[DPC] vroeger was alles beter?

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SKiLLa schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:14:
Een PS3 (RC5 client) is ook wel erg snel, goed voor ongeveer 270Mnodes/s, zie GoT draadje, maar dat je daarmee #4 haalt is eigenlijk wel triest ...
Mnodes/s? Hier zijn het Mkeys/s hoor ;)

En uitgaande van de score van anboni kom ik op 150 Mkeys/s uit. Dat je daarmee #4 haalt vind ik helemaal niet zo triest hoor, want die 150 Mkeys/s is echt wel gigantisch. Om je een idee te geven: da's bijna het vijfvoud (!!) van wat m'n dual dualcore Opteron 270 haalt; da's ruim het tienvoud van m'n oude dual Athlons en da's wat negen Core2 E6600 (2,4GHz) CPU's (dus 18 cores) samen doen.

Dus zo triest is het imho niet, want lang niet iedereen beschik over zeg maar 20 state of the art CPU cores. Ok, een beetje subteam komt daar wel aan, maar die zitten er dan ook boven (NC, EH, BVD), of ze doen ergens anders mee (TCF bvb)...

Dus wat mij betreft: alle respect voor de cell processors in de PS3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Maar dan nog; gedeeld door 18 geeft 165 Blocks.
Dat betekend dat je met een PC gewoon in de DPCH kan komen.
Subteams zijn indertijd ooit opgericht omdat het als gewone eenling niet meer mogelijk was om de DPCH te halen.
Gerekend naar de (huidige) daily score van DPC kom je uit op 263 PC's fulltime.

Triest is inderdaad wat anders, maar ik krijg wel het idee dat DPC veel kracht heeft ingeboet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
KoW schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:46:
Triest is inderdaad wat anders, maar ik krijg wel het idee dat DPC veel kracht heeft ingeboet.
Dat krijg je ervan als de projectleiding het bericht de wereld inschopt dat de challenge waarschijnlijk gaat stoppen, een stemming voor 1 week later in het vooruitzicht stelt en vervolgens niets meer laat horen. Oftewel, hoe draai je een project de nek om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KoW schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:46:
Maar dan nog; gedeeld door 18 geeft 165 Blocks.
Dat betekend dat je met een PC gewoon in de DPCH kan komen.
Klopt, maar dat moet ie wel 24/7 draaien (en voldoende recent zijn natuurlijk). En lang niet iedereen draait 24/7. Niet geheel onlogisch imho, want de tijd dat je machine maar 100W uit het stopcontact trok is ook alweer even voorbij...
Ja, daar ben ik het met je eens. Wel, hier bij RC5-72 toch. In totaal waarschijnlijk niet, maar als je de power over tig2 projecten moet verdelen...
Anderzijds is RC5-72 zo ongeveer hersendood (edit: wat Para zegt ja), en het was al nooit het meest nuttige project, dus ik verwijt niemand dat ze hier vertrekken hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

@para: Tsja, dat heb ik idd ook nog meegekregen.
Toch heb ik op een of andere manier het idee dat veel mensen die gestopt zijn (misschien al sinds eind RC5-64) niet een ander project hebben gekozen maar DC vaarwel hebben gezegd.
* KoW kan op dit moment niet echt een project vinden waarin echt veel power zit. Ook SETI, wat eerder ook heel groot was binnen DPC, lijkt flink in power te zijn afgenomen.

Moeten we daaruit concluderen dat mensen energiebewuster worden en minder vaan de PC dag en nacht aan laten of is er iets aan de hand waardoor DPC als team niet meer zo aantrekkelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KoW schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:07:
Moeten we daaruit concluderen dat mensen energiebewuster worden en minder vaan de PC dag en nacht aan laten of is er iets aan de hand waardoor DPC als team niet meer zo aantrekkelijk is?
Volgens mij: beide.

Mensen worden energiebewuster omdat het gewoon een noodzaak is. Tien jaar geleden zette je een topmachine aan het werk met 100W. M'n vorige machine, die overigens nog steeds draait en zowat 4 jaar oud is, haalt continue 220W uit het stopcontact (50W minder als ik de koe uitzet, wat dus nooit gebeurt). M'n huidige doet daar ongetwijfeld nog een schepje bovenop. M'n kamer hier is ongeveer 3 op 5, en ik overdrijf niet als ik zeg dat ik die kan verwarmen door de drie meest recent machines aan te zetten, zelfs in de winter. Dan weet je gewoon dat je niet alle machines 24/7 kunt laten draaien, zelfs zonder dat je de rekening even maakt. Ik ga graag werken, verdien best m'n boterham, en heb best wel wat geld over voor m'n hobby, maar ik moet ook nog een pak andere rekeningen betalen en als het kan nog een stukje overhouden om af en toe iets te eten enzo ;)

