Toon posts:

kpn experiabox en apple

Pagina: 1
Acties:
  • 471 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hoe kan het dat een MacbookPro Direct het netwerk via de Experiabox herkent en een Macbook niet?
Ik wordt gek... alle instellingen gecheckt en vergeleken van de netwerk instellingen. Eerst doet ie het wel, en dan in eens weer niet.
De macbook kan het wireless netwerk gewoon niet vinden.
Het grappige is, dat ik 3 weken geleden op vakantie ging, en mn macbook het netwerkweer eens kwijt was (zonder aanleiding overigens). Na 2 weken ben ik terug, ik denk laat ik het nog eens proberen... en wat schets mn verbazing.... ik heb gewoon internet op mn macbook.
Duurde niet lang, 2 dagen erna is ie het weer compleet kwijt.
Het netwerk staat zelfs in de voorkeurs netwerken, maar het verdomt het om er een verbinding mee te maken.

Het lijkt wel of de airport de router (experiabox van kpn) gewoon niet ziet.
Ik vind het raar, maar wellicht is hier een simpele verklaring voor.
Ik hoor het graag!

Mijn dank,
Rogier

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-02 14:59

Scrummie

Think different

Misschien even alle voorkeursnetwerken verwijderen en opnieuw verbinding maken?

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

En kijk eens of je ruisonderdrukking aan hebt staan. Zet deze eens uit!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Al meerdere malen geprobeert.... werkt niet.
Kan het iets met de poorten zijn? Alles staat nu op automatisch.
Ik roep maar wat hoor....

Rogier

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 00:42

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Toevallig OnyX een keer een totale optimalisatie laten doen?

Wat je iig kan doen is de sleutelhanger-EHBO even draaien. En als test een nieuwe locatie aanmaken met een statisch IP.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Verwijderd

Ik heb het volgens mij ook wel eens gehad met mijn MBP terwijl mijn iMac het gewoon deed.

Ik heb toen idd het kanaal veranderd, en toen werkte het.

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-02 11:37
Ik heb dat probleem ook gehad met de powerbook van mijn vriendin. Mijn MBP werkte gewoon.
Ik had het kanaal op 13 staan, nu staat het op 11 en geen probleem.
Met SSID aan of uit.

Verwijderd

Mijn ervaring met experia modems is dat ze een reset nodig hebben alvorens de instellingen gaan werken.

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:11:
Mijn ervaring met experia modems is dat ze een reset nodig hebben alvorens de instellingen gaan werken.
De Experiabox reset zichzelf na iets ingesteld hebben dat dat vereist. :)

0.0

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit ga je niet geloven...
Trek de stekker uit de experiabox.. 3 sec. is genoeg. (dus niet de aan/uit knop) Doe em er weer in, wacht tot ie wifi klaar is en whoppaaa!
De stroom die er inzat was over datum denk ik... ;)

(bij het digitale tv kastje van UPC werkt dit ook zo!)

Rogier

• Scrummie

Scrummie

Think different

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:47:
Ok dit ga je niet geloven...
Trek de stekker uit de experiabox.. 3 sec. is genoeg. (dus niet de aan/uit knop) Doe em er weer in, wacht tot ie wifi klaar is en whoppaaa!
De stroom die er inzat was over datum denk ik... ;)

(bij het digitale tv kastje van UPC werkt dit ook zo!)

Rogier
Als ie aan/uit gaat word het channel gewijzigt als het op automatisch staat. Daar lag waarschijnlijk je probleem.

Verwijderd

Ik zet mijn vraag hier maar even neer omdat ik geen topic kon vinden dat beter bij mijn vraag aansluit.

Ik wil overstappen op internet plus bellen en dan krijg ik dus een experiabox. Prima, maar er moet een netwerk van 5 computers aan. Nu staat er een modem, een server PC van 166 mhz, en een 8 poorts hub. Nou kunnen die gammele crashende PC en die HUB er in principe uit als ik het goed begrijp. Dan kunnen er vier PC's op het snoer, en eentje draadloos.

Het probleem van die PC's is dat ééntje een apple is. KPN/Planet ondersteunt apple niet, maar uit bovenstaande begrijp ik dat het wel mogelijk is. Aan de KPN hulplijn heb ik niks, die kunnen alleen maar vertellen wat ook op hun website staat en willen van apples niks weten omdat ze dan niet kunnen garanderen dat de monteur het werkend krijgt.

Mijn vraag is dus hoe je dat werkend krijgt met ook een apple (een of ander macbook ofzo) en wat je daar mee moet doen en of je daar nog een onderdeel tussen moet zetten? En of je dan de apple het beste draadloos kan maken, of een windows pc.

• Scrummie

Scrummie

Think different

Klopt dat de helpdesk het niet ondersteund. Bekabeld zou het zo simpel meoten zijn als inpluggen in de EB en in de Apple en dat er dan automatisch verbinding zou moeten zijn. Mocht dat niet werken (wat het 99% wel doet) dan zou je hier even terug moeten komen om verder geholpen te worden denk ik.

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:08
Mischien dat dit helpt voor het draadloze gedeelde.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:26:Aan de KPN hulplijn heb ik niks, die kunnen alleen maar vertellen wat ook op hun website staat.
En bedankt he ;)

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Scrummie schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:54:
Klopt dat de helpdesk het niet ondersteund. Bekabeld zou het zo simpel meoten zijn als inpluggen in de EB en in de Apple en dat er dan automatisch verbinding zou moeten zijn. Mocht dat niet werken (wat het 99% wel doet) dan zou je hier even terug moeten komen om verder geholpen te worden denk ik.
OK, bedankt. Maar een probleempje kan natuurlijk altijd, maar waar het mij om gaat is dat het opgelost kan worden. Ik kan mijn buurmeisje met de apple niet zonder internetverbinding laten zien. Dus als er dan iets geinstalleerd moet worden, prima, maar als het helemaal niet aan het werk te krijgen is heb ik een probleem. Dus is er een reeele kans dat het helemaal niet gaat werken, of is dat altijd wel op te lossen?
Werk je daar? Ik kan er echt niet tevreden over zijn. Je belt er heen met een vraag, dan vragen ze naar je gegevens die in de verste verte niks met het beantwoorden van de vraag te maken hebben. Dan verbreken ze de verbinding en begint het opnieuw. Dan heeft ze uiteindelijk de gegevens erbij zonder dat dat ergens toe kan leiden, en dan komt er een standaard riedeltje wat ik zelf ook allemaal al gelezen had, en het advies om er eens goed over na te denken om de apple eruit te gooien. "Is uw vraag hiermee naar tevredenheid beantwoord?". "U heeft de vraag gehoord, wat denkt u zelf?"

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 10:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zit met hetzelfde probleem, in dit geval een Speedtouch 780. Als je het WLAN al aan de gang krijgt via het macbook, dan is het zo traag dat je er eigenlijk niets mee kan, 5 KB/sec is zo'n beetje het maximale. Via de kabel werkt het wel perfect....

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1