Toon posts:

moet je een ps/2 muis installeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
korte samenvatting: per ongeluk usb devices geinstalleerd in de apparraatbeheer van windows xp, nu krijg ik wel elke keer de melding na het opnieuw opstarten dat er nieuwe hardware gevonden is, maar zonder die usb meuk kan ik niet op next drukken om te installeren. Windows opnieuw installeren mocht niet baten, en de repairoptie krijg ik ook niet als ik boot van de cd.

Ik wil dus een ps/2 muis in de computer pluggen om verder te installeren, en mocht dat niet werken servicepack 2 er weer ff opgooien.

is dit wel direct plug-and play of moet je toch nog installeren?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 15:16 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, een PS/2 muis werkt altijd, die drivers worden standaard geladen namelijk en volgens mij is het zelfs zo dat zonder drivers dat ding nog werkt (al heb ik dit nooit uitgeprobeerd, maar ik vraag me af of de bios het niet gewoon volledig doet tot een OS het overneemt met de driver)

[ Voor 7% gewijzigd door TERW_DAN op 20-08-2007 15:17 . Reden: brakke zin gecorrigeerd ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Neen, en dit had je gewoon kunnen proberen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-02 18:22
ja, dit is plug n play

[ Voor 100% gewijzigd door Bliz op 20-08-2007 15:18 ]

Verwijderd

Als je met installeren "aansluiten aan de computer met de ps/2 kabel" bedoelt, dan moet je 'm inderdaad installeren :X

Verwijderd

Topicstarter
beetje domme vraag inderdaad, maar heb niet zo'n muis thuis en moet heb ergens gaan kopen, en wilde ff zeker weten of het wel zal gaan zonder te moeten installeren zodat ik de boel weer kan fixen :)

bedankt :)

Verwijderd

PS2 en RS232 (vroeger) hoef je niet installeren.

Reboot misschien wel..........

Verwijderd

werkt je toetsenbord ook niet dan? Je kan de drivers toch perfect zonder muis installeren?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kopen? Loop even naar je buren, gegarandeerd dat er een een PS/2 muis heeft liggen..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-02 21:02

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ligt eraan wat voor muis het is.
Mocht het een simpele ps/2 muis zijn zonder opties is eenm installatie niet nodig.

Een nieuwere 'geavanceerde' muis moet je volgens mij gewoon nog steeds installeren. Ik kan namelijk niet mijn Deathadder met het ps/2 koppelstuk aansluiten zonder installatie.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04:54

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Lol, ik heb nog een mx1000 ps/2 voor je te koop liggen hier. Werkeloos sinds een nieuw mobo zonder ps/2 aansluiting.... :(

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Floris-K schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:25:
Ligt eraan wat voor muis het is.
Mocht het een simpele ps/2 muis zijn zonder opties is eenm installatie niet nodig.

Een nieuwere 'geavanceerde' muis moet je volgens mij gewoon nog steeds installeren. Ik kan namelijk niet mijn Deathadder met het ps/2 koppelstuk aansluiten zonder installatie.
Meestal werken de basisfuncties en een scrolwheel wel gewoon. De specifeke drivers is dan nodig voor de extra opties.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:22:
PS2 en RS232 (vroeger) hoef je niet installeren.

Reboot misschien wel..........
Ehh, je moet je systeem toch echt uitzetten voordat je een PS/2 device inplugt. Anders heb je een grote kans dat je je PS/2 poorten sloopt.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:43:
[...]

Ehh, je moet je systeem toch echt uitzetten voordat je een PS/2 device inplugt. Anders heb je een grote kans dat je je PS/2 poorten sloopt.
Ik heb het weleens "hotwired" aangesloten nooit problemen mee gehad.

Jij wel?

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 04:54

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:03:
[...]

Jij wel?
Met 'hotwired' aansluiten nooit problemen gehad. Wel altijd moeten rebooten voordat de muis dan daadwerkelijk z'n ding doet.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:08:
[...]

Met 'hotwired' aansluiten nooit problemen gehad. Wel altijd moeten rebooten voordat de muis dan daadwerkelijk z'n ding doet.
Yep dat is zo. Even rebooten en hij doet het.

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Zet je USB keyboard (of "legacy USB") support eens aan in je BIOS, dan emuleren je USB kb/muis een PS/2 apparaat...

This can no longer be ignored.