En dan kom je bij het tweede. Ik denk dat een deel te wijten is aan subteams, waarmee ik helemaal niet wil zeggen dat subteams slecht zijn. Kijk, zélfs als ik alles wat ik beheer en waar ik een account op heb 24/7 zou laten draaien, zie je me amper in de stats. Momenteel sta ik nét in de top 30, bij één project (ok, misschien niet het minste project, maar dan nog). En dan heb ik vandaag een client op niet minder dan 13 machines, samen goed voor zo'n 35 GHz (niet dat GHz alles zegt, maar goed). Ik klaag niet hoor, want ik weet dat de meeste DPC'ers het hoogst waarschijnlijk met veel minder moeten doen. Het is gewoon een feit dat je als enkeling gewoon geen kans maakt als je geen bedrijfsparkje kunt meebrengen. Je hebt veel te weinig power om je naam in de stats te zetten, omdat er veel grote jongens - doorgaans subteams - bij DPC zitten. En laten we eerlijk zijn: we doen het voor de lol en de stats, maar we zijn tegelijkertijd voldoende ijdel om te streven naar een vermelding in die DPCH. En dat lukt dus enkel met veel power. Dat maakt DPC voor een deel minder aantrekkelijk denk ik. Een simpel voorbeeld: als ik nu niet bij DPC zat maar bij BMF (Belgian MoOh Farm) dan stond ik nu op een overall #3, met zicht op #2. Daar zou ik meedoen in de absolute top. Daar zou ik een van de groten van het team zijn. Tja, ik kan best begrijpen dat mensen dat leuker vinden dan ruim twee jaar grazen als een gek met alles wat een client slikt om toch maar in een top 30 te geraken...
Dus gaan mensen zich organiseren in steeds groter wordende subteams, om toch maar bij de groten te geraken. Als NC hier een miljoen dumpt, claimen tientallen mensen een #1. Als TCF straks een megadump doet bij OGR voelen tientallen mensen zich - minstens voor even - de allergrootste. Allemaal terecht trouwens, laat daar geen discussie over zijn (trouwens, ik ben zelf ook schuldig, toen ik als deeltje van Team _p&P bij ECC2-109 de stats onveilig maakte). Het resultaat is hetzelfde als wat we bereiken met de fragmentatie door het grote aantal projecten: versnippering. We kennen elkaar niet meer. De eenheid en datgene wat ons verbind en één geheel, DPC, maakte is weg, en het is net die eenheid, dat gevoel één groot team te zijn, wat het aantrekkelijk maakt denk ik. Het is simpel vast te stellen: noem eens - zo uit het hoofd - tien leden van NC? Van TCF? Of vijf van Team Switch? Je hoeft niet te antwoorden. De eerste namen gaan vlot omdat je ze hier bijna dagelijks ziet posten. De rest moet ik ook schuldig blijven. Doorgaans kennen we de andere projecten ook niet. Noem eens vijf namen waarvan je 100% zeker weet dat die in de DPC overall top 30 staan van Rosetta@home? OGR-25? SOB? D2OL? TSC? Of laten we het iets gemakkelijker maken: noem eens alle projecten waar DPC aan meedoet en waar dagelijks DPCH's van gepost worden? Je hoeft niet te antwoorden hoor. Ik weet zo ook wel dat het tegen valt om die antwoorden te geven. Ik moest helaas vaststellen dat ik m'n eigen vragen niet kon beantwoorden...

Conclusie: ik denk dat je gelijk hebt: DPC is niet meer wat het geweest is, al betwijfel ik of de totale power relatief minder is dan vroeger (zeg 5 jaar geleden). Daar kunnen we weinig of niets aan doen denk ik, want niemand zit te wachten op regeltjes, niemand laat zich opdringen wanneer hij welk project moet doen. Dus laat maar draaien die handel, doe wat je graag doet, hou het eerlijk en doe het met hart en ziel zolang je er plezier aan beleeft. Mooh!

Note to self:
- minder typen is achteraf minder werk om na te lezen stupid...
- ga snel meedoen aan dat typmiep project, je hebt duidelijk mogelijkheden om een grote speler binnen DPC te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omg, dat was een heel verhaal om te lezen 8)

Maar ik denk wel dat je er de spijker mee op zijn kop slaat. Ik graas voor [NC] sinds 26-1-2004 en laat mijn gezicht nauwelijks op /5 zien... (Ik heb me voorgenomen dat te verbeteren) Maar desondanks dat subteams wat nadelen hebben is juist het lid zijn van een actief subteam de reden dat ik nog steeds actief mee graas op verschillende projecten, en daarnaast met veel plezier deelneem aan [NC] gerelateerde activiteiten zoals keuvelen op IRC of de inmiddels befaamde [NC] BBQ's.

