internet delen

Pagina: 1
Acties:

• pmsik
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-11-2016
Ik draai een Speedtouch 780 router, een PC en een notebook; beide Vista.
De PC is gedraad en het notebook draadloos verbonden met de router.
PC en notebook zien elkaar, router ziet ook alle twee de machines.
Beide geven keurig aan lokaal te zijn verbonden.
Maar nu komt het: alleen degene die het eerst is aangezet is ook verbonden met het Internet; de tweede bijft wat betreft Internet hangen in Identificeren.
Welke instelling staat er niet goed?
Ik ga ervan uit dat Internet gewoon samen gebruikt kunnen worden.

ps. Ik heb op de PC ook een 2e LAN en een aparte WIFI access point mogelijkheid. Beide uitgeschakeld omdat er nog geen Vista software is van Realtek voor de config van deze Wifi-Solo en de 2e LAn naast de router niet nodig is.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welke provider? Waarschijnlijk staat je modem in bridge modus, en gaat het externe IP-adres direct naar je computer. Dan kan inderdaad maar 1 PC tegelijk op het internet. Kijk dus eens in welke stand je modem staat, en kijk of je provider routed access toelaat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Volgens mij heb jij het nu zo geregeld dat je pc/laptop de lease verkrijgt van je publieke ip adres.
Met andere woorden, het is je pc/laptop die de internet verbinding maakt m.b.v. je modem.

Je speedtouch wordt denk ik dus als modem gebruikt en niet als een router.

Je moet er dus voor zorgen dat je speedtouch de verbinding met het internet maakt, dat deze dus het publieke ip adres verkrijgt van je provider. Op je pc's stel je dan het interne ip van je speedtouch als default gateway in, en klaar is kees.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

met gsmurf ^^

Je speedtouch lijkt inderdaad in 'BRIDGE' modus te staan ipv router stand. wat is het IP adres van de computer die op inet kan en wat is het ip adres van degeen die dat niet kan? (Start > uitvoeren, CMD.exe, ipconfig /all)

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• pmsik
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-11-2016
Sommige antwoorden gaan me een beetje te snel.
Ik zit trouwens bij Xs4all.
Mijn router ziet PC/Notebook dus die hub (?) functie schijnt OK.
Checking the connectivity van mijn router geeft alles OK (DSL,ATM en PPP).
Waar zie ik die info over the Bridge functie?
Eerst dit maar, komt de rest vanzelf, toch?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

pmsik schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:41:
Sommige antwoorden gaan me een beetje te snel.
Ik zit trouwens bij Xs4all.
Mijn router ziet PC/Notebook dus die hub (?) functie schijnt OK.
Checking the connectivity van mijn router geeft alles OK (DSL,ATM en PPP).
Waar zie ik die info over the Bridge functie?
Eerst dit maar, komt de rest vanzelf, toch?
Doe wat franssie in "internet delen" zegt, en rapporteer de uitkomst. En ga zelf zoeken met de termen die je ziet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1