Hallo allemaal,
Ik ben een beetje aan het uitzoeken wat voor systeem ik naar ga upgraden
en kan hier wel wat hulp bij gebruiken, mede dankzij dat het internet niet altijd op alles een antwoord heeft. ._.
Ik heb nu een P4'tje van 3ghz, 1GB DDR2 533 RAM en een 6800 XT. (uitgeklede versie denk ik.)
Ik ben zwaar verslaafd aan bijv. TES 4 Oblivion, en wil dit VOLuit kunnen spelen, zonder hikken.
Ik heb het spel al gespeeld op een systeem met een simpel mobotje, E6420, 1GB 533 en een 8800 GTS 320MB.
Dat ging al lekker, alles voluit inclusief gras schaduw, wat zwaar is, en 1680 x 1050 resolutie.
(Geen AA en AF, AA word geweigerd door TES Oblivion wanneer HDR is aangezet.)
Echter, de 8800 GTX lijkt al te dalen in prijs, en is mischien beter met zijn 10 tot 50 frames extra.
Maar de vraag is, is dit overkill in combo met een Core 2 Duo E6600?
En wat is er nou nodig voor 'n voeding voor 1 8800 GTX?
Én het blijkt dat niet alle twee de connectoren op de GTX nodig zijn, klopt dit?
Mocht dit overkill zijn voor een E6600, kan een quad versie dan wel werken?
En is de Q6600 zo-wie-zo een aanrader?
Zo ver mijn vragen-spree, ik hoop dat iemand de tijd heeft om ze allemaal te beantwoorden, zou tof zijn!
Groet, Hio.
Ik ben een beetje aan het uitzoeken wat voor systeem ik naar ga upgraden
en kan hier wel wat hulp bij gebruiken, mede dankzij dat het internet niet altijd op alles een antwoord heeft. ._.
Ik heb nu een P4'tje van 3ghz, 1GB DDR2 533 RAM en een 6800 XT. (uitgeklede versie denk ik.)
Ik ben zwaar verslaafd aan bijv. TES 4 Oblivion, en wil dit VOLuit kunnen spelen, zonder hikken.
Ik heb het spel al gespeeld op een systeem met een simpel mobotje, E6420, 1GB 533 en een 8800 GTS 320MB.
Dat ging al lekker, alles voluit inclusief gras schaduw, wat zwaar is, en 1680 x 1050 resolutie.
(Geen AA en AF, AA word geweigerd door TES Oblivion wanneer HDR is aangezet.)
Echter, de 8800 GTX lijkt al te dalen in prijs, en is mischien beter met zijn 10 tot 50 frames extra.
Maar de vraag is, is dit overkill in combo met een Core 2 Duo E6600?
En wat is er nou nodig voor 'n voeding voor 1 8800 GTX?
Én het blijkt dat niet alle twee de connectoren op de GTX nodig zijn, klopt dit?
Mocht dit overkill zijn voor een E6600, kan een quad versie dan wel werken?
En is de Q6600 zo-wie-zo een aanrader?
Zo ver mijn vragen-spree, ik hoop dat iemand de tijd heeft om ze allemaal te beantwoorden, zou tof zijn!
Groet, Hio.