Draadloze netwerken onder Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
Hoi,

Ik heb in mijn buurt veel onbeveiligde netwerken, en daar heb ik wel eens gebruik van gemaakt indien mijn internet het niet deed. Al die netwerken staan nu in een lijst, en soms schakelt Vista ineens over op een ander netwerk... Nu is mijn internet erg snel, en ik merk het meteen als Vista met een ander (langzaam) netwerk verbinding heeft. Het rare is, Vista noemt die netwerken niet naar hun originele naam, maar noemt ze Zwanink1, Zwanink2, Zwanink3 :? (Mijn eigen netwerk heet Zwanink) Het is alleen niet mijn router. Hoe kan ik Vista van deze ongewenste praktijken houden? En waar kan ik de lijst vinden met alle netwerken en auto verbinding-opties? Kan ik Vista "vastzetten" op mijn eigen netwerk?

Bedankt, Bob.

Verwijderd

zo bekend ben ik niet met vista, maar zit er in de instellingen van je draadloze verbinding niet iets van de optie mijn voorkeursverbinding oid...of dat je jou draadloze verbinding ergens bovenaan moet zetten..

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:32:
zo bekend ben ik niet met vista, maar zit er in de instellingen van je draadloze verbinding niet iets van de optie mijn voorkeursverbinding oid...of dat je jou draadloze verbinding ergens bovenaan moet zetten..
Ik heb vista en heb een Draadloze verbinding en het klopt wat je zegt.
Je kan inderdaad je eigen draadloze verbinding instellen als voorkeurs instelling, waarschijnlijk is dat nog niet ingesteld.
Flying Bobman schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:25:
Hoi,

Ik heb in mijn buurt veel onbeveiligde netwerken, en daar heb ik wel eens gebruik van gemaakt indien mijn internet het niet deed. Al die netwerken staan nu in een lijst, en soms schakelt Vista ineens over op een ander netwerk... Nu is mijn internet erg snel, en ik merk het meteen als Vista met een ander (langzaam) netwerk verbinding heeft. Het rare is, Vista noemt die netwerken niet naar hun originele naam, maar noemt ze Zwanink1, Zwanink2, Zwanink3 :? (Mijn eigen netwerk heet Zwanink) Het is alleen niet mijn router. Hoe kan ik Vista van deze ongewenste praktijken houden? En waar kan ik de lijst vinden met alle netwerken en auto verbinding-opties? Kan ik Vista "vastzetten" op mijn eigen netwerk?

Bedankt, Bob.
Als ik thuis ben (en als andere tweakers mij al niet voor zijn gegaan) zal ik een screenshot plaatsen hoe je dat insteld.

Dat stelt niet zoveel voor.

ps.

Welke type router heb je daar ?
Waarschijnlijk kan je daarvoor software installeren en kan je vanaf de software dat zo instellen

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 15:36 ]

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-02 12:21

edeboeck

mie noow noooothing ...

Netwerkcentrum > Draadloze netwerken beheren > Verwijder de overbodige uit de lijst (of verhinder ze, via "eigenschappen", om verbinding te maken)

nofi, maar dit lijkt me niet zoooooooooo moeilijk (hoe Netwerkcentrum te vinden is, mag je zelf zoeken ;) )

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
Super bedankt, ik moet nog heel erg wennen aan het nieuwe netwerkcentrum (bij XP weet ik precies waar alles zit) maar deze lijst zocht ik dus. Ik zat telkens bij beschikbare netwerken te zoeken, maar daar kan je zelf niks aanpassen... Nogmaals bedankt. :)

*Edit
Was hoog tijd dat lijstje op te ruimen, ik had er ongeveer 30 netwerken in zitten :P
Al die hotspots blijven er dus ook in zitten.

[ Voor 21% gewijzigd door Flying Bobman op 20-08-2007 16:35 ]

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-02 12:21

edeboeck

mie noow noooothing ...

graag gedaan

als ik je een raad mag geven: ik gebruik zelf nog niet lang Vista (maandje of zo) en heb me eens een tijdje bezig gehouden met "alles" af te lopen ... op die manier kom je nog een aantal zaken te weten (8>

Verwijderd

Flying Bobman schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:31:
Super bedankt, ik moet nog heel erg wennen aan het nieuwe netwerkcentrum (bij XP weet ik precies waar alles zit) maar deze lijst zocht ik dus. Ik zat telkens bij beschikbare netwerken te zoeken, maar daar kan je zelf niks aanpassen... Nogmaals bedankt. :)

*Edit
Was hoog tijd dat lijstje op te ruimen, ik had er ongeveer 30 netwerken in zitten :P
Al die hotspots blijven er dus ook in zitten.
You're welcome
Pagina: 1