Toon posts:

Motherboard Monitor, cpu-idle

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
cpu-idle is een geweldig programma'tje om je cpu een stuk koeler te houden (en iets minder stroom te gebruiken). Cpu-idle werkt alleen icm Motherboard Monitor, een mobo uitlees-programma dat helaas niet meer geupdate wordt (laatste versie: MBM 5.3.7.0).

Dit is op zich geen probleem voor mijn MSI km2m met XP2400+.
Maar sinds kort heb ik ook een Foxconn 6100m2ma met Athlon64 3500+ en MBM5 heeft nou net Foxconn niet in de lijst staan. :N

Weet iemand hier een oplossing voor?
Voor zover ik begrepen heb zijn er wel andere progjes zoals cpu-idle, maar volgens velen werken die niet zo goed. Cpu-idle haalt de idle temps minstens 10 graden omlaag en de stressed temps nog meer.

Dus graag een oplossing om cpu-idle te kunnen gebruiken, maar als je een nieuwer programma weet dat wel net zo goed werkt, hoor ik het graag.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Volgens mij was dit nuttig in de tijd van de P1 / P2 cpus en doen de huidige cpus het al uit zichzelf wat dit programma doet.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die dit kan bevestigen en er iets meer over wil vertellen? Kunnen huidige processoren dit dan ook net zo goed als cpu-idle?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 21:52
Ik denk dat de huidige processoren dit beter kunnen dan CPUIdle. Intel gebruikt Speedstep/EIST en AMD heeft Cool 'n Quiet.