Toon posts:

8800 GTS of 8800 GTX? En de benodigdheden.

Pagina: 1
Acties:
  • 638 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben een beetje aan het uitzoeken wat voor systeem ik naar ga upgraden
en kan hier wel wat hulp bij gebruiken, mede dankzij dat het internet niet altijd op alles een antwoord heeft. ._.

Ik heb nu een P4'tje van 3ghz, 1GB DDR2 533 RAM en een 6800 XT. (uitgeklede versie denk ik.)

Ik ben zwaar verslaafd aan bijv. TES 4 Oblivion, en wil dit VOLuit kunnen spelen, zonder hikken. :P
Ik heb het spel al gespeeld op een systeem met een simpel mobotje, E6420, 1GB 533 en een 8800 GTS 320MB.
Dat ging al lekker, alles voluit inclusief gras schaduw, wat zwaar is, en 1680 x 1050 resolutie.
(Geen AA en AF, AA word geweigerd door TES Oblivion wanneer HDR is aangezet.)

Echter, de 8800 GTX lijkt al te dalen in prijs, en is mischien beter met zijn 10 tot 50 frames extra.
Maar de vraag is, is dit overkill in combo met een Core 2 Duo E6600?
En wat is er nou nodig voor 'n voeding voor 1 8800 GTX?
Én het blijkt dat niet alle twee de connectoren op de GTX nodig zijn, klopt dit? :/

Mocht dit overkill zijn voor een E6600, kan een quad versie dan wel werken?
En is de Q6600 zo-wie-zo een aanrader? :X

Zo ver mijn vragen-spree, ik hoop dat iemand de tijd heeft om ze allemaal te beantwoorden, zou tof zijn! :*)

Groet, Hio.

Verwijderd

Even de search gebruiken doet wonderen

Verwijderd

Een std E6600 blokt een 8800GTS al voor een deel, en zeker voor een GTX, klok hem over naar 3ghz, krijg je al een goeie performanceboost, meer voor je graka.
Liefst 2 voedingstekkers in je 8800GTX, hij moet ook eten hoor.
En ja, de keuze ligt aan jou hé, kijk naar benchmarks... 500w voeding is genoeg voor een GTX btw, wel op de 12v rail kijken

Verwijderd

Ik zou zelf de Q6600 icm de 8800GTS 640MB nemen. En een goeie voeding van 500 Watt en meer .

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:25:
Ik zou zelf de Q6600 icm de 8800GTS 640MB nemen. En een goeie voeding van 500 Watt en meer .
Mee eens :) De Q6600 is goedkoop en goed op de toekomst voorbereid. De 8800GTX is snel maar te duur. Straks komt DX10.1 en de 8800GTX/ultra ondersteunen dit voorlopig nog niet eens. Voor de mensen die beginnen dat je altijd wel kan wachten: Daar ben ik het mee eens. Maar de 8-serie is alweer een tijdje bezig. Je kan beter nog even wachten op de nieuwe serie die ook DX10.1 ondersteunt en dan bijvoorbeeld de 9800GTX kopen. Dan heb je weer top-of-the-line en ben je weer toekomst vast. Hoewel dat natuurlijk relatief is in computerland ;)

Wat ik ook aanraad is 2 of zelfs 4g geheugen.

Verwijderd

Ik zou wachten op de volgende generatie. De huidige is gewoon een hype en presteren gewoon niet goed genoeg om DX10 goed te draaien. Ik ben zo stom geweest om een 8800GTS aan te schaffen. Een voorbeeld : company of heroes draait minder en daarom draai ik het gewoon op DX9.c.

Verwijderd

Topicstarter
CoH is inderdaad belachelijk zwaar op DX10, ik heb 't gezien.
Maar ik zit nog niet te denken aan DX10 spellen, voorlopig nog de beste DX9 spellen.

Ik heb trouwens geloof ik een goed mobootje te pakken, de eVGA N68, iedereen lijkt enthausiast
over dit merk, en ja, er zit ook 10 jaar garantie op, zelf als je overklockt.

Bordje zou van alles aan moeten kunnen, dus wil er wel aardig spul in prikken.
Maar ik hou het denk ik bij een 8800 GTS, om daarna over te stappen naar de nieuwe generatie.

Ik zie trouwens E/QXX50's opduiken met hogere FSB (1333mHz) Zou dat verschil maken?
Gek ook is dat sommige zwakkere CPUs duurder zijn bij intel... O_o;

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Die worden niet meer gemaakt, maar hebben wel een hogere multiplier :) .

Ik zelf zou ook voor een 8800GTS gaan met een E6750/E6850/Q6600 G0 en 2GB ... kun je echt weer vooruit :) !

De meeste mensen deugen!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
TEAMIKKE schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:21:
[...]

Mee eens :) De Q6600 is goedkoop en goed op de toekomst voorbereid. De 8800GTX is snel maar te duur. Straks komt DX10.1 en de 8800GTX/ultra ondersteunen dit voorlopig nog niet eens. Voor de mensen die beginnen dat je altijd wel kan wachten: Daar ben ik het mee eens. Maar de 8-serie is alweer een tijdje bezig. Je kan beter nog even wachten op de nieuwe serie die ook DX10.1 ondersteunt en dan bijvoorbeeld de 9800GTX kopen. Dan heb je weer top-of-the-line en ben je weer toekomst vast. Hoewel dat natuurlijk relatief is in computerland ;)

Wat ik ook aanraad is 2 of zelfs 4g geheugen.
Nja ik zou zeggen de meeste hebben nog geen ruk aan 4 cores, wacht nog even totdat je er meer aan hebt, en dan zijn er ook wat meer doorontwikkelde versies... (zuiniger / efficienter etc)

specs

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

maratropa schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 00:04:
[...]

Nja ik zou zeggen de meeste hebben nog geen ruk aan 4 cores, wacht nog even totdat je er meer aan hebt, en dan zijn er ook wat meer doorontwikkelde versies... (zuiniger / efficienter etc)
En toch moet je eens lijken bij Lost Planet. Die gebruikt namelijk ze alle 4.

Alsook Crysis, een Q6600@3.0Ghz, met een Decent beeldkaart, zal dat stukje software wel goed kunnen trekken!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
E6850 begint te dalen in prijs, en is 2x 3gHz, vraag me af of dat alles uit een enkele 8800 GTX zou trekken. :|
Pagina: 1