Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MSI] Installer doet reinstall na wijzigen example data

Pagina: 1
Acties:

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 21:46

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Ik zit met een applicatie die met Visual Studio 2003 als MSI Installer bij elkaar wordt gepakt voor deployment. Bij de applicatie zitten example files die in de applicatie folder mee worden geïnstalleerd. Echter zodra de gebruiker die example data gebruikt en opslaat en de volgende keer de applicatie opstart verschijnt de installer.
Na wat onderzoek lijkt dit dus te komen omdat de bestanden zijn gewijzigd en de installer de integriteit van de applicatie wil waarborgen. Hoe kan ik echter er voor zorgen dat een aantal bestanden hier niet onder vallen. Ik heb al in Visual Studio zitten kijken, maar bij file properties kan ik alleen Transitive en Vital instellen. Echter zijn dat als ik het goed heb begrepen uit de MSDN niet de opties die ik moet hebben. Is het mogelijk dit gedrag te beinvloeden met Visual Studio 2003 voor de bestanden of eventueel de gehele installatie en hoe?

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 16:48
In de MSI zorgen dat de componentGUID leeg zijn bij de betreffende bestanden. Hoe dat moet via Visual Studio moet weet ik niet, maar in Orca kan je ze gewoon aanpassen.

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Nee dit lijkt inderdaad geen optie te zijn in Visual Studio 2003. Begin langzaam te vermoeden dat de beperking in Visual Studio zit en ik opzoek moet naar een andere MSI omgeving.

Verwijderd

Misschien een optie om die example data niet als losse files in je installer op te nemen maar als zipfile die je door MSI laat uitpakken? Als een gebruiker dan die data aanpast, blijft de zipfile nog steeds hetzelfde, en zou MSI niet moeten worden geactiveerd.

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Is mogelijk een goede work around, zal hem mee nemen in een eventuele beslissing. Maar mooiste is natuurlijk de bron van het probleem aanpakken. Bedankt in iedergeval.