Okay, ik zit hier als beginnende Java-prutser met een probleem waar ik niet uit kom. Ik heb een kleine interface gemaakt in Netbeans 5.5.1 onder Windows en daar werkt het perfect. Ik heb hem gewoon met de geintegreerde UI-designer van Netbeans gemaakt en zowel op Windows als Linux gaat dat allemaal prima.
Maar nu...OS X.... Allereerst lopen ze een klap achter met de updates, Java 1.5. Dat leverde dus al een behoorlijke hoop errors op. Na wat zoekwerk in de project.properties
opgenomen: voila, dat scheelde al een bak met errors. Maar toen...
Deze guide gevonden. Ik heb nu dus inderdaad de Swing layout expliciet bij de libraries opgenomen en deze wordt ook keurig in de dist/lib directory opgenomen. Maar toch blijf ik het probleem houden dat Swing schijnbaar niet gevonden wordt.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? ik ben een beginnert met Java, keep it simple
Thanks
Maar nu...OS X.... Allereerst lopen ze een klap achter met de updates, Java 1.5. Dat leverde dus al een behoorlijke hoop errors op. Na wat zoekwerk in de project.properties
code:
1
2
| javac.source=1.5 javac.target=1.5 |
opgenomen: voila, dat scheelde al een bak met errors. Maar toen...
code:
1
| java.lang.NoClassDefFoundError: javax/swing/GroupLayout$Group |
Deze guide gevonden. Ik heb nu dus inderdaad de Swing layout expliciet bij de libraries opgenomen en deze wordt ook keurig in de dist/lib directory opgenomen. Maar toch blijf ik het probleem houden dat Swing schijnbaar niet gevonden wordt.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? ik ben een beginnert met Java, keep it simple