De hitparades op /5 zijn zeker informatief en zo nu en dan zit er een ronduit geniale openingspost tussen. Maar als enkele user val je inderdaad niet echt op. Afgezien van de dag dat je joined, dan krijg je gelukkig wel altijd een eervolle vermelding. }:O

Ik kan me voorstellen dat het voor een "enkeling" in eerste instantie allemaal leuk en nieuw is, maar dat je er vrij snel op uitgekeken raakt en dus afhaakt. Kijk maar eens naar het percentage flushende leden op sommige projecten. Dat is soms echt bedroevend laag :'( En het aantal reacties in de stats topics lijkt ook terug te lopen tot die van slechts enkele diehards.

Als ik als enkeling zou grazen op een project en het enkel zou moeten hebben van de stats op /5?

Dan was ik inmiddels al lang weer afgehaakt, moet ik heel eerlijk bekennen. Is het eigenlijk bekend hoe lang een gemiddeld nieuw zelfstandig lid actief blijft flushen? :?

Ik denk zelf dat er veel zijn die de maand nog niet halen...

Maar een goed begin begint bij jezelf! Dus ik kom gewoon wat vaker hier... Nu maar hopen dat goed voorbeeld doet volgen.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 01:34:
Omg, dat was een heel verhaal om te lezen 8)
Sorry! Als het een troost mag zijn: 'k schrok er zelf ook van toen ik het ff nalas :P
Maar desondanks dat subteams wat nadelen hebben is juist het lid zijn van een actief subteam de reden dat ik nog steeds actief mee graas ... en daarnaast met veel plezier deelneem aan [NC] gerelateerde activiteiten ...
Zoals ik al aangaf: subteams zijn niet per se slecht en ik ben er niet tegen. Maar het is een feit dat een gevolg ervan is dat er slechts een beperkt aantal DPC'ers op /5 zitten; de rest blijft op het subteamforum hangen. Wat natuurlijk logisch is, want op /5 hebben ze niet echt iets te zoeken. De stats van het team tov andere DPC leden/subteams zullen ook wel op hun site/forum gepost worden en persoonlijk zijn ze op /5 niet eens bekend. En het spaart ze tijd want ze moeten maar één en geen twee fora frequenteren. En dus komt de enkeling op /5 terecht tussen een groepje vertegenwoordigers van de grote subteams (als ik het zo mag uitdrukken) en wat andere enkelingen, die als ze DPC recent gejoined zijn ook nog half verloren lopen. En dan krijg je dus wat jij zegt: je loopt wat verloren, ziet er de fun niet van in en haakt al snel weer af. Of, en dat is in ieder geval beter voor DPC, je voegt je bij een subteam. Het netto resultaat is wel dat je hoogst waarschijnlijk weg bent van /5 en dus zijn we weer bij af...
Is het eigenlijk bekend hoe lang een gemiddeld nieuw zelfstandig lid actief blijft flushen? :?
Ik denk zelf dat er veel zijn die de maand nog niet halen...
Da's moeilijk, zo niet onmogelijk, om te weten denk ik. Nieuwe leden worden in een DPCH gemeld, maar de meesten reageren nooit. Zij die reageren doen dat ook vaak maar een enkele keer (zoiets als "hey, that's me!" en dat was het dan). Ze melden eigenlijk nooit dat ze gestopt zijn. En we zijn natuurlijk niet helderziend, dus we weten niet of iemand gestopt is, aan het sparen is, nu bij een subteam zit, een ander project (al dan niet onder een andere naam) gaan doen is, etc. Je kunt een schatting maken, maar veel meer ook niet. En ja, ik denk ook dat er best veel afhaken na slechts enkele dagen...

[edit]
Ik vraag me af hoeveel jaar het al geleden is dat een RC5-72 DPCH nog zoveel reacties had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad lang geleden... :*)

Op naar de volgende hitparade dan maar... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
_/-\o_ Wow visje, wat een geweldige post! _/-\o_

Je hebt het beter verwoord dan ik ooit heb kunnen doen, en ik ben het 100% met je eens.

edit:
ps. GerjanPeelen, fix je plaatje eens :)

[ Voor 17% gewijzigd door [eNeRGy] op 19-08-2007 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moest nog serieus zoeken naar de optie om het plaatje te updaten...

Das toch wel een teken dat ik hier echt lang niet geweest ben... |:(

Plaatje is gefixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:51

CBA

een vat, een vat, een vat !

Sja om mezelf als vb te nemen, ik doe al een tijdje mee als enkeling, heb er even over gedacht om indd dat Belgisch team te joinen. Mijn output was in die tijd nog een stukje hoger omdat ik op m'n vorig werk de toelating had een aantal machines in te zetten, en die macs gingen nu éénmaal goed vooruit.

Nu draait er nog een oude athlon ongeveer 24/7 maar op m'n houdige PC draait zelfs geen client, doodeenvoudig omdat het verbruik enorm de hoogte in schoot en ik op jaarbasis toch wat verschoten was van de elektriciteitsfactuur.

