Sony laptop leest geen 2GB SD kaartje

Pagina: 1
Acties:

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
Hallo tweakers,

Mijn ouders hebben een Sony vaio VGN-N38Z/W. Maar deze leest geen SD kaart van 2.0GB. ik heb deze kaart al op mijn eigen pc in de cardreader gedaan en dan doet hij het gewoon.

Op de laptop draait windows vista en dit is de foutmelding die ik krijg als ik probeer toegang te krijgen tot mijn SD kaart: Er is een fout opgetreden in het I/O apparaat.

Nu heb ik ook in de handleiding gekeken en daar staat dat dat SD cards over 2GB niet gesupport worden, dus dan ga ik ervanuit 2GB wel.

Ook heb ik al in apparaatbeheer gekeken maar nergens heb ik vraagtekens kunnen ontdekken van drivers die niet zijn geinstalleerd.

Hopelijk kunnen jullie me helpen :)

Verwijderd

Volgens mij komt het vaker voor dat een bepaalde merk niet werkt met een bepaalde geheugenkaart lezer.

Komt ook bij lege cd's en dvd's voor.

Mischien driver/utilities/firmware update proberen ?

• Timbos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Ik heb vorige week precies dezelfde vraag gesteld voor mijn FZ11E en er schijnt een update te zijn voor de cardreader. Deze ga ik vanavond uitproberen. Hier is het te vinden:

http://support.vaio.sony....L_cons&c=0&s=VGN-N&m=2643

Mijn Kingston 512 MB SD doet het prima maar mijn Sandisk 2 GB SD geeft een I/O error.

• Timbos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

De patch heeft gewerkt! Meteen kon ik moeiteloos de bestanden op dat SD kaartje lezen. Voor de VGN-N38Z/W zou dit ook moeten gelden.

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
Dat klopt gister gepronbeerd en alles werkt nu perfect :*) thnx for the tip :)

[ Voor 14% gewijzigd door Mastasidaz op 21-08-2007 14:12 ]