Momenteel kun je kiezen uit dual of quadcore (of single, maar gezien je budget lijkt me dat onwaarschijnlijk) dus kijk eerst eens of je genoeg hebt aan 2 cores of dat je er 4 wilt hebben. Dan gewoon de cpus op een rijtje zetten en benchmarks ervan lezen.

Verwijderd

Hoelang voordat dit topic op slot gaat, place your bets...

3000 euro, je bent gestoord man, de tijd dat je dat soort geld nodig had om een top of the line pc samen te stellen is al lang voorbij. Processoren van 800 euro zoals Pentium IV EE en zulks bestaan al lang niet meer (of de meerwaarde tov de 300 euro range processoren die al hypersnel zijn is gewoon miniem en absoluut zonde van het extra gespendeerde geld).

Nu ja, jij moet het weten, jouw geld. Ik kijk altijd met veel leedvermaak naar dergelijke geldverkwisterij :) Omdat het ook anders kan.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
-Doe eens wat research, geef wat meer info, ga reviews bekijken ed. We kauwen namelijk niet alles voor. We willen je natuurlijk wel helpen als je eenmaal wat gevonden hebt.
-Welkom op GoT :w

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:01

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Sweex PX4 kastje
Q-tec 550Watt Dual Fan Gold voeding
Chaintech AM2 bord, wel mATX, de m staat voor mega.
AMD Sempron 2800+ AM2
512MB DDR2 533MHz
Geforce 6200LE PCI-e TurboCache 512MB
Maxtor 80GB 7200rpm 2MB
...

Serieus, van een 'tweaker' wordt verwacht dat je je eigen systeem kunt samenstellen. Kijk anders eens op iksnaphetniet.nl of helpmij.nl
Succes. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05 15:11
[quote]Prutz0r schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:09:
Sweex PX4 kastje
Q-tec 550Watt Dual Fan Gold voeding
Chaintech AM2 bord, wel mATX, de m staat voor mega.
AMD Sempron 2800+ AM2
512MB DDR2 533MHz
Geforce 6200LE PCI-e TurboCache 512MB
Maxtor 80GB 7200rpm 2MB

die is flauw moet idd wel net lukken met 3000 euro :P:P

nej ontopic zoek zelf eerst wat op voordat je hier iets post het is idd geen helpdesk. Lees wat meer topics door van mensen die ook een pc willen bouwen. Zeg wat je met je pc wilt doen, office internet of echt die hard gamen. en zomaar even de snelste proc kopen schiet je natuurlijk niks mee op.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
Ik heb alleen de topicstart gelezen en dat is voor mij reden genoeg je naar de PMG en CSL FAQ te verwijzen plus een slotje. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.