Dankzij de nieuwe client van Skilla kan ik gelukkig m'n laptop op 't werk ook nog een aantal uurtjes per dag tijdens de kantooruren laten meedraaien. Dit heeft natuurlijk als resultaat dat ik héél wat minder output heb en zelden nog in de Top30 notering terecht kom. Ook hou ik niet van het spaar gedeelte hebt het meer voor een dagelijkse output. Voor subteams is sparen waarschijnlijk wel leuk maar als enkeling die de output niet heeft om een hoge positie binnen die Top30 notering te halen vrijwel nutteloos, of je zou al héél lang moeten sparen.

Aangezien RC5 zo goed als dood was door de aankondiging van dnet dan ook maar m'n clients op OGR gezet waar ik al enkele keren in de Top30 geraakt ben door de grote stubs.

Voor de rest denk ik dat ik als enkeling één van de weinigen ben die al zolang bij DPC graast en nog geen team gejoined heb, wat ik ook een prestatie op zich vind.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Er zijn nog wel projecten waar je als eenling behoorlijk mee kan draaien. SoB, TSC, D2OL, DPAD. allemaal plaatsen waar soms moeite is om überhaupt de top-30 vol te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Wat de stroomrekening betreft, daar let ik nog vrij weinig op. Wel is het zo dat ik thuis maar 1 computer en een laptop heb staan, dus zo spannend zal mijn energieverbruik ook niet worden. Toch merk ik wel dat het er warmer op is geworden sinds ik ze (weer) dag en nacht aan laat staan.
Wel kan ik me voorstellen dat niet iedereen die keuze maakt om zijn/haar computer dag en nacht te laten stampen.

Wat betreft de subteams, tsja, die zijn indertijd ontstaan omdat het anders niet meer mogelijk was om nog op te vallen in de stats. (RC5-64 had meer dan 6.000 leden) Daarom vertrok je naar een subteam om als groepje toch af en toe de DPCH te kunnen halen.
* KoW kan zich nog herinneren trots te zijn toen we met DCI net de top30 haalden met onze megaflush ;)
De kleinere projecten zijn ook opgekomen vanwege die reden. Bij ECCp-109 was het nog mogelijk als eenling iets neer te zetten.

Alleen, de subteams werden steeds groter en op zoek naar een nieuwe uitdaging hebben zij die kleine projecten ook gevonden. De kleintjes weken vervolgens weer uit naar weer nieuwe projecten.
Die versnippering maakt het aan de ene kant leuk, maar aan de andere kant ook lastiger.
De reacties van de actieve DPC-ers zijn nu verdeeld over tsja-hoeveel-eigenlijk projecten. Dat geeft als bij-effect dat de reacties voornamelijk over de actuele stats gaan en niet meer over de achterliggende trends, ze zijn wat oppervlakkiger.
Ook de meeste DPCH posts zelf zijn wat oppervlakkiger geworden. Het is voor de statsposters ook lastig geworden om "alles" in de gaten te houden. Zeker nu iedereen stats kan posten zie je dat mensen vooral hun eigen project posten en zich dan ook voornamelijk op de harde cijfertjes van die dag richten. Uiteraard zijn daar uitzonderingen op zoals b.v. _p en onze haan :)

Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel niet te zeggen dat het slecht gaat met DPC, verre van dat, maar ik maak me wel zorgen over hoe DPC er over een paar jaar voorstaat.

Wat dat betreft zijn initiatieven zoals de Stampede, de GigaFlush (dat is evengoed al erg lang geleden of heb ik iets gemist), de statsestafette, de huidige challenge en natuurlijk niet te vergeten acties zoals met Wereld Kanker dag erg goed voor het team.
Dat geeft net dat beetje meer inhoud aan het lid zijn van DPC, niet alleen maar cijfertjes.

Je moet DPC zeker ook weer niet in een keurslijf proberen te steken. De gemiddelde DPC-er heeft weinig met regeltjes. Toch is het goed dat er regelmatig wat georganiseerd word voor DPC als geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Er zijn er inderdaad maar weinig die net als mij en CBA als enkeling nog grazen en al een tijdje bij DPC zitten. Zelf doe ik al mee met DPC toen RC5-64 nog bezig was. Momenteel zit ik in de onderste regio van de daily top 30 op OGR (net wel, net niet er in) en blijf ik hier lekker op door grazen.
Ik heb wel eens mee gedaan met een stampede (Rosetta) en ben hierdoor ook geïnteresseerd geraakt in andere projecten. Helaas vind ik dat die clients te veel resources gebruiken waardoor ik weer terug ben op OGR.

