Bij een vriend van mij problemen met internet, dwz sommige sites (b.v. www.ihre-makler.de) niet te laden op beide Windows machines (via wireless gekoppeld), ook niet op de door mij meegebrachte laptop. Ook webmail en management site van zijn hosting account bij Hotwire slecht of niet te benaderen. Maar nou komt het: op zijn Mac werkt alles wel
Router gereset (D-Link DIR 635) en geupgrade, Speedtouch modem (516i/546i) gereset, direct aan modem gekoppeld via kabel, niets helpt
Voor de hosting site wordt ingelogd via poort 8443, maar de duitse makelaar site is toch echt gewoon HTTP poort 80.
Weer thuis dezelfde laptop aan mijn netwerk gekoppeld, duitse site opgevraagd, geen enkel probleem
Ook de hosting pagina's voor beheer en webmail komen zonder problemen binnen.
Gebruikte OS: Windows 2000 en Windows XP SP2, Mac OS X
Gebruikte browsers: IE6, FF2 en de Mac variant
Iemand enig idee? Voor zover mijn gbv (gezond boeren verstand) gaat, lijkt het mij een probleem van het modem of de internet provider. Of zie ik iets over het hoofd?
PS. Bij het testen heb ik ook het modem en de router in default config gelaten, zonder specifieke regeltjes oid.
Voor de hosting site wordt ingelogd via poort 8443, maar de duitse makelaar site is toch echt gewoon HTTP poort 80.
Weer thuis dezelfde laptop aan mijn netwerk gekoppeld, duitse site opgevraagd, geen enkel probleem
Gebruikte OS: Windows 2000 en Windows XP SP2, Mac OS X
Gebruikte browsers: IE6, FF2 en de Mac variant
Iemand enig idee? Voor zover mijn gbv (gezond boeren verstand) gaat, lijkt het mij een probleem van het modem of de internet provider. Of zie ik iets over het hoofd?
PS. Bij het testen heb ik ook het modem en de router in default config gelaten, zonder specifieke regeltjes oid.
Efficiency is intelligent laziness