[PHP/SOAP] response bericht manipuleren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er een manier waarop ik een SOAP response bericht kan manipuleren voordat ik het terugstuur naar de client die het request bericht verstuurt?

Ik moet namelijk een aantal tests uitvoeren waarbij er verschillende (soms correcte, soms niet wellformde en soms niet valide XML moet worden teruggestuurd).

Het request bericht kan ik afvangen door middel van $HTTP_RAW_POST_DATA. Echter het response bericht krijg ik nog niet te pakken. Mijn PHP server geeft een object terug die automatisch een SOAP response teruggeeft in het juiste formaat (zoals gedefinieerd in een wsdl). In een aantal testgevallen wil ik juist niet dat de server iets teruggeeft conform specs :). Google is helaas niet echt behulpzaam in deze.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 22:29
Waar geef je niet conform de specs een error bericht terug? Is veel mooier afgehandeld. En de client is ook zeker van een goede actie, er zitten vaker kleine verschillen in de clients(browsers) en die kunnen je script aardig verzieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is eigenlijk niet helemaal wat ik bedoel.

De situatie is als volgt: een partij is een implementatie van webservice specificaties aan het verzorgen die uiteindelijk getest moet gaan worden. Heel veel andere partijen zullen daarvan gebruik gaan maken. Nu weet ik zeker dat veel van die andere partijen misschien niet altijd conform WSDL specificaties informatie aanleveren aan de partij die de dienst vraagt. Er kan wel eens niet well-formede data tussen zitten of niet valide XML (obv XML Schema).

Dit kan ik de derde partij inderdaad laten afvangen met SOAP error's, maar ik wil juist weten hoe de ontvangende partij reageert als hij incorrecte data krijgt aangelevert. Achtergrond verder is wat ingewikkeld :)