Maar met de huidige energie prijzen en de niet zo heel zuinige computers zal het gehele distributed computing nog wel een aardige dip gaan krijgen. Misschien dat in de toekomst als er veel energie zuinigere machines zijn, en energie veel duurzamer (en goedkoper) is, distributed computing weer opkomt. En ik hoop dat er nog veel door ontwikkeld wordt op de medisch gerelateerde projecten zoals rosetta, die in mijn ogen veel nuttiger is dan het breken van encryptie sleutels enz alleen vreten deze clients te veel geheugen.

Ook denk ik dat voor distributed computing goed is dat er nu clients komen voor spel computers en GPUs zodat in de toekomst meer mensen geïnteresseerd (kunnen) raken in het helpen met complexe berekeningen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Koeien hebben genoeg aan wat prikkeldraad dus Beveiliging & Virussen lijkt me niet handig. BV => DPC :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah kijk, een eigen topic :)

Nu maar hopen dat de duscussie snel op gang zal komen... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Ah, hier issie gebleven.

ik heb die draad gisteren afgesplitst. Naar eer en geweten in /5 maar hij was zoek.....

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 23:30
ik ga me ook maar is in de discussie werpen.. ik ben er nog niet zo heel lang bij, maar ga proberen mijn mening te geven over wat ik tot nu toe heb gezien..

Iets wat me is opgevallen is de grote hoeveelheid projecten waar we aan mee doen.. snel geteld een stuk of 10.. Naar mijn mening is het beter voor DPC als ze dit terug brengen naar een beperkt aantal projecten, hierdoor zal je op meer plekken meedoen om de nummer 1 positie, en de reacties worden dan meer op die projecten. Tuurlijk is niet iedereen het er mee eens, want met welke projecten moet DPC dan verder gaan..?? Hierover ben ik voor mezelf helder.. ik hecht meer waarde aan de projecten met een medische achtergrond aangezien hier misschien later nog wat mee gedaan kan worden.. Dit is natuurlijk een persoonlijke mening.

Ook speelt de energie prijs een rol, de kosten van het dag en nacht doorstampen beginnen toch aanzienlijk te worden, dit is de rede dat ik alleen overdag stamp. Ik begrijp dat sommige mensen daar gaan problemen mee hebben, maar ik dus wel :D

Zover ik kan zien lijkt het mij beter om het aantal projecten terug te dringen naar een beperkt aantal en ons daarop concentreren. Op die manier zullen we beter presteren (zie WCG) en worden er meer reacties gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 11:48
Deze discussie zie ik elk jaar weer terug komen en aan de ene kant snap ik waarom en aan de andere kant niet. Ik zal het even toelichten.

Waarom ik het wel snap: Zoals ook al door andere leden vermeld is het vaak die nr. 1 positie waar het om gaat, dat is natuurlijk voor velen een doel en dat snap ik ook wel. Hierdoor wordt je automatisch actiever omdat er meer competitie gevoel is. Tevens zorgt dat over het algemeen voor meer reactie's in een topic.

Waarom ik het niet snap: De leden die op projecten mee draaien die wat minder groot zijn voor DPC, die doen vaak mee met deze projecten omdat ze het een nuttig of in hun ogen een leuker project vinden. Als ze met een DPC groot project mee zouden willen doen dan zouden ze dit ook wel doen. Waarom zouden we dan deze minder grote projecten gaan afstoten, want volgens mij is het doel van DPC om zoveel mogelijk leden bij elkaar te brengen die het leuk vinden om DC werk te doen. Daardoor zijn we toch een community, niet om alleen maar een nr. 1 positie overal te pakken? Als dat namelijk het geval was dan hadden we vanaf het begin af aan moeten zeggen ALLEEN dnet of dan op een gegeven moment een ander project eventueel. De stelling dat /5 onoverzichtelijk wordt gaat erbij mij ook niet in, want elke dag worden frisse stats topics geopend dus jou project staat er eigenlijk altijd tussen. Dus naar mijn mening gaat het zo goed, en als je jou project actiever zou willen krijgen moet je naar mijn mening jou project beter promoten door in de stats draadjes te reageren en eventueel leuke statsposts te maken zoals bijv. Megaflix laatst in het RC-72 draadje :D Maar dat is mijn mening he :D

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

nickb90 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:45:
ik ga me ook maar is in de discussie werpen.. ik ben er nog niet zo heel lang bij, maar ga proberen mijn mening te geven over wat ik tot nu toe heb gezien..

Iets wat me is opgevallen is de grote hoeveelheid projecten waar we aan mee doen.. snel geteld een stuk of 10.. Naar mijn mening is het beter voor DPC als ze dit terug brengen naar een beperkt aantal projecten, hierdoor zal je op meer plekken meedoen om de nummer 1 positie, en de reacties worden dan meer op die projecten. Tuurlijk is niet iedereen het er mee eens, want met welke projecten moet DPC dan verder gaan..?? Hierover ben ik voor mezelf helder.. ik hecht meer waarde aan de projecten met een medische achtergrond aangezien hier misschien later nog wat mee gedaan kan worden.. Dit is natuurlijk een persoonlijke mening.

