Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CSS] Header positie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de website http://www.bedrijfhandel.nl/test/
Sinds kort heb ik besloten om mijn nieuwe website in correct CSS en HTML en PHP te programmeren. Helaas ben ik vrij nieuw met CSS (ondanks het doorspitten van enkele tutorials) en blijf ik problemen krijgen met mijn layout positie.

Zoals je kan zien heb ik met 2 problemen te maken.
1. In de bovenste menubalk wil ik graag het logo "michelvreeke.nl" helemaal in de linkerbovenhoek plaatsen. Maar zoals te zien is komt het logo opeens half buiten de <div> te staan ondanks dat de hoogte van beide 39px is. Om het duidelijk te maken heb ik de divs even 2 kleuren gegeven zodat te zien is dat er een enorme ruimte boven het logo zit die er niet hoort (en tevens eronder). Nu heb ik met margin en padding geprobeerd deze weg te halen maar dat lukt maar niet...
De bedoeling is dus om het logo links van de bovenste balk te krijgen en de menu opties rechts ervan.

2. Na enig speurwerk heb ik uitgevonden hoe ik een div 100% hoogte kan geven. Door natuurlijk body en html tag ook 100% hoogte te geven. Maar zoals je kan zien gaat er behoorlijk wat mis bij mijn layout. Ook dit probleem krijg ik maar niet opgelost.

Heeft iemand enig idee waar de fout zit? |:(

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
tip: haal je position absolute eruit. Nergens voor nodig en zorgt voor positioneringsprobleem. Volgens mij heb je die erin gedaan om je menu op die plek te plaatsen. Echter, dit kan je veel netter doen zonder position absolute te gebruiken :)

Verwijderd

Ik zou alle zinloze code eruit halen, en vervolgens een divje maken die naar links float, en derovereen hangt. Zou geen probleem moeten zijn.

(een Strict doctype is overgens goed te doen. :))

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, heb het probleem opgelost! Zijn er nog voordelen aan het kiezen voor Strict doctype ipv Transitional?