Je hoeft je BIOS niet te updaten zoals je zelf al aangeeft, echter het kan zijn dat er features zijn aangepast in de updates. Kijk even op de ASUS website naar de changelog.
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Bios updaten is inderdaad alleen aan te raden als je met issues zit die je door middel van een biosupdate kunt oplossen of als er echt eeng eweldige feature aan toegevoegd is (onwaarschijnlijk, maar je weet maar nooit).
Het is niet zo dat je pc er ineens sneller of beter van wordt, zoals vaak gedacht wordt.
Het is niet zo dat je pc er ineens sneller of beter van wordt, zoals vaak gedacht wordt.
Ik vind het raar dat de processor ondersteund wordt vanaf bios 702 en ik heb een 601, maar wordt gelijk herkent.
kan dit misschien aan de stepping van de proc liggen? Van de e4400 zijn er 2 steppings namelijk M0 en L2. Ik heb de L2 stepping (idem als de E4300) en dit is de oudere en mischien dat ie daarom wel volledig herkend wordt?
kan dit misschien aan de stepping van de proc liggen? Van de e4400 zijn er 2 steppings namelijk M0 en L2. Ik heb de L2 stepping (idem als de E4300) en dit is de oudere en mischien dat ie daarom wel volledig herkend wordt?
Dat is het inderdaad;
As in all processors M0 stepping , the model core 2 Duo e4400 (2.0 GHz) will have the lowered energy consumption level in rest state - from 12 to 8 W. The threshold case temperature was increased from 61,4 to 73,2 degree Celsius. For the correct work with processor core 2 Duo e4400 (2.0 GHz) M0 stepping it is necessary to update the motherboard BIOS
Kan een slotje op.
As in all processors M0 stepping , the model core 2 Duo e4400 (2.0 GHz) will have the lowered energy consumption level in rest state - from 12 to 8 W. The threshold case temperature was increased from 61,4 to 73,2 degree Celsius. For the correct work with processor core 2 Duo e4400 (2.0 GHz) M0 stepping it is necessary to update the motherboard BIOS
Kan een slotje op.
Vaak is het zo dat de cpu ook wel werkt, maar dat de namestring er nog niet instaat. Dan staat er vaak 'unkown cpu @ 2.13GHz'. In jouw geval is het dus een update die gewoon wat beter omgaat met de features van je cpu.
enne, topics gaan niet op slot omdat ze opgelost zijn, het is geen helpdeskticket.
enne, topics gaan niet op slot omdat ze opgelost zijn, het is geen helpdeskticket.
"You shouldn't fix what ain't broken"
Ken je dat gezegde? Zo ja, dan had je geweten dat dit topic onnodig was
Verwijderd
Ach ja, ik was ook wel benieuwd naar het nut van het updaten van de BIOS.Jejking schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:44:
Dit doe je niet dagelijks zeg maar.
Als je het goed gelezen had gaat het er niet om om iets te maken, maar of het mischien iets toevoegd.Jejking schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:44:
Ik neem aan dat als er een update is voor een videokaart waardoor de prestaties verbeteren jij ook gaat updaten??
Een bios update kan ook de performance en stabiliteit verbeteren, dus meestal heeft een bios update wel zin.Jejking schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:44:
offtopic:
ik dacht dat het ''If it ain't broke, don't fix it'' was
Afgezien daarvan, komt op hetzelfde neertjtristan schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:53:
[...]
Een bios update kan ook de performance en stabiliteit verbeteren, dus meestal heeft een bios update wel zin.
offtopic:
Maar voor de rest, ja, leuk dat het misschien 1-2% performancewinst oplevert, maar de kans dat je pc er zwáár instabiel van wordt wordt er een stuk groter op, even uitgaande van de voorzichtige mens
Besides: dit is een zoekvraag, en om antwoord te geven op je vraag Pinkstrip:
Soms kan je er beter mee overklokken omdat er bugs uitgehaald zijn, het is echter geen gouden regel.
Ik snap je punt wel. Hij loopt goed en er is inderdaad bij bios een redelijke kans aanwezig om de PC te verklotenJejking schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:13:
[...]
Afgezien daarvan, komt op hetzelfde neer
Maar voor de rest, ja, leuk dat het misschien 1-2% performancewinst oplevert, maar de kans dat je pc er zwáár instabiel van wordt wordt er een stuk groter op, even uitgaande van de voorzichtige mens
Besides: dit is een zoekvraag, en om antwoord te geven op je vraag Pinkstrip:
Soms kan je er beter mee overklokken omdat er bugs uitgehaald zijn, het is echter geen gouden regel.
Er is inderdaad een kans dat ie iets verder overklokt, maar is geen zekerheidje helaas.
Pagina: 1