Ook speelt de energie prijs een rol, de kosten van het dag en nacht doorstampen beginnen toch aanzienlijk te worden, dit is de rede dat ik alleen overdag stamp. Ik begrijp dat sommige mensen daar gaan problemen mee hebben, maar ik dus wel :D

Zover ik kan zien lijkt het mij beter om het aantal projecten terug te dringen naar een beperkt aantal en ons daarop concentreren. Op die manier zullen we beter presteren (zie WCG) en worden er meer reacties gegeven.
Nachttarief is toch goedkoper hoor. ;)

'Vroeger was alles beter' zou een betere titel zijn geweest voor dit topic.
Ik denk niet dat we er melancholisch over moeten doen dat DPC een aantal jaar geleden fanatieker of groter was. In die tijd van ditributed computing nog nieuw. De moraal van stiekum een paar pc'tjes van vrienden en familie laten meecrunchen hoorde daar gewoon bij. Ook de computers thuis dag en nacht laten draaien onder het mom van 'Dat is beter voor de processor dat hij niet uitgezet wordt' hielpen hier een handje.
De huidige awareness van milieu en energieverspilling heeft veel mensen wat kritischer naar grote verbruikers laten kijken. Ik denk dat veel DPC-ers sinds ze op zichtzelf wonen en de stroomrekening zien toch wel eens slikken wat dat op jaarbasis kost. Ok, een hobby mag geld kosten maar als je in de gelukkig situatie terecht bent gekomen van huisje boompje vriendinnetje ben je niet meer alleen in je beslissingen.
Het is dan ook logisch dat veel mensen om deze redenen langzaam af beginnen te vallen of gewoon geen tijd meer hebben om aan deze hobby te besteden.

* Cow_tipping behoort tot die gekken die 3 jaar pauze hebben genomen om daarna weer terug te komen omdat het vroeger zo gezellig was.
Helaas is #dpc dnu ood en wordt er momenteel weinig meer gepost in /5, maar of dat oorzaak is of gevolg dat durf ik niet te zeggen. -> Vroeger was alles beter ;)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Mja, da's idd een betere titel. Ik zal 'm aanpassen.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Denk dat ook wel meeweegt dat sommige projecten oneindig zijn, of anders erg lang duren. Projecten als eccp/ecc2 gingen er vlot doorheen, en daar was de competitie ook wel naar. Een project als rc5 komt normaal gesproken nooit af zolang degene die hier nu aan meedoen adem halen, en dat werkt (voor mij iig) demotiverend. Projecten zouden gewoon een keer afgesloten moeten worden, en dan eventueel verdergaan met een nieuwe variant. Het wordt imo gewoon een sleur. Dat zie je bij ons ook wel als subteam: sommige projecten heeft niemand meer zin in.

Wat betreft de subteams: ik heb ecc2 voor het grootste deel in mijn eentje gedaan, na bij eccp in een team te hebben gezeten, en ben aan het eind ervan toch naar TCF gegaan. Vooral om meer concurrentie te hebben, en een subteam komt toch anders over dan DPC in het geheel... moeilijk te omschrijven.

En stroomverbruik is hier ook best veel. Maar ik heb een tijdje alleen gedraaid op nachttarief (2300-0700) en ik vond het verminderen van het aantal KWh nou niet zo schokkend dat ik daarom niet meer overdag wil draaien. Dus dat is (grotendeels) teruggedraaid. Ook om de competitie hoor, binnen TCF en als team binnen DPC (OGR moeten we #1 worden :Y)).

En er zijn natuurlijk meer projecten dan waar we als DPC aan meedoen. Maar ik vertik het om aan projecten als RC5 mee te doen, net als seti e.d. (ja ik weet het, eccp/2 viel daar ook onder, maar toen wist ik nog niet beter :+). Die hebben voor mij geen enkele toegevoegde waarde. Nu moet ik zeggen dat je bij een heleboel andere projecten weinig tot geen terugkoppeling ziet van resultaten. Da's eik ook best jammer, en ook dat helpt mij wel bij mijn projectkeuze (F@H dus bij voorkeur).

Maar al met al denk ik dat binnen DPC er niet heel veel minder power is (al zijn er best wat grote parken de nek omgedraaid), maar doordat er nu veel meer projecten zijn eea nogal afvlakt in vergelijking met bijvoorbeeld 2003 ofzo.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Kuuke schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:34:
Ah, hier issie gebleven.

ik heb die draad gisteren afgesplitst. Naar eer en geweten in /5 maar hij was zoek.....
Ik had hem weer terug gevonden voor je ;)

En om terug te komen op het topic (met nieuwe titel)

Het klopt wel dat het vroeger anders en drukker was! Overigens was dit ook voordat er versnippering plaats vond. iedereen deed dnet, of RC5 of OGR. tegenwoordig kan je uit zo veel projecten kiezen dat het verwaterd. Projecten afstoten is zonde omdat je hiermee gebruikers van je laat vertrekken omdat ze toch bij hun project willen blijven. Het wordt misschien gewoon tijd om meer (actieve) mensen te krijgen hier in /5. Dit kan uiteraard door vaker discussies als dit te houden, en uiteraard door de openinsposts van de statsposts interessant te maken.

