Tv-out werkt niet meer na overstap Windows Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 637 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rntfuture
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 09:38
Ik draai nu sinds een week onder Windows Vista Home Premium x64. Alles werkt naar behoren alleen ik krijg mijn TV-out niet meer aan de praat. Ik gebruikte hiervoor altijd de nVidia drivers (incl. de daarbij behorende software om de tv-out in te stellen) alleen wanneer ik nu via de nVidia website drivers voor Windows Vista x64 download kan ik deze wel installeren maar het aanvullende software pakket (om tv-out in/uit te schakelen) ontbreekt.

Aangezien ik dit altijd gebruikte om o.a. films/games op de TV af te spelen zou ik dit graag weer werkend zien. Weet iemand misschien hoe ik dit weer aan de praat kan krijgen? Of een alternatief programma om mijn TV-out te kunnen gebruiken. Het programma TVtool werkt niet aangezien ze gestopt zijn met de ontwikkelingen van dit programma en daardoor wordt de TVchip van mijn videokaart niet ondersteund.

Ik heb een nVidia Geforce 6200 - 256mb ram videokaart met TV-out aansluiting.

Alvast bedankt voor de hulp,
Vr. groeten,
M. de Boer

PROBLEM SOLVED!! O-) Zelf opgelost -> check onderaan deze post voor de Solution als je met hetzelfde probleem kampt.

[ Voor 5% gewijzigd door rntfuture op 26-08-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rntfuture
Geinstalleerde versie (officiële nVidia driver) "162.50_quadro_winvista_64bit_english_whql"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rntfuture schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:00:
Ik draai nu sinds een week onder Windows Vista Home Premium x64. Alles werkt naar behoren alleen ik krijg mijn TV-out niet meer aan de praat. Ik gebruikte hiervoor altijd de nVidia drivers (incl. de daarbij behorende software om de tv-out in te stellen) alleen wanneer ik nu via de nVidia website drivers voor Windows Vista x64 download kan ik deze wel installeren maar het aanvullende software pakket (om tv-out in/uit te schakelen) ontbreekt.

Aangezien ik dit altijd gebruikte om o.a. films/games op de TV af te spelen zou ik dit graag weer werkend zien. Weet iemand misschien hoe ik dit weer aan de praat kan krijgen? Of een alternatief programma om mijn TV-out te kunnen gebruiken. Het programma TVtool werkt niet aangezien ze gestopt zijn met de ontwikkelingen van dit programma en daardoor wordt de TVchip van mijn videokaart niet ondersteund.

Ik heb een nVidia Geforce 6200 - 256mb ram videokaart met TV-out aansluiting.

Alvast bedankt voor de hulp,
Vr. groeten,
M. de Boer
Heb je al geprobeerd om de Windows XP drivers daarvoor te installeren en te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:31

Koppensneller

winterrrrrr

En waarom heb je Quadro drivers, en geen nForce drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rntfuture
KoppenSneller schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:55:
En waarom heb je Quadro drivers, en geen nForce drivers?
Niet opgelet, ik dacht dat dat gewoon de nieuwste versie was. Zal kijken of ik andere drivers kan vinden. iig bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rntfuture
Heb je al geprobeerd om de Windows XP drivers daarvoor te installeren en te gebruiken...
Nee, nog niet geprobeerd. Zal er zo even naar kijken, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Je kan meerdere mensen quoten in dezelfde post als je antwoord wil geven.
Zo hoef je niet meerdere posts aan te maken :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rntfuture
XP drivers werken niet, dan krijg ik de melding dat deze specifiek voor XP zijn ontwikkelt en niet op andere besturingssystemen werken. Helaas, ga kijken of ik nog andere drivers kan vinden dan de Quadro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rntfuture
alt-92 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:26:
offtopic:
Je kan meerdere mensen quoten in dezelfde post als je antwoord wil geven.
Zo hoef je niet meerdere posts aan te maken :)
Bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rntfuture
Ik heb nu de volgende driver proberen te installeren "162.22_forceware_winvista_64bit_english_whql"

Maar daarbij krijg ik na de installatie de melding dat er een fout is opgetreden en krijg ik de vraag van windows vista of ik de driver opnieuw wil installeren of dat het naar behoren werkt. Erg vreemd aangezien ik van de nVidia driver zelf geen melding krijg te zien.

