Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sony DVP-FX1

Pagina: 1
Acties:

• laserfreak
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-11 00:11
hallo,

Ik heb van een vriend zijn oude draagbare dvd speler gekregen, een Sony DVP-FX1. Het probleem was dat de voeding was doorgebrand. Nu is het mijn bedoeling die speler op een batterij (12 V 6,5 Ah, droge batterij) te laten werken, ook moet die batterij ondertussen opgeladen kunnen worden.
De speler echter aanvaard alleen maar 10 V aan 1,4 A. Ik zou dus een DC - DC converter moeten maken. Ik dacht aan een 78S10, maar zou die ook de laadstroom van 13,7 Volt slikken?

Alvast bedankt.

Liefhebber van embedded hardware en software

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:27

Ibex

^^ met stom.

Volgens de datasheet kan de 78S10 tot 35V omvormen naar de gewenste 10V. Ik zou echter wel in een goede koeling voorzien, want ik denk dat de 78S10 door de hoge stroom best heet zal worden.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
( 13.7V - 10V ) x 1.4A = 5.2W redelijk wat vermogen dus.

De 7810 en konsoorten heeft minimaal 12V op zijn ingang nodig en kan tot 35V verdragen.

Een switcher zal daarnaast veel minder last hebben van warmte ontwikkeling maar heeft wat extra componenten nodig om de juiste spanning te bekomen.

• laserfreak
ik zou gewoon de een afvlakelco nemen met daarachter een zekering van 12 V 2A en daarachter dan de 78s10 en aansluiten. ontbreekt er nog iets?

• kluyze
  • Niet online
13.7V is voor opladen van batterij, die is stabiel genoeg, elco is daar helemaal niet nodig. Wel ontkoppel C's. Of is dat een stroombron of dergelijke?

Zekering 12V 2A? Hoezo?

Ik zou misschien eerder wat diodes er tussen zetten, (maximum 2 van 0.7V) om het vermogen wat te verdelen.

• laserfreak
die zekering gewoon voor de veiligheid, ik snap wel niet goed waarvoor die diodes zouden moeten dienen.

• kluyze
  • Niet online
Diodes hebben een kleine spanningsval waardoor die dus ook een deel van het vermogen voor hun rekening gaan nemen, de spanning aan de ingang van de 7810 daalt en dus ook het opgenome vermogen door de 7810, dat is makkelijker te koelen.

• laserfreak
Ja, nu begrijp ik het. Ik ga vandaag of morgen om de onderdelen en laat dan nog wel iets weten. :)

edit: alles werkt

[ Voor 10% gewijzigd door laserfreak op 23-08-2007 09:21 ]

Pagina: 1