Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Elektronische schakelaars

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuw bureau en nu kom ik niet echt handig meer bij de stopcontacten. Daarom heb ik dus een stekkerdoos nodig, alleen nu wil ik ook van alles kunnen regelen. Zo heb ik bijvoorbeeld een laptop adapter, een gsm oplader, en beeldscherm en computerkast stroomkabel. Nu wil ik een soort apparaatje maken/kopen waar ik minimaal 2 schakelaars op heb zitten zodat ik de computer+beeldscherm in kan schakelen of uitschakelen en dat ik een schakelaar heb voor de oplader+de adapter. Ik ben op zoek naar iets als hier te zien is:

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=10940

Ik wil graag een klein kastje onder het bureau hangen en dan met een simpele schakelaar de stroomtoevoer kunnen openen/sluiten. Het idee is dus ongeveer hetzelfde als het apparaat hierboven, maar dan wil ik graag een goedkopere oplossing. Wie heeft er een goed idee?

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-11 17:04
een hoop schakelaars en een mooi paneeltje hiervoor ? anders met relais haal je de vermogens onder je bureau van je schakelaars weg door bijvoorbeeld 24-volt relais te nemen heb je geen risico's meer in je stuurkring. draadloos gaat ook , ik heb hier zo'n afstandsbediening voor mijn stopcontacten liggen, dus relais op radiobediening.

Out of the box? What box? There is no box.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Goedkoper dan €34 red je waarschijnlijk niet + je moet het wel veilig allemaal aansluiten, zodat je niet dood achterover valt als je je beeldscherm wilt uitzetten.

Ik zou dus mooi dat apparaat voor €34 halen.

is kant en klaar en je hoeft hem alleen maar aan te sluiten en te bevestigen.

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:44

Phalox

Solar Powerrrd

Dat apparaat zal ook wel met relays werken. en die zwarte rondjes boven een schalelaar zijn zekeringen = je apparaten zijn beveiligd. zoek anders een stekkerblok met meerdere schakelaars, die zijn er ook in hopen.
Met 12 V kan je al prutsen, met 230V vind ik het al een pak gevaarlijker.

Keep it safe!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Dat ding heeft geen relais, dat zijn gewoon een 6-tal standaar schakelaars van een euro per stuk in een metalen kastje met een paar zekeringen erbij.

Is voor dat geld met gemak zelf te maken iig. (ook veilig).

Wat ik zelf zou doen, pak een snoerschakelaar die meer dan genoeg stroom kan schakelen, en bedraad die naar een normale verlengsnoer, daar een paar draden doorverbinden en je hebt een geschakelde verlengsnoer, met de schakelaar op afstand.

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-10 20:20
:D http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/695320//

Misschien heeft ie m nog ergens liggen en doet ie er niks meer mee :+

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zoiets heb ik ook een tijdje geleden zelf gemaakt. Men neme:(links zijn ter voorbeeld, je kunt vast goedkopere vinden ;) )
Nu nog wat solderen en goed onder je buro wegwerken. Kost je een paar uur tijd, maar dan heb je ook wat. Helaas heb ik met mijn verhuizing het kastje nog niet teruggehangen, dus ik kan ook geen foto geven. Voordeel is dat je het helemaal customsized kunt bouwen (bv onder je buro, helemaal weggestopt een rij opbouwstopcontacten, zodat je ook andere adapters kunt gebruiken).

==
hoi

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:41
Ik sta hier een beetje in dubio. Als de TS een beetje handig is en een beetje kennis van zaken heeft, is het voor hem een koud kunstje zelf zo'n Showtec-achtig ding in elkaar te zetten. Het feit dat hij hier de vraag post, geeft voor mij aan dat dit voor hem nog een nieuw gebied is.

Zoals SA007 ook al aangeeft, is zo'n ding echt niet meer dan een combinatie van schakelaars, zekeringhouders en stopcontacten.

Mijn advies is dan ook; Geef die 34 euro uit of zoek iemand dicht bij die je kan helpen om de grootste fouten te voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad niet erg veel verstand van elektronica. Ik vind het wel leuk wat te klooien met invertors, leds en dat soort spullen, alleen dat doe ik dan wel op 12 Volt spanning. Ik vind het niet erg veilig als ik zelf zoiets helemaal zou moeten maken. Misschien dat ik eens kan experimenteren met 12 Volt en het later om kan zetten naar 220 Volt door middel van een relais.
Ik denk trouwens dat als ik zoiets ga proberen te maken, ik ook vrij snel aan 30 euro zit, want die relais bijvoorbeeld zijn niet erg goedkoop....

Ik heb nu 2 draden gekocht waar ik in het midden een snoerschakelaar komt. En dan maak ik de schakelaar aan mijn bureau vast. Dat is tijdelijk ook goed en misschien dat ik later het nog eens ga uitbreiden. Lijkt me wel vet om alles door middel van knopjes en lampjes te kunnen regelen. Een bedieningspaneel op je bureau:D.
Pagina: 1