Zelf ben ik momenteel alleen op OGR actief, voornamelijk om te zorgen dat de russen ons niet op het laatste moment komen inhalen. Wat ik hierna ga doen weet ik nog niet. RC5 duurt zoals wel vaker gezegd nog veel te lang om af te roden. Echter wil ik wel een lichte client voor de iets oudere machines behouden.

[ Voor 15% gewijzigd door Robinski op 20-08-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Nieuws posten over distributed computing projecten en zo zou ook wel leuk zijn als mensen dat zouden doen op /5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:11

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Tja, Vroegah... kon je inderdaad met een gigahertz nog veel doen... maar alsnog denk ik dat het zo niet zo slecht is. We staan op heel veel projecten hoog (bijna overal top-5), en we doen aan veel projecten mee. 13 rekenprojecten + whatpulse... Als eenling zul je inderdaad in grotere projecten 'ondersneeuwen', maar ook bij Rosetta heb ik nog wel eens de Flusher-van-de-Dag award gehaald... met 2 computers (die technisch niks meer waard zijn ;) ) Kleinere projecten is helemaal goed te doen, zeker als je niet elke zoveel maanden switcht. Tja, het kost vaak wel een tijd om de overall- top30 te halen, daar zitten mensen en teams tussen die al jaren meedoen, en dus een fikse voorraad hebben opgebouwd. Daily is interessanter, ook omdat daar de micro-megaflushes opduiken (hmmm hoe zit dat? micro-mega...da's 10^6 x 10^-6... = 1) ... Tja, en anders mag je je lekker stukje van een topteam voelen, da's ook wat waard 8)

/me Freeze_XJ nog maar ruim jaartje lid zijn

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
Ik had in het RC5 topic al wat oude namen geroepen die vroeger heel actief waren, misschien is het leuk om eens de mensen proberen op te sporen en te interviewen in het kader van "het leven na DPC".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
[eNeRGy] schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:24:
Ik had in het RC5 topic al wat oude namen geroepen die vroeger heel actief waren, misschien is het leuk om eens de mensen proberen op te sporen en te interviewen in het kader van "het leven na DPC".
Meestal duiken dat soort dingen op op WDO, misschien leuker om ze voortaan ook op /5 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar moeten de actievelingen het zoeken.... op dutchpowercows.org wat als home page geadverteerd staat op bijv. WCG (traumatisch leeg als je nu bovenstaande link bezoekt met 2 maanden tussen laatste en voorgaande post), of op GoT/5. Denk het laatste. Binnen GoT zou het helpen als er project secties waren (niet voor de day/week-topics). Op die manier is het makkelijk speciale zaken na te lezen.

Vind dat alle stats herstructurering behoeven.

Daily/Overall individueel.

Daily/Overall Subteam.

Daily/Overall Project Team.

Op die manier heeft ieder een kans te schitteren zonder te verdrinken in het sub-team verhaal en kunst en vlieg werk moet uithalen als genoemde micro/macro flushes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Cow_tipping schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:18:
[...]

[...]Helaas is #dpc nu dood [...]
#dpc is niet dood er wordt alleen weinig gezegd :+ ;)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 13:48

NightBird

DPC-Crew Coding
M'n opa is helemaal niet dood, hij haalt alleen weinig adem :)

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:48:
Daily/Overall individueel.

Daily/Overall Subteam.

Daily/Overall Project Team.
Dat zou inderdaad een mooie oplossing zijn :) Gewoon een extra top-30 er bij of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Megaflix schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:33:
[...]

Dat zou inderdaad een mooie oplossing zijn :) Gewoon een extra top-30 er bij of zo.
Yep helemaal mee eens :)

top 30 individueel daily
top 30 individueel overall

top 20 subteam daily
top 20 subteam overall

top 10 teams daily
top 10 teams overall

hmm, Bedenk me tijdens het typen wel dat een top 30 individueel natuurlijk ook vooral uit subteamleden kan bestaan, zeker bij de "grote/populaire" projecten.
Maar proberen kan nooit kwaad natuurlijk :)

[ Voor 42% gewijzigd door Frentik op 20-08-2007 20:01 ]

