Toon posts:

Moederboard vervangen of wachten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week onderdelen binnengehad voor mijn nieuwe PC maar na bouwen en testen bleek moederboard kapot en is retour. Gaat circa 2 weken duren voor ik een nieuwe krijg.

Vraag:
Als ik tijdelijk een ander type moederboard in mijn PC schroef wat wel werkt, wat moet ik dan t.z.t. opnieuw installeren als ik mijn orignele moederboard terugkrijg.

Als ik nu windows en een aantal applicaties installeer (ik doe veel met video en fotobewerking) en mijn data op schijf zet, wat moet ik bij vervangen moederboard allemaal opnieuw installeren. Is het dus qua tijd de moeite waard of kan ik beter 2 weken geduld betrachten.

Of is er misschien een slimmigheidje om nu toch een installatie te doen en te kunnen werken maar bij vervangen board met een ghost o.i.d. minder tijd kwijt te zijn.

P.S. Ik heb 2 harddiks van 500 GB en ik wil Windows op C: zetten met een applicatie-partitie van circa 80 Gb en de rest van C: en D: gebruiken voor mijn data.

Alle tips zijn welkom en vast bedankt voor de reactie

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De data die je op je harde schijf hebt staan (zeg maar MP3's) hoef jij niet opnieuw te installeren. Die kan je gewoon lekker meenemen naar Turkije en daar installeren. Zorg ervoro dat je die data op een losse partitite zet, zodat je de data veilig houd.

Waar je rekening mee moet houden zijn de drivers. Je hebt voor XP misschien andere chipsetdrivers nodig. Om die trammelant te besparen zou ik een schone XP installatie aanraden.

Wauw, een sig!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Outerspace schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 12:16:
Waar je rekening mee moet houden zijn de drivers. Je hebt voor XP misschien andere chipsetdrivers nodig. Om die trammelant te besparen zou ik een schone XP installatie aanraden.
Precies. Mocht je het toch willen proberen, neem dan een mobo met eenzelfde chipset, dan maak je kans dat het nog enigszins gaat werken.

Of het overigens het waard is om voor die 2 weken een mobo te gaan halen moet je zelf weten natuurlijk, maar als je het niet echt heel dringend nodig hebt voor iets zou ik geduld hebben.

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 09:34

Iavak

no savegame

Of gewoon weer dezelfde mobo kopen en de RMA mobo verkopen als die terug is.

Dat heb ik ook een keer gedaan.. had geen zin om 8 weken te wachten.

[ Voor 32% gewijzigd door Iavak op 21-08-2007 12:12 ]