[2003 / XP] Mapped drive via logonscript acces denied

Pagina: 1
Acties:

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:11
We hebben hier een Windows 2003 server en XP clients in een domain.
De users maken gebruik van een logon script, het probleem doet zich voor bij de mapped drives.

1 van de 2 mapped drives maakt wel verbinding en is zichtbaar via deze computer maar als we deze willen benaderen krijgen we de melding access denied.

Nu dacht ik waarschijnlijk een rechten probleem, maar alles staat goed + dat het bij andere users wel werkt met hetzelfde script.
Wanneer de user handmatig de share naar de schijf op de server mapped werkt dit wel...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan is de vraag: onder welke credentials worden die mappings gemaakt door het script?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

The_wave schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:10:
We hebben hier een Windows 2003 server en XP clients in een domain.
De users maken gebruik van een logon script, het probleem doet zich voor bij de mapped drives.

1 van de 2 mapped drives maakt wel verbinding en is zichtbaar via deze computer maar als we deze willen benaderen krijgen we de melding access denied.

Nu dacht ik waarschijnlijk een rechten probleem, maar alles staat goed + dat het bij andere users wel werkt met hetzelfde script.
Wanneer de user handmatig de share naar de schijf op de server mapped werkt dit wel...
acces denied is nooit onterecht :) That said, het is niet altijd makkelijk om te achterhalen waar die access denied vandaan komt, alhoewel het me hier niet al te moeilijk lijkt.

Alle shares echt even weggooien (net use * /d)

Zorg dat je logging hebt van het maken van de share (in cmd > net use * \\x\y 2>err.txt of als het wel goed gaat net use * \\x\y >ok.txt)