Iemand enig idee? Of ervaring met een dergelijke videokaart/driver?

Is er wel een nVidia driver voor Windows Vista (x64) beschikbaar waarbij het instellingen menu (voor o.a. tv-out) zit inbegrepen? Naast de tv-out instellingen kon je in dit menu ook de helderheid, scherm resolutie enz. instellen. Het stond altijd rechts onderin de startbalk toen ik nog onder Win XP draaide.

Verwijderd

Hey ik heb hier hetzelfde probleem.

ik had eerst WinXP, met een GF FX5900XT.
Ik had mijn tv hierop aangesloten via een s-video kabel, dus ik kon gewoon chillend kijken op de tv.

Maar ik heb laatst WinVista geinstalleerd + de drivers daarvoor. (Forceware 96.85?) --> hierop kon ik nergens de optie "Clone" vinden.

Dus heb ik nu deze drivers geinstalleerd (97.34). Ze zijn een beta versie! dus gebruik op eigen risico.

Maar nu krijg ik tenminste wel "Clone" bij de nview control, maar krijg ik het beeld in zwart/wit. Ook blijft de monitorscherm op maximaal 1024x768 draaien.

Dus mijn vraag is, weet iemand hoe ik het in kleur kan krijgen? :')

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

offtopic:
Waarom dubbel of triopost je de hele tijd? Nergens voor nodig

Hoi!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:44
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:33:
Hey ik heb hier hetzelfde probleem.

ik had eerst WinXP, met een GF FX5900XT.
Ik had mijn tv hierop aangesloten via een s-video kabel, dus ik kon gewoon chillend kijken op de tv.

Maar ik heb laatst WinVista geinstalleerd + de drivers daarvoor. (Forceware 96.85?) --> hierop kon ik nergens de optie "Clone" vinden.

Dus heb ik nu deze drivers geinstalleerd (97.34). Ze zijn een beta versie! dus gebruik op eigen risico.

Maar nu krijg ik tenminste wel "Clone" bij de nview control, maar krijg ik het beeld in zwart/wit. Ook blijft de monitorscherm op maximaal 1024x768 draaien.

Dus mijn vraag is, weet iemand hoe ik het in kleur kan krijgen? :')
hhmm leuke topic kaap,
waarschijnlijk staat je tv-out device in ntsc ipv pal.
en als je clone doet met tv-out welke 1024x768 max resolution heeft wat zou er dan gebeuren met je monitor...
oplossing niet clone maar de keuze dat je je desktop kan verruimen.
extend in het engels.

[ Voor 93% gewijzigd door EnderQ op 23-08-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rntfuture
PROBLEM SOLVED!!

Solution:

1) download gewoon de nieuwste Nvidia drivers via de website http://www.nvidia.com

2) rechtermuisknop op het installatie bestand en kies voor "run as administrator"

3) Problem Solved :)

* Nadat ik had gekozen voor "Run as administrator" kreeg ik geen foutmeldingen meer tijdens de installatie en werkt de driver (incl. TV-Out) vlekkeloos :-)

Nooit gedacht dat dat Administator zoveel invloed heeft, en raar dat ze ook nergens melden dat dit noodzakelijk is om de driver goed te kunnen installeren.

[ Voor 17% gewijzigd door rntfuture op 26-08-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

rntfuture schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 19:33:
Nooit gedacht dat dat Administator zoveel invloed heeft, en raar dat ze ook nergens melden dat dit noodzakelijk is om de driver goed te kunnen installeren.
Ehm.. Wil je zeggen dat het hele UAC concept compleet aan je voorbij is gegaan? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rntfuture
alt-92 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 19:52:
[...]

Ehm.. Wil je zeggen dat het hele UAC concept compleet aan je voorbij is gegaan? :)
haha, nee dat niet... maar ik had niet verwacht dat dit nodig was om m'n videocard drivers (naar behoren) te kunnen installeren.
Pagina: 1