Toon posts:

Draadloze router valt uit

Pagina: 1
Acties:
  • 402 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar maand hebben we hier het probleem dat als we telkens MSN of hotmail opstarten/bekijken, dat het internet niet meer blijkt te werken op alle computers in het netwerk.

Het enige wat dan helpt is de router eens uitzetten en weer aanzetten, dan is de verbinding hersteld.

Toch heel raar dat het enkel met het bezoeken of opstarten is van hotmail/msn ...

Iemand hier een antwoord op?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 09:38:
Sinds een paar maand hebben we hier het probleem dat als we telkens MSN of hotmail opstarten/bekijken, dat het internet niet meer blijkt te werken op alle computers in het netwerk.

Het enige wat dan helpt is de router eens uitzetten en weer aanzetten, dan is de verbinding hersteld.

Toch heel raar dat het enkel met het bezoeken of opstarten is van hotmail/msn ...

Iemand hier een antwoord op?
Om wat voor router gaat het?

Linksys?.....

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-03 01:33
Even inloggen op je router, dan de connectie op: "keep alive" zetten o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 09:48:
[...]

Om wat voor router gaat het?

Linksys?.....
Een van Dell ... zou eens moeten zoeken naar het type

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:08:
[...]

Een van Dell ... zou eens moeten zoeken naar het type
Dell 2350 :)

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02 13:26

Foamy

Fulltime prutser

En hoe zitten de andere pc's aangesloten op je netwerkje? Ook wireless? Of bedraad? En vliegt alleen je WLAN/LAN eruit, of heeft je modem geen line-sync meer?

blub

Verwijderd

Topicstarter
Foamy schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:43:
En hoe zitten de andere pc's aangesloten op je netwerkje? Ook wireless? Of bedraad? En vliegt alleen je WLAN/LAN eruit, of heeft je modem geen line-sync meer?
Diegene die eruitvliegen zijn verbonden via UTP. Als ik kijk op de router is pinken alle lampjes, gelijk of er activiteit is. Het lampje van internet brand ook nogaltijd ...

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:53
Heb je hem al benaderd via web-access?

Verwijderd

Topicstarter
the-edge schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:04:
Heb je hem al benaderd via web-access?
De router? Ja dat is enige manier dat ik erop kan ... Maar als ik als ik geen internet meer heb, kan ik ook niet naar mijn router via http://192.168.2.1. Wat ik dan doe is gewoon mijn lan verbinding verbreken en dan weer inschakelen, maar dan vindt hij geen ip adres meer ...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 08:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik vind de informatie toch wel heel erg mager hoor, en de info die er is moet uit je getrokken.
Wat heb je allemaal al geprobeerd ?
Wat heb je allemaal al gedaan om dingen uit te sluiten ? Wat zegt Dell erover ? Etc.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:00

Reptile209

- gers -

Klinkt alsof je router inderdaad goed over de rooie gaat om het een of ander dat hij voorbij ziet komen. Heb je de router al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw ingesteld? Gekeken of er een firmware-update beschikbaar is bij Dell? Geeft het log van je router nog meldingen rond het moment dat hij er uit klapt (of zijn de logs gewist met het uit/aan zetten)?

Zo scherp als een voetbal!

• crazyindo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03-2021
Wat voor modem heb je? Heb je in je modem DHCP aan ?
Heb je in je router ook DHCP aan?

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:30:
Klinkt alsof je router inderdaad goed over de rooie gaat om het een of ander dat hij voorbij ziet komen. Heb je de router al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw ingesteld? Gekeken of er een firmware-update beschikbaar is bij Dell? Geeft het log van je router nog meldingen rond het moment dat hij er uit klapt (of zijn de logs gewist met het uit/aan zetten)?
Ik heb hem idd al eens gereset en ook gerest naar fabrieksinstellingen. Firmware heb ik al eens geupdated.

De logs heb ik nog niet bekeken, maar dit zal ik vanavond eens doen.

Volgens mij ligt probleem bij de router, dan die zich verslikt, want als ik hem dan eens aan/uit zet is het weer in orde :s

• the-edge
Als we wisten hoe jou situatie was, wat voor apparatuur je allemaal hebt en wat je aan hebt staan (DHCP etc.) zou je het ons inderdaad wat duidelijker maken.

