Toon posts:

stroomschokken door alu toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 468 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist thuisgekomen om wat te gamen, zet ik mijn ietwat zweterige hand op mijn aluminium toetsenbord, en krijg ik een lichte maar constante stroomschok. 8)7
Elke verkeerde vingerplaatsing wordt mij nu zeer kordaat afgestraft. :X

Via ps2 wordt de schok niet merkbaar minder.
http://www.ciao-shopping....inium_Toetsenbord__520484 , ik heb hier helaas geen ander toetsenbord en vraag mij af wat ik er aan kan doen om dit te verhelpen.

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-12 11:41
Is je PC geaard?

Verwijderd

Heb ik ook last van, weet zo snel geen oplossing, misschien kun je :S een draad aan het aluminium plakken en deze aan de aarde van je huis sluiten :S

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Kijk eens of alle draadjes wel goed zitten als je hem open maakt (preferabel met de stroom er af ;)).

Verwijderd

Topicstarter
Niet specifiek, ik weet ook niet of mijn stopcontacten dat nu zijn.
Ik heb echter wel een verwarming naast mijn pc, zou het helpen als ik de behuizing van mijn pc daarop zou aarden ? En zo ja waar moet ik hem op aansluiten ?

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:01:
[...]

Niet specifiek, ik weet ook niet of mijn stopcontacten dat nu zijn.
Ik heb echter wel een verwarming naast mijn pc, zou het helpen als ik de behuizing van mijn pc daarop zou aarden ? En zo ja waar moet ik hem op aansluiten ?
Geen goed idee. Zoek maar op aarding pc.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:59
In Kenia had ik zo'n zelfde probleem, alle metalen onderdelen van mijn laptop aanraken leverde een schok op, maar ook de metalen behuizing van de normale pc. De oplossing is vrij simpel, zorg ervoor dat je computer is aangesloten op een geaard stopcontact.

Verwijderd

Topicstarter
Vriendelijk bedankt voor de snelle reacties, het probleem is opgelost.
Heb een stroomdraadje vanaf het toetsenbord naar de verwarming geplakt, nu kan de schilderstape van mijn keyboard af en kan ik lekker verder gamen.

Groetjes Anta

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:57

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:14:
Vriendelijk bedankt voor de snelle reacties, het probleem is opgelost.
Heb een stroomdraadje vanaf het toetsenbord naar de verwarming geplakt, nu kan de schilderstape van mijn keyboard af en kan ik lekker verder gamen.

Groetjes Anta
En dit is uiteraard een tijdelijke oplossing, tot je een fatsoenlijk geaard stopcontact hebt? (of de cv-monteur een opdonder krijgt :))

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:16:
[...]

En dit is uiteraard een tijdelijke oplossing, tot je een fatsoenlijk geaard stopcontact hebt? (of de cv-monteur een opdonder krijgt :))
Nou ik denk dat dit toetsenbord heel snel terug naar de winkel gaat.
Ik heb nog geen goede ervaringen met trust, maar dacht dat ze met een toetsenbordje niets konden verprutsen :x
Waarom trust dan ? Cadeaubonnen :'(

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:59
Heeft weinig met trust te maken hoor ;).

Verwijderd

Tuurlijk heeft dat wel met trust te maken.
als zei het aluminium gedeelte van het toetsenbord niet aan de pc of andere draden hadden aangesloten was er niks aan de hand geweest

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-12 08:38

Elektronicanet

Leds do it!

ralpje schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:16:
[...]
Een verwarmingsketel (incl leidingen) hoort geaard te zijn ;)

Nederlander in België

Verwijderd

hermanxp heeft dus liever een draadloze? Die verkopen ze bij Trust vast ook wel :P Heeft verder weinig met Trust te maken hoor ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 19:11 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:53

Onbekend

...

Klinkt misschien stom, maar steek de stekker eens andersom in het stopcontact.
De aarde wordt soms naar 1 of soms naar beide pinnen hoogohmig doorverbonden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-12 14:57
Elektronicanet schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:09:
[...]
Daarom juist, als de verwamingsmonteur dan een buis los trekt die jij aan je pc hebt hangen wordt hij in eens de aardeleiding en dat vindt hij niet prettig lijkt me. (Ti's ook nog eens strafbaar...)

Daarnaast kan je ook gewoon een draadje naar je PC trekken i.p.v. naar je toetsenbord, is wat praktischer en werkt precies hetzelfde :P
Ben daarnaast blij dat het alu gedeelte geaard is, als dat niet zo zou zijn dan zou bij overspanning (kapotte voeding bijvoorbeeld) je hele toetsenbord op hoogspanning staan.

[ Voor 28% gewijzigd door OverSoft op 20-08-2007 19:26 ]

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
Zoals ik eerder zij is heet geen goed idee. Uitleg hierover staat in de tal van andere topics met soortgelijke problemen. (Meestal PC cases)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-12 18:01

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Elektronicanet schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:09:
[...]

Heel veel cd leidingen zijn tegenwoordig van kunststof en geleiden dus niet. In de tijd dat alle leidingen wel van metaal waren golden dezelfde regels als nu nog: Alleen de radiatoren in vochtige ruimtes (zoals de badkamer en keuken) moeten zijn geaard. Natuurlijk geleidt de hele installatie en zou elke radiator dan geaard zijn met ijzeren pijpen, maar dat kan soms evengoed tegenvallen.Bij een nieuwe cv installatie (met kunststofleidingen dus, dat is niet overal zo, maar wel al zeer veel toegepast) heb je geen geaarde radiator in de kamer waar de computer staat, tenzij die in de keuken staat natuurlijk. Nieuwbouwhuizen hebben overigens tegenwoordig overal wcds met randaarde en dat lijkt me dan ook nu de beste oplossing.

Een ketel is overigens geaard omdat dat ding simpelweg een geaard stopcontact vereist.

Dus kort door de bocht concluderen dat je alles kan aarden met je radiator is niet waar.

• ChaosZ0ne
  • Laatst online: 13-12 17:31
Hann1BaL schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:31:
[...]

Heel veel cd leidingen zijn tegenwoordig van kunststof en geleiden dus niet.
maar zorgt het water(wat dus wel geleid) er niet voor dat als er stroom op een ongeaarde radiator komt te staan, deze af wordt gevoerd via het water, naar een geaarde radiator?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
ChaosZ0ne schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:33:
[...]

maar zorgt het water(wat dus wel geleid) er niet voor dat als er stroom op een ongeaarde radiator komt te staan, deze af wordt gevoerd via het water, naar een geaarde radiator?
Gedeeltelijk, zou jij voor je aarde willen vertrouwen op iets wat slecht geleidt (zoals water)?

@TS: Volgens mij horen aluminium delen bij elektronica gewoon geaard te zijn. De behuizing is aan het aardedraadje van je P/S2 of USB stekker geknoopt. Als je PC vervolgens fatsoenlijk op een geaard stopcontact zit (wat altijd zou moeten, niet enkel met een Trust toetsenbord!) zou er niets aan de hand moeten zijn...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Arch-IT-ect
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06 11:03

Arch-IT-ect

.nutter

Hang je pc niet teveel aan de verwarming, door een vorm van eletrolyse krijg je naar het schijnt een soort van oxidatie aan je leidingen binnenin

If freedom is short of weapons, we will compensate it with willpower

Pagina: 1