Voor het eerst stel ik een nieuw systeem samen met een RAID-opstelling. Nadat ik de RAID FAQ en andere topics gelezen had, heb ik onderzoek gedaan naar welk moederbord (en dus southbridge) interessant is. Eerder heb ik al de afweging gemaakt tussen de Intel P965 en P35 northbrdige, en hierbij bleken de extra kosten voor de nieuwe chipset niet gerechtvaardigd (voor mij). Echter vraag ik me af of het verschil in RAID-controller groot is. Na wat zoekwerk met google en op Intel`s website ben ik niet erg veel wijzer geworden. Stom eigenlijk, want het lijkt me toch een simpele vraag.
De bedoeling is om RAID0 te gebruiken met twee schijven (wss Seagate Barracuda ES).
Als de nieuwe southbridge geen duidelijke voordelen geeft, ga ik voor het Asus P5B-Plus Vista Edition moederbord (P965 / ICH8R).
Bij voorbaat dank!
De bedoeling is om RAID0 te gebruiken met twee schijven (wss Seagate Barracuda ES).
Als de nieuwe southbridge geen duidelijke voordelen geeft, ga ik voor het Asus P5B-Plus Vista Edition moederbord (P965 / ICH8R).
Bij voorbaat dank!
[ Voor 7% gewijzigd door Patriek op 20-08-2007 02:05 ]