Accu Acer Aspire binnen 8 minuten leeg!

Pagina: 1
Acties:

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Uhm, heeft iemand een idee, hoe het kan dat mijn accu van de Acer Aspire 3614WLMi van de één op de andere dag binnen 8 minuten leeg is?!

De batterij is ook in no-time opgeladen. Heb hem al een keer helemaal ontladen en weer opgeladen, helaas helpt dat niet.

Ik ben de laatste dagen wel bezig geweest met het delen van partities of het installeren van Linux (wat er al weer af is, inmiddels). Kan het helpen Windows Vista opnieuw te installeren?

Voor dit gezeur kon de batterij ook al niet lang mee, altijd maar 45 minuten, maar dat is Acer...

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:54
Hoe oud is je laptop?
En accu's verslijten gewoon, en moeten eigenlijk na 2 of 3 vervangen worden. Ze slijten toch, zelfs als ze ongebruikt in de kast liggen.

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Klinkt alsof er een paar cellen in je batterij kaduuk zijn..

That's the way the cookie crumbles.

Verwijderd

THE_BASE schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:51:
Uhm, heeft iemand een idee, hoe het kan dat mijn accu van de Acer Aspire 3614WLMi van de één op de andere dag binnen 8 minuten leeg is?!

De batterij is ook in no-time opgeladen. Heb hem al een keer helemaal ontladen en weer opgeladen, helaas helpt dat niet.

Ik ben de laatste dagen wel bezig geweest met het delen van partities of het installeren van Linux (wat er al weer af is, inmiddels). Kan het helpen Windows Vista opnieuw te installeren?

Voor dit gezeur kon de batterij ook al niet lang mee, altijd maar 45 minuten, maar dat is Acer...
Zelf heb ik ook een Acer Aspire maar dan een 3003 WLMI, mijn accu gaat ook maar een paar minuten mee (5 minuten) nadat ik hem heb opgeladen (tijd heb ik niet bijgehouden)

Ook ik heb nog geen oorzaak kunnen vinden.

• THE_BASE
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:52:
Hoe oud is je laptop?
En accu's verslijten gewoon, en moeten eigenlijk na 2 of 3 vervangen worden. Ze slijten toch, zelfs als ze ongebruikt in de kast liggen.
Owh, jah, stom van me!

Notebook is nu bijna anderhalf jaar oud. Had net de Acer Helpdesk aan de lijn en geven aan dat het inderdaad snel is, maar de garantie is verlopen (wat de medewerker overigens niet netjes vond, dat het maar 6 maanden garantie heeft op onderdelen)... Een nieuwe is officieel 143,95 euro, maar zag er in Duitsland al één voor 84,95 euro.

Ik was altijd tevreden over Acer, maar nu ga ik toch steeds meer richting Apple...

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Naast me staat een Toshiba Satellite 4200 Pro Series die met wat geluk 5 minuutjes haalt. De accu daarin is eigenlijk gewoon op, en moet ik een nieuwe kopen. Dat is best gewoon, want alle batterijen raken naar verloop van tijd 'op'.

• THE_BASE
  • Niet online
dcm360 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:57:
Naast me staat een Toshiba Satellite 4200 Pro Series die met wat geluk 5 minuutjes haalt. De accu daarin is eigenlijk gewoon op, en moet ik een nieuwe kopen. Dat is best gewoon, want alle batterijen raken naar verloop van tijd 'op'.
Volgens mij heb ik het gevonden. Mijn CPU staat continue op 100%, dat verbruikt stroom. Wat het is weet ik niet, maar ik ben bang dat ik veroordeelt ben om Windows Vista opnieuw te installeren!

Helaas, dat was het niet, CPU is gedaald. :(

[ Voor 4% gewijzigd door THE_BASE op 20-08-2007 16:06 ]

• ThinkPad
  • Laatst online: 10:54
Vista is sowieso een stuk minder zuiniger als de laptop op accu draait dan XP.

Test daarom bijv. eens met een Ubuntu liveCD om te kijken hoe lang je accu dan meegaat.

en met
code:
1
cat /proc/acpi/battery/BAT0/info
in de terminal tikken van ubuntu kun je kijken hoe je batterij er aan toe is (volledig opgeladen capaciteit, wear level e.d)

als de code van hierboven niet werkt zou je nog

code:
1
cat /proc/acpi/battery/BAT1/info
kunnen proberen.

• GENETX
  • Laatst online: 09:04
Vista is misschein wel iets minder zuinig maar van 45->8min is wel veel. Ben met XP-> Vista zo ongeveer 30 minuten kwijtgeraakt, ~2.30-2.45 -> 2.00-2.15

• THE_BASE
  • Niet online
GremliN-Online schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:41:
Vista is misschein wel iets minder zuinig maar van 45->8min is wel veel. Ben met XP-> Vista zo ongeveer 30 minuten kwijtgeraakt, ~2.30-2.45 -> 2.00-2.15
Hmmz, ik had al Windows Vista hoor. Ineens is gewoon die batterij aan gort. Dat is ook de conclusie, ik werk nu op een geformatteerd Windows Vista-gebeuren. Báh. Alles voor niks.

Ik ga naar een iMac kijken :)

Pagina: 1