Toon posts:

[ervaring gevraagd] Theming software for Mac OSX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijd terug een aantal programmatjes gevonden om theme's mee te gebruiken voor mac. (namen weet ik zo niet meer)

ook in het screenshot topic een aantal themes voorbij zien komen..

nu is mijn vraag eigenliijk wat jullie ervaringen zijn met theme programma's..
de meeste waar ik op terug kom is shapeshifter, maar ik houd niet zo van betalen als ik niet weet of het daarna ook goed blijft..

wat zijn jullie ervaringen met (ook andere) themeprogramma's
ik draai macbook 1,83 ghz met 2 gig geheugen(mocht het iets uitmaken)

Verwijderd

Ik heb zelf een poosje ShapeShifter geprobeerd, maar ook snel weer uitgezet. Geen problemen of prestatieverlies gemerkt, maar de standaard Aqua theme (in de Graphite variant) vind ik gewoon het mooiste.

Wel Uno geinstalleerd voor de paar plekken waar OS X koppig Aqua Blue blijft gebruiken (zoals de Finder side bar).

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb Shapeshift een paar dagen gedraaid, maar was er niet echt tevreden over. Het is niet echt een slecht programma ofzo, maar de themes zijn niet echt mooi. Daarnaast is het ook nog zo te je toch regelmatig wat foutjes tegenkomt zoals halve knoppen enzo omdat niet iedere programmeur zich aan de UI-richtlijnen van Apple houd.

Ik gebruik al een hele tijd UNO, deze geeft gewoon de mooiste en meest bruikbare UI in OS X.

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Uno is inderdaad erg strak, en werkt prima. Shapeshifter werkt verder prima, maar ben niet verder dan de testperiode gegaan, want die thema's vond ik toch niet echt wat. Te slordig, of trekken te veel aandacht. Uno is gewoon netjes, of gewoon standaard Aqua look.

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01 20:48
Macthemes is denk ik wel de beste site voor themes. (geen wonder met zo'n naam :+ )
Neem ook eens een kijkje op het forum, zeer actief screenshot topic, en veel WiP's.

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Ik heb nu zelf shapeshifter draaien met Milk theme. Persoonlijk vind ik dat de enige mooie skin die ik tegen kwam (zwarte menu's met witte tekst vind ik veel prettiger en mooier ogen.) En de knopjes voor sluiten en minimaliseren enzo zijn gewoon netjes wit (teken verschijnt als je erop hovert).

[ Voor 31% gewijzigd door Maartenvs op 20-08-2007 23:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke dus als ik het goed begrijp zijn jullie niet weg van shapeshifter (net als ikzelf)

Uno had ik nog niet tegen gekomen, en inderdaad bij de screenshot topics zie ik wel moie theme's maar aangezien die programma's niet goed werken ben ik er huiverig voor...

mijn test wordt dus Uno!
bedankt allemaal en van mij mag hier een slotje op :)
Pagina: 1