Toon posts:

7800gt + amd 3500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik draai al enige tijd de volgende combinatie 7800gt + amd 3500, maar met de nodige research kom ik er nog niet helemaal uit. (Te veel diversiteit in meningen betreffende de cpu behoeftes voor deze kaart)

Ik vraag mij namelijk af, of deze processor niet te ondermaats is voor deze videokaart. Oftwel zit er meer in de kaart dan ik er nu uithaal? aangezien de amd 4000+ nu toch bijna voor een appel en een ei word verkocht. Leek het mij interresant een mini upgrade te ondernemen.

Ik moet er echter wel bijzeggen dat ik toendertijd mijn amd 3500 overclocked had naar een 3700/3800 ik eigenlijk totaal geen verschil merkte in performance winst.

Iemand die mij kan toelichten, of dit wel of geen zin heeft?

Verwijderd

Deze cpu is snel genoeg voor die videokaart.

Verwijderd

Lijkt me zeker evenwichtige combinatie, hangt echter ook af van welke resolutie je speelt. Heb zelf een tijdje 3000+ en 7800GT gedraaid. De grafische kaart leek me toch niet direct gebottlenecked door de cpu.

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 14:02
Ik kan me nog herinneren dat destijds om echt alles uit een 6800Ultra te halen minimaal een 3400+ (S754) of een soortgelijke S939 CPU nodig was.
Aangezien een 7800GT nog wel behoorlijk wat sneller is dan een 6800Ultra denk ik niet dat je met die 3500+ alles uit je videokaart haalt.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 18:27

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Cpt.Iglo schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:38:
Aangezien een 7800GT nog wel behoorlijk wat sneller is dan een 6800Ultra denk ik niet dat je met die 3500+ alles uit je videokaart haalt.
Misschien niet nee, maar mensen praten hier op GoT tegenwoordig over bottlenecks alsof het iets is wat er voor zorgt dat een stuk hardware gewoon totaal niet gaat werken.
Terwijl je in dit geval praat over een verschil van waarschijnlijk nog geen 10 frames per seconde met een snellere processor. (Of je nou 80 of 90 fps haalt in een bepaald spel is niet echt boeiend).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-05 13:57

SpX

Hier heb je denk ik wel wat aan. Het is dan wel een oude review, maar het idee blijft hetzelfde.

De conclusie is duidelijk: gamers met een beperkt budget kunnen hun geld beter investeren in een goede videokaart dan in een snelle processor. Een spotgoedkope Celeron of Sempron zal natuurlijk nog wel een beperkende factor vormen, maar in principe is iedere mainstream desktopchip al genoeg voor zelfs de zwaarste games. Een high-end Athlon FX of Pentium Extreme Edition kan nog altijd wel iets toevoegen aan prestaties, maar wie het geld daar niet voor over heeft zal er ook weinig aan missen.

Ik heb zelf geruime tijd met een 7900GT icm een 3700+ gedraaid.
De GPU vormde op resolutie boven de 1024 x 768 al snel de bottleneck ipv de CPU.

Hoe groter je beeldscherm, hoe sneller de grafische kaart je tegenhoud. Heb je een 15 inch TFT, dan is het wel vaak je processor die het sneller moeilijker krijgt.

[ Voor 19% gewijzigd door SpX op 20-08-2007 13:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk!

Dank voor de reacties, ik hou het op mijn huidige specs. En dan over een jaartje of wat weer eens kijken voor een complete frisse systeem.

:)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

DJ_The_SP schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 12:56:
[...]

Misschien niet nee, maar mensen praten hier op GoT tegenwoordig over bottlenecks alsof het iets is wat er voor zorgt dat een stuk hardware gewoon totaal niet gaat werken.
Terwijl je in dit geval praat over een verschil van waarschijnlijk nog geen 10 frames per seconde met een snellere processor. (Of je nou 80 of 90 fps haalt in een bepaald spel is niet echt boeiend).
10 fps is inderdaad niets hoor.

Maar ik had een 8800GTS320 en met een 4400+ @2,3Ghz naar 2,75Ghz te clocken haalde ik een prestatiewinst van 50 FPS in CS: S @1600*1200.

Dus onderschat de term bottleneck niet!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:42

MetalStef

gietijzer

Bij Snake zijn GPU en CPU dan ook niet echt in balans, al zal het zeker prima werken.
Daarnaast is CS:S ook niet zo'n nieuw spel.
Van 2,3 GHz naar 2,75 is een OC van zo'n 20%. Als de prestaties lineair stijgen met deze OC, dan ga je van 250fps naar 300fps. Lager zullen je framerates niet zijn, anders zou je prestatiewinst meer dan 20% bedragen bij die 20% OC. En dat kan ik me niet voorstellen, waarschijnlijk haal je zelfs nog wat hogere fps.
En dan durf ik dus rustig te zeggen dat je alsnog geen barst merkt van die overclock. Ik ben in dit geval veel meer benieuwd naar de winst in bijvoorbeeld Oblivion.

[ Voor 18% gewijzigd door MetalStef op 20-08-2007 16:31 ]

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Mijn broer heeft ook een AMd Athlon 3500+ met een 7800GT 256MB, werkt prima, goede prestaties in Battlefield 2.
Pagina: 1