• Dutch2007
  • Laatst online: 24-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:10:
[...]

nah soms werkt het ook, als je naar apparaat beheer gaat en dan ff windows op nieuwe apparaten laat scannen ;)

en las dat je sp2 er op wilt zetten en daarna weer d'r af?

sommige moederborden hebben usb2 (meesten tegenwoordig :P)

ZONDER sp1 (of 2) krijg je die niet aan de praat...

chipsetdrivers geinstalleerd?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:03:
[...]

Jij wel?
Jup, meerdere mobos mee aan gort geblazen. PS/2 is NIET hotpluggable, dat het soms goed gaat is meer geluk dan wijsheid.

Verwijderd

Dutch2007 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:18:
[...]

nah soms werkt het ook, als je naar apparaat beheer gaat en dan ff windows op nieuwe apparaten laat scannen ;)
haha een refresh onder je ps/2 aansluitingen.

Bedankt voor de tip.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:10:
[...]

De meeste server dozen hebben geen moeite met PS/2 hotpluggen en dat dan laten werken. Iig voor tobo's. Mijn servers hebben geen muizen :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:19:
[...]

Jup, meerdere mobos mee aan gort geblazen. PS/2 is NIET hotpluggable, dat het soms goed gaat is meer geluk dan wijsheid.
Altijd gedaan, nog nooit ook maar enig probleem mee gehad... Dat betekend dat ik of heel veel geluk heb, of dat jij meer pech dan geluk hebt.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:19:
[...]

Tja geluk zal ik het niet noemen, meer een actie dat als uitkomst heeft dat het werkt.

Geluk is het winnen van een Jackpot.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:42:
[...]

Tja geluk zal ik het niet noemen, meer een actie dat als uitkomst heeft dat het werkt.
Imho is het wel geluk dat als je iets dat dat eigenlijk niet kan wel lukt :P Het is niet voor niets dat het afgeraden wordt geen PS/2 in pcs te duwen als het ding aanstaat.

Iig kan ik aanraden het systeem gewoon uit te zetten, zoveel moeite is het niet en je gaat op die manier zeker failsafe te werk.

• Mottebelke
  • Laatst online: 17:58
Doet je toetsenbord het wel? Want dan kun je ook gewoon ff je Alt,Tab,Enter,pijltjestoetsen gebruiken om die Next knop te activeren.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Signature

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Sommige mobo's kun je wel - zonder reboot - PS2 hotwire inpluggen, anderen hebben nog een reboot nodig, verschilt gewoon per mobo. En grote kans dat je de 1ste generatie (en/of hele goedkope) mobo's met PS2 wel kan slopen met hotpluggen, net zoals vroeger met Cartridges op je MSX/C64/ZX81/etc.

Maar de TS moet 't inderdaad gewoon ff met toetsenbord of geleende PS2 muis doen, het is zo gepiept hoor, alleen een beetje veel TABen ;)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Een PS/2 poort slopen door hotpluggen :w De meeste (zo niet alle) Non-Windows operating systems hebben trouwens ook geen reboot nodig.

0.0

Verwijderd

Jungian schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:25:
Een PS/2 poort slopen door hotpluggen :w De meeste (zo niet alle) Non-Windows operating systems hebben trouwens ook geen reboot nodig.
:w ik zwaai even terug ;)

heb hier onderhand ook al een paar mobo's vaarwel mogen zwaaien dankzij hotpluggen met PS/2, het kan dus wel hea :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk eens goed op een mobo achter de PS/2 poort. Tussen de andere SMD devices zit er een SMD zekering. Die zit er niet voor niets, het is om te zorgen dat als je de boel kortsluit door PS/2 devices te hotpluggen alleen de poort sneuvelt en niet alles erachter (chipset enzo...)

Onderbouwing voor deze constateringen kun je trouwens op Wikipedia vinden:
http://en.wikipedia.org/wiki/PS/2_connector
Potential damage

PS/2 ports are designed to connect the digital I/O lines of the microcontroller in the external device directly to the digital lines of the microcontroller on the motherboard. They are not designed to be hot swappable. Hot swapping PS/2 devices usually does not cause damage due to the fact that more modern microcontrollers tend to have more robust I/O lines built into them which are harder to damage; however, hot swapping can still potentially cause damage on older machines, or machines with less robust port implementations.
Sommige borden kunnen er wel tegen, maar welke? Dat weet je niet van tevoren. Lijkt me dan ook vrij loos om uit stoerheid (?) onnodig het lot te tarten :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:24:
Kijk eens goed op een mobo achter de PS/2 poort. Tussen de andere SMD devices zit er een SMD zekering. Die zit er niet voor niets, het is om te zorgen dat als je de boel kortsluit door PS/2 devices te hotpluggen alleen de poort sneuvelt en niet alles erachter (chipset enzo...)