Mischien niet relevant op jouw configuratie maar bij mij thuis was het probleem dat ik een Speedtouch ADSL modem had, en daaraan een switch, en aan die switch een wireless modem.
Op de WLAN modem stond DHCP uit, en op de modem aan. Maar toch kreeg ik geen IP adres of niks, wat bleek; ik had de kabel (vanuit de switch) in de WAN poort van de WLAN modem gestopt.
Hier op GoT gelezen dat ik hem gewoon in een ander poortje moest steken (alles behalve wlan poort) en toen deed alles het.

Dat wou ik ff kwijt, mischien heb jij of iemand anders er wat aan.

Verwijderd

Topicstarter
crazyindo schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:38:
Wat voor modem heb je? Heb je in je modem DHCP aan ?
Heb je in je router ook DHCP aan?
De modem is van Telenet zelf en deze is volledig in orde volgens hen

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gebruik je een firewall/antivirus, zo ja schakel die eens uit. Ik heb hier eens een soort gelijk probleem gehad met zonealarm security suite. Toen bleek uiteindelijk de messenger beveiliging van dit pakket de boosdoener te zijn. Na deze te hebben uitgeschakeld nooit geen problemen meer gehad.

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:03:
Gebruik je een firewall/antivirus, zo ja schakel die eens uit. Ik heb hier eens een soort gelijk probleem gehad met zonealarm security suite. Toen bleek uiteindelijk de messenger beveiliging van dit pakket de boosdoener te zijn. Na deze te hebben uitgeschakeld nooit geen problemen meer gehad.
Nee deze staan uit op alle computers ..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 08:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoe vaak moet er nu om meer info gevraagd worden :?
Wees informatief, ipv selectief met 'ja' of 'nee' te beantwoorden als er iets gevraagd word.
Breng je infrastructuur in kaart. Geef aan wat je exact gedaan hebt, wat heb je voor testen gedaan, wat zegt je provider ervan als je bijft volharden. Firmware update gedaan op je router ?

etc. etc.

Tijd voor een nieuwe sig..

• crazyindo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03-2021
hmmz probeer eens zonder router te doen, dus rechtstreek. Mocht je daar geen problemen onder vinden dan zal ik Dell maar eens bellen. Of koop een nieuwe router.

• the-edge
@stijnh

Er wordt te weinig informatie gegeven, zou je zoals Koffie zegt je infrastructuur in kaart brengen met wat je wel en niet hebt gedaan, en waarom niet en waarom wel. Zou dit topic veel harder lopen en dus eerder antwoord hebben op je vraag.

Dus doe nou maar gewoon wat iedereen zegt, en post hier gewoon wat je hebt gedaan en wat specificatie's en je hebt soon je antwoord.

Verwijderd

Topicstarter
the-edge schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:35:
@stijnh

Er wordt te weinig informatie gegeven, zou je zoals Koffie zegt je infrastructuur in kaart brengen met wat je wel en niet hebt gedaan, en waarom niet en waarom wel. Zou dit topic veel harder lopen en dus eerder antwoord hebben op je vraag.

Dus doe nou maar gewoon wat iedereen zegt, en post hier gewoon wat je hebt gedaan en wat specificatie's en je hebt soon je antwoord.
Ok, bij deze:

Kabel Modem (Telenet)
I
I
I
I
Router Dell 2350
I
I
I
I
- Via UTP: Computer 1, Computer 2, Computer 3, ....
- Via Draadloos: Laptop 1, Laptop 2

Probleemstelling:
Telkens 1 van de computers zowel via UTP, als via draadloos op MSN of op de Hotmail site gaan, valt het internet uit. Geen internet meer voor al de computers & laptops (zowel draadloos als UTP) die verbonden zijn met de router.

Voorlopige oplossing:
Enige remedie is de router eens uitzetten en aanzetten en probleem is opgelost.

Vastellingen:
- Als ik op een van de computers de verbinding verbreek in XP en dan deze weer verbind, krijg ik geen IP adres meer.

- Lichtje internet op de Router blijft pinken (activiteit) nadat je niet meer op internet kan.

- Je kan wel nog via het netwerk naar een ander computer bladeren, nadat je niet meer op internet kan.

:)
Pagina: 1