[XP]Mijn Domumenten map verplaatst (complicaties)

Pagina: 1
Acties:

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-02 01:03

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
Oke ik heb in XP (virtueel machine) de Mijn documenten map verplaats naar de root van de H:\ (netwerk disk)

H:\ is gelinkt naar een sub directory van home Op de Host.

Nu als ik iets Download met Iexplorer dan zet hij dit naar de oude Mijn documenten dir. Indien je dan op mijn documenten druk links in de favorieten dan laat hij de Correcte Mijn Documenten folder zien.

Ik weet dat M$MS Windows consistent inconsistent is maar wat is hier in vredesnaam gaande...

Microsoft korten we hier gewoon af als MS, graag de flauwe afgezaagde grappen achterwege laten als je ook geholpen wil worden...

in het kort
<download bestand>
Mijn documenten
..leeg..

<druk op Mijn documenten in favorieten >
Mijn documenten
Visual Studio 2005
Downloads
enzz

voorkomen van short reply
Host is Linux (maar dat moet niks uit maken)
H:\ is toegankelijk

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 20-08-2007 11:20 ]

>.< >.< >.< >.<

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En je hebt je map met rechtermuisknop op Mijn Documenten verplaatst?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
Ja

en nog iets vaags Als ik in Visual studio een Project wil openen opent hij H:\Visual Studio 2005\Projects
als ik een nieuw project aan maak wil hij deze in
C:\Documents and Settings\Daft\Mijn documenten\Visual Studio 2005\Projects opslaan

Ik ga maar eens het register door spitten

>.< >.< >.< >.<

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat laatste is een behoorlijke ergernis in VS2005 inderdaad, dat is geen Windows issue, maar een VS issue.
daft_dutch schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:43:
Oke ik heb in XP (virtueel machine) de Mijn documenten map verplaats naar de root van de H:\ (netwerk disk)

H:\ is gelinkt naar een sub directory van home Op de Host.

Nu als ik iets Download met Iexplorer dan zet hij dit naar de oude Mijn documenten dir. Indien je dan op mijn documenten druk links in de favorieten dan laat hij de Correcte Mijn Documenten folder zien.
Je weet dat IE het laatst gebruikte download pad in het register opslaat, en dat dat (als je in de tussentijd zelf het pad veranderd hebt) niet automagisch meeverandert als je je %docs% pad wijzigt?

[ Voor 76% gewijzigd door alt-92 op 20-08-2007 11:30 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
Ok idd iexplorer werkt

Is het niet mogelijk een Soft/hard link in windows aan te maken. geen .lnk file maar een echte verwijzing naar een ander bestand.

[ Voor 45% gewijzigd door daft_dutch op 20-08-2007 11:33 ]

>.< >.< >.< >.<

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja, maar ook dat kan je wel vinden met een beetje zoekwerk.
Zoiets kan je doen d.m.v. Junction (Resource Kit utility) bijvoorbeeld.

(Vista gebruikt een soortgelijk mechanisme voor het redirecten van het nieuwe Userprofilepad ;) )

[ Voor 27% gewijzigd door alt-92 op 20-08-2007 11:37 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1