Onderbouwing voor deze constateringen kun je trouwens op Wikipedia vinden:
http://en.wikipedia.org/wiki/PS/2_connector

[...]

Sommige borden kunnen er wel tegen, maar welke? Dat weet je niet van tevoren. Lijkt me dan ook vrij loos om uit stoerheid (?) onnodig het lot te tarten :o
Niet uit stoerheid maar meer uit nieuwsgierigheid.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:03:
[...]
Niet uit stoerheid maar meer uit nieuwsgierigheid.
En die nieuwsgierigheid is niet te bevredigen door een Wiki te lezen? Ik kan me voorstellen dat je dit op een oud ding wat toch halfbrak is nog uit gaat proberen, maar op je systeem dat je normaal in gebruik hebt zou ik dat toch echt niet doen, ook al kan het goed gaan.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:05:
[...]

En die nieuwsgierigheid is niet te bevredigen door een Wiki te lezen? Ik kan me voorstellen dat je dit op een oud ding wat toch halfbrak is nog uit gaat proberen, maar op je systeem dat je normaal in gebruik hebt zou ik dat toch echt niet doen, ook al kan het goed gaan.
Tja je wilt het toch zelf ervaren.

Je gaat toch ook geen boek lezen hoe je auto moet rijden, dan neem je praktijklessen.

Theorie is alleen onderbouwend.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:16:
[...]

Tja je wilt het toch zelf ervaren.

Je gaat toch ook geen boek lezen hoe je auto moet rijden, dan neem je praktijklessen.

Theorie is alleen onderbouwend.
Mwah, ik weet niet of ik het zelf wil ervaren. Ik kan een boek lezen over hoe ik op een pijnloze manier zelfmoord kan plegen, maar dat zijn dingen die ik echt niet in de praktijk wil gaan brengen. Dan vind ik de theorie meer dan genoeg.

Maar genoeg offtopic, het kan dus wel werken in sommige gevallen, alleen is het sterk af te raden omdat het vaak genoeg fout gaat en je er dingen mee kan slopen die bijna niet te herstellen zijn.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:20:
[...]

Mwah, ik weet niet of ik het zelf wil ervaren. Ik kan een boek lezen over hoe ik op een pijnloze manier zelfmoord kan plegen, maar dat zijn dingen die ik echt niet in de praktijk wil gaan brengen. Dan vind ik de theorie meer dan genoeg.

Maar genoeg offtopic, het kan dus wel werken in sommige gevallen, alleen is het sterk af te raden omdat het vaak genoeg fout gaat en je er dingen mee kan slopen die bijna niet te herstellen zijn.
Amen!!

Verwijderd

Ik ben nooit bekend geweest met het gevaar van hotpluggen van een ps/2 apparaat.Ook ik heb het zelf uit nieuwsgierigheid uitgevonden dat het wel kan :P uit praktijkervaring (al sinds de vervanging van de DIN plug). Toentertijd was ik niet in staat wikipedia of uberhaupt internet te raadplegen. Het is dus best logisch dat deze mythe voortleeft, als de kans zo klein is dat er daadwerkelijk (merkbare!) schade is aangericht.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo klein? Je kunt nota bene FAQs vinden om die SMD zekering met een druppeltje soldeertin te "repareren". Lijkt met dat een FAQ overbodig zou zijn als de kans op schade verwaarloosbaar is :z

Mijn zegen heb je om het te proberen, net zoals ik prima vind dat je zonder gordel auto mag rijden. Maar dan wil ik achetraf geen topics zien over "help PS/2 doet het niet na hotpluggen", evenmin als "help inwendige verwondingen na aanrijding zonder gordel"

Oslik blyat! Oslik!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Hehehe, dan begint ie toch gewoon een topic over "help PS/2 doet het niet na hotcoldpluggen" ;)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Pagina: 1