Vaag internet probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Malle_Pietje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 15:34
Bij een vriend van mij problemen met internet, dwz sommige sites (b.v. www.ihre-makler.de) niet te laden op beide Windows machines (via wireless gekoppeld), ook niet op de door mij meegebrachte laptop. Ook webmail en management site van zijn hosting account bij Hotwire slecht of niet te benaderen. Maar nou komt het: op zijn Mac werkt alles wel :? Router gereset (D-Link DIR 635) en geupgrade, Speedtouch modem (516i/546i) gereset, direct aan modem gekoppeld via kabel, niets helpt :(

Voor de hosting site wordt ingelogd via poort 8443, maar de duitse makelaar site is toch echt gewoon HTTP poort 80.

Weer thuis dezelfde laptop aan mijn netwerk gekoppeld, duitse site opgevraagd, geen enkel probleem |:( Ook de hosting pagina's voor beheer en webmail komen zonder problemen binnen.

Gebruikte OS: Windows 2000 en Windows XP SP2, Mac OS X
Gebruikte browsers: IE6, FF2 en de Mac variant

Iemand enig idee? Voor zover mijn gbv (gezond boeren verstand) gaat, lijkt het mij een probleem van het modem of de internet provider. Of zie ik iets over het hoofd?

PS. Bij het testen heb ik ook het modem en de router in default config gelaten, zonder specifieke regeltjes oid.

Efficiency is intelligent laziness

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Lijkt mij een DNS probleem. Kan je site benaderen via het ip adres? Kan je ze pingen?
Welke provider en abo?

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Hmm, als ik 't goed begrijp zijn de windows pc's (+ laptop neem ik aan) wireless gelinked.
Is de mac bedraad of ook wireless?

Dan kan het aan de settings van je wlan liggen. Misschien idd de dhcp via wlan niet helemaal lekker ingesteld (dns niet doorgegeven).

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Malle_Pietje
Zowel de Windows PC's als de Mac zijn wireless gekoppeld. Als test is de PC rechtstreeks aan het modem gehangen, evenals de laptop: geen verbetering. En de Mac kan wireless alles wel ophalen: conclusie => geen wireless probleem.

Zo ongeveer alle sites kunnen benaderd worden zonder problemen, alleen bepaalde sites niet => lijkt me dus geen DNS probleem.

Provider is HetNet, voor zover ik weet het lichtste abbo.

Verwijderd

probeer eens de modem rechtstreeks op de pc aan te sluiten en gebruik de volgende ip gegevens op je nic.

voor st546 v6
ip 192.168.1.1
sub 255.255.255.0
gate 192.168.1.254
dns pri 195.121.1.34
dns sec 195.121.1.66

voor st546 v5 of lager
ip 10.0.0150
sub 255.255.255.0
gate 10.0.0.138
dns pri 195.121.1.34
dns sec 195.121.1.66

voor de router
ip ? ip adres wat je vind met ipconfig in dos
sub 255.255.255.0
gate ? gateway adres wat je vind met ipconfig in dos
dns pri 195.121.1.34
dns sec 195.121.1.66

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 10:24 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Kan je site benaderen via het ip adres? Kan je ze pingen?

• Malle_Pietje
Heb net vanaf mijn werk geprobeerd de duitse site te benaderen, gaat prima. Vervolgens geprobeerd te pingen => timeout. Zal vanaf thuissituatie van mijn vriend dus niet anders zijn.

Overigens woont hij niet echt om de hoek, dus overdag zaken uitproberen wordt moeilijk. Jullie suggesties zijn van harte welkom, maar heb even geduld met me als ik iets moet uitproberen...

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Probeer eens zowel vanaf de Mac als vanaf zo'n Windows doos die Duitse site te pingen. Je krijgt dan te zien welk IP adres wordt gepingt. Als dit verschillende ip adressen zijn, zou ik de DNS settings van die Mac eens vergelijken met de Windows PC. (Windows opvragen met ipconfig, Mac weet ik niet). Als ze hetzelfde zijn, is het geen DNS probleem.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Zou het niet kunnen zijn dat op de Mac of op de windows-pc's een fixed dns-server is ingesteld?

• Malle_Pietje
Een ping en tracert vanuit de Windows doos geeft prima resultaat. Volgens mij zit 't op netwerk niveau en qua DNS enzo dan wel goed, toch? Als vervolgens vanaf de Mac de site wel in beeld komt, lijkt mij dat de router en modem ook geen probleem vormen.

Kortom, i'm lost :?

Oh ja, als op een van de Windows machines een pagina wordt opgevraagd, die niet wordt weergegeven, zie je vaak wel in de titelbalk al de naam verschijnen van de site, oftewel de machine weet waar de gegevens vandaan moeten komen. Het lijkt wel alsof de browser zich ergens halverwege het laden van de pagina in verslikt en daarop blijft hangen. Maar dan dus zowel IE als FF, en dat ook nog eens op 2 verschillende machines.

Ra ra hoe kan dit?

Ik ben inmiddels het :'( nader dan het :*)

Pagina: 1