Toon posts:

Internet/Ethernet werkt niet meer na windows update

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Mijn computer heeft eergisterenavond een automatische update gedaan, maar na het herstarten wil hij niet meer op internet, voor de rest blijkt alles goed te macheren.
Als ik kijk bij de status van mijn verbinding staat er verbonden, maar bij aktiviteit staat bij verzonden 0. Bij ontvangst gaan de getallen wel omhoog. Bij een ipconfig geeft hij een interne fout, ik ben vergeten meer info op te schrijven.
Ik heb eerst op mijn tweede harde schijf een installatie gedaan van winxp, hier werkt alle prima, het is dus geen hardware probleem.

ik heb alle internet-optie's nagekeken, verbinding herstellen geprobeerd (kan niet omdat hij de host-naam niet kan vinden ???), de verbinding uitgeschakeld en weer ingeschakeld, de netwerkkaart opnieuw geïnstalleerd. Ook systeemherstel brengt geen opslossing. Ik heb ook via software de laatste updates verwijderd (alle updates van 18/08/2007, sindsdien is het probleem ontstaan.)

Ik kan niets meer bedenken waardoor het foutgaat... kan iemand mij helpen?

Groetjes
Hansje

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Probeer eens met een andere PC, of elders bij http://www.autopatcher.com/downloads/
recente MS Vista updates op CD/DVD te branden en installeren.
Ik neem aan dat het voor Vista is, die staan ook op deze pagina.

Anders lijkt mij het meest verstandig om de boel van scratch af aan te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, vergeten vermelden dat het om XP gaat, uiteraard heb ik er ook aan gedacht alles helemaal opnieuw te installeren, maar dat zou te veel tijd gaan kosten, ik hoopte dit zo kon opgelost worden, zo moeilijk kan dat toch niet zijn dacht ik zo...

edit:
Ik ben nog wat extra info gaan halen:
Dit geeft hij als ik ipconfig intyp:
Er heeft zich een interne fout voorgedaan: De aanvraag wordt niet ondersteund.
Neem voor ondersteuning contact op met Microsoft Product Support Services
Aanvullende informatie: kan host-naam niet opvragen.

Dit geeft hij als ik de verbinding wil herstellen:
De TCP/IP-instellingen van de verbinding kunnen niet worden opgevraagd. De bewerking wordt stopgezet.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 17:04 ]

• flippertw
De reden dat ik aangeef dat je autopatcher moet gebruiken is dat je dan zeker weet dat ook de benodigde updates weer (her)installeerd.Vanaf hier kan je weer normaal gaan troubleshooten.
Je windowsXP omgeving moet eerst in orde zijn voor dat je naar andere errors kan gaan kijken.

Download en installeer het maar vanaf je voorlaatste restore point en pak de laatste nieuwe drivers van je netwerkkaart.

Kijk dan eens in de eventviewer of je foutmeldingen tegenkomt en los ze waar het kan op.
Kijk dan eens naar de eigenschappen van je netwerkverbinding en richt je IP omgeving goed in.
Zorg ervoor dat IPCONFIG werkt dan ben je al een stuk verder.

Of je installeerd de boel opnieuw......

Succes ermee

Verwijderd

Topicstarter
Dat probeer ik nu net, ervoor zorgen dat ipconfig werkt... maar dat doet ie nu net niet.

Ik heb daarnet ook geprobeerd met lspfix, maar die heeft geen problemen gevonden.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 17:32 ]

• flippertw
Eventlogs??
Pagina: 1