Toon posts:

Terminal Services

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een oplossing voor mijn probleem. Ik werk op een school met een Terminal server (Windows 2003). Nu zijn er verschillende klassen die via Terminal Services (TS) verbinding maken met de Terminal Server. Per klas staat er ook een printer.
Het probleem is nu dat ik nooit de juiste standaard printer krijg. Ik krijg steeds de standaard printer van de Server. Hoe kan ik dit probleem oplossen? Aangezien de clients op de Terminal Server werken, kan ik niet echt een locatie bepalen van waar de clients zich bevinden?

Alvast Bedankt

Groetjes,

ZeroCooL

• Attie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:39
Ik neem aan dat de users wisselen van klaslokaal?. Zodat ze dus eigenlijk afhankelijk van het lokaal, dus de terminal, een standaard printer moeten krijgen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Gewoon clientip bij het verbinden uitvragen in je ts loginscript?
Verder zie ik niet hoe dit PNS is, je had hier best wat onderzoek voor kunnen doen want het is best makkelijk te vinden en op te lossen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Dit snap ik niet echt. Als ik via een loginscript het ip adres ga opvragen dan krijg ik telkens het IP adres van de Terminal Server...

De users wisselen altijd van klaslokaal. Er is 1 Terminal server en verschillende printers per klaslokaal.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:38
Via VB is het mogelijk om te traceren van welkle machine het gebruiker connect. Via die gegevens kan je weer traceren naar welke printer de gebruiker moet connecten.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:29

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

sanfranjake schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:23:
Gewoon clientip bij het verbinden uitvragen in je ts loginscript?
Kun je beter reconnact! voor gebruiken. Deze kan nl. ook gebruikt worden tijdens het reconnecten naar een nog draaiende sessie.

vb. sessie van kantoor A starten, reconnect! bepaalt de clientip variable en een script mapped de printer van kantoor A. Vervolgens wordt de sessie gedisconnected. Later op de dag wordt vanuit kantoor B gereconnected naar de nog draaiende sessie. Reconnact! bepaald opnieuw het clientip variable en een script mapped nu de printer van kantoor B.
This free utility now allows you to specify a script to run when a user connects or disconnects from a session. It also sets two environment variables that maintain the current client name and client address, even when reconnecting from a different client.
Tooltje is gratis te downloaden vanaf de site van de maker. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Cool, die doet het dus een beetje zoals Powerfuse het ook doet. * sanfranjake gaat uitproberen, thanks for the tip :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heb je pure TS 2003 of heb je ook de beschikking over citrix :?

in citrix kan je dit ook mooi regelen via sessionprinters en policy's :)

A wise man's life is based around fuck you

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

De topicstarter heeft het niet over Citrix, dus ik ga er even van uit dat er geen citrix wordt gebruikt.

Verder is dit niet echt een topic voor Professional Networking & Servers
Ik mis daarvoor heel wat zaken. Wat heb je allemaal al gedaan, waarom werkte dat niet. Zie ook: Het algemeen beleid #openingspost

Aangezien deze regels ook gelden voor een forum als Windows Servers en Server-software gaat dit topic dicht. Zowiezo heb je reeds een goede tip gekregen van Question Mark..

Gaarne de volgende keer even opletten waar je je topic plaatst, en geef iets meer aandacht aan de topicstart :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.