Entourage i.c.m. Exchange en verwijderen van personal folder

Pagina: 1
Acties:

• StruvusMaximus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-01-2025
Sinds kort hebben we hier op werk een macbook. Dit bevalt tot nu toe zeer goed echter hebben we een "probleem" met Entourage 2004.

Zodra we een exchange account aanmaken zien we ook een personal folder staan. Dit is dubbelop en zal ook niet worden gebruikt aangezien het exchange account reeds de useremailbox bevat.
De vraag is dan ook hoe verwijder ik dit lokale account.

Het vreemde is dat outlook 2003 dit standaard niet aanmaakt bij het gebruik van een exchange account.

• Falcon
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Volgens mij is dit niet anders. Entourage maakt namelijk gebruik van de zelfde protocol als wat bijvoorbeeld Windows Mobile doet. Wat hij doet is in prima dus het synchroniseren van gegevens en niet alleen het weergeven ervan.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• StruvusMaximus
Dus dan heb je bijvoorbeeld:
1 personal folder agenda en 1 personal folder agenda exchange ? en zo ook voor de rest van de mappen (verzonden items/inbox etc.)

Aangezien ik outlook 2003 gewend ben lijkt mij dit dubbelop.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nou in principe doet Outlook 2003 het ook.. als! je de Exchange-modus hebt aanstaan. Dan maakt hij namelijk een OST bestand in. Dit is om ook je oude mail te kunnen, als je geen verbinding hebt met het netwerk.

Onder Outlook kun je deze optie vinden:

1. Extra -> Emailaccounts
2. Volgende
3. Wijzigen
4. Onder Exchangeserver kun je hier een vinkje aan vinken.

Deze optie is onder Entourage volgens mij niet aanwezig. Maar je hebt het hier over een laptop, dus is het juist handig om de optie aan te hebben staan, want mocht de gebruiker bij klant zijn of in iedergeval op een plek waar hij geen verbinding heeft, dan kan hij toch zijn mail lezen

• StruvusMaximus
Volgens mij leg ik het niet helemaal duidelijk uit:

De personal folder map die door entourage wordt aangemaakt inclusief agenda/contacten etc blijft helemaal leeg .De Entrourage map bevat niets anders dan 1 standaard welkomst email.

Daarnaas heb ik een exchange account die ook beschikbaar is zodra hij offline is. deze heeft ook zoals normaal in outlook een postvak in , agenda, contactpersonen etc. die gevuld wordt door exchange. Ook de openbare mappen die ik in de favorieten zet zijn offline beschikbaar net zoals in Outlook.

de personal folder zou wel logisch zijn zodra er gebruik wordt gemaak van een pop3 account deze zou dan bijv. kunnen worden geplaatst in de personal folder van Entourage.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Weet je wat, zodra ik thuis ben ga ik hier eens even naar kijken :) Tot die tijd nodig iemand anders uit om hier antwoord op te gegeven.

Pagina: 1