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

erger nog, er zijn een aantal solisten die hele teams achter zich laten... (ik noem even Burnhard, DukeBox, Depriens, Schapie... nou ja... vul maar aan)... Stoppen we ze dan weg onder de teams, maken we een Teamstat en een SoloStat, doen we een TopSolo, of laten we het zo?
Overigens zou een Top-50 daily ook een idee zijn... dan val je iets makkelijker op :)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

NightBird schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:31:
M'n opa is helemaal niet dood, hij haalt alleen weinig adem :)
OLOLOLO :D

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:36

itsalwaysme

Graast voor DB

FreezeXJ schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:07:
Overigens zou een Top-50 daily ook een idee zijn... dan val je iets makkelijker op :)
ja maar dan heb je weer een "probleem" bij de kleinere projecten, Bij TSC/D2OL krijgen we de top30 zelfs niet vol. overigens daar zijn solo/subteam stats moeilijker, omdat alle clients van een sub-team naar 1 account flushen.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 23:08

Knud

Sandvich

Ik kan alleen voor D2OL praten, maar daar schommelt het altijd heel erg met de reacties. Afgelopen week hadden we 7 pagina's vol, maar dat halen we helaas niet altijd.

Ik denk wel dat bij D2OL de nieuwe leden redelijk goed blijven hangen, ik zelf zit er nu ruim een jaar bij.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

OMG, wat heeft mijn vluchtige post 'veroorzaakt' ;)

Mijn observeren & opmerkingen:
  • www.dutchpowercows.org is een mooie, maar helaas inderdaad 'lege' website. Kijk er persoonlijk ook bijna nooit op; DPC = /5 in mijn geval.
  • Groepsgevoel: zeer aanwezig, maar getalletjes alleen is inderdaad niet genoeg. Stampede's, challenges, de MFs, BBQs (al ben ik er zelf nog nooit geweest) en uiteraard het Wereldkankerdag initiatief maken het 'DPC gevoel'. Vooral mee doorgaan dus !
  • Stats van teams vs. personen. Ben zelf voorstander van 1 goed 'stats pakket' voor alle projecten, inclusief subteaming, met uitgebreide daily top all, daily top teams, daily top solo, etc. Inclusief grafiekjes van de afgelopen 7/30/90/365 dagen en charts t.o.v. andere teams (zoals b.v. bij WCG). Kunnen we nog steeds de 'huidige' structuur posten (uniek per project), maar differentatie (en tzt. misschien herziening) is dan goed mogelijk.
    Maarja, da's een topic opzich ...
  • Regeltjes ... niet teveel aub; komt vaak toch alleen maar ruzie van en dat kunnen we niet gebruiken.
  • Teams vs. loners. Tja, als one-men-team flush ik ook slechts 1 of 2x per week (OGR/WCG), op die manier is een plekje in de Daily Top 30 nog haalbaar en blijft het toch leuk. De PS3 client biedt echter weer potentieel (2 PS3tjes zouden je op OGR al een Daily Top 10 kunnen opleveren volgens mij). Het is net zoals bij het bedrijfsleven, groei (van de animo in dit geval) gaat niet zonder pijn ...
    Het gaat echter niet uitsluitend om de persoonlijke stats toch ? DPC #1 deelt iedereen in mee en uiteindelijk gaat het toch om het doel van het project, niet om de hoogte van je stat credits.
Denk dat we eerst bij de Nederlandse (en uiteraard ook Belgische) PS3 freaks wat nieuwe leden moeten werven ;)

PS: Mbt. tot een Dutch PowerStats pakket, ik houd me aanbevolen voor de liefhebbers, ben al begonnen met het opzetten van een degelijk DB model. Met de hulp van (lees: in samenwerking met) statsbakkers van de verschillende projecten zou een nieuw, generiek doch degelijk ontworpen n-tier (open source ?) DPC Stats pakket best mogelijk moeten zijn ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

SKiLLa schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:12:
OMG, wat heeft mijn vluchtige post 'veroorzaakt' ;)

Mijn observeren & opmerkingen:
  • www.dutchpowercows.org is een mooie, maar helaas inderdaad 'lege' website. Kijk er persoonlijk ook bijna nooit op; DPC = /5 in mijn geval.
  • Groepsgevoel: zeer aanwezig, maar getalletjes alleen is inderdaad niet genoeg. Stampede's, challenges, de MFs, BBQs (al ben ik er zelf nog nooit geweest) en uiteraard het Wereldkankerdag initiatief maken het 'DPC gevoel'. Vooral mee doorgaan dus !
  • Stats van teams vs. personen. Ben zelf voorstander van 1 goed 'stats pakket' voor alle projecten, inclusief subteaming, met uitgebreide daily top all, daily top teams, daily top solo, etc. Inclusief grafiekjes van de afgelopen 7/30/90/365 dagen en charts t.o.v. andere teams (zoals b.v. bij WCG). Kunnen we nog steeds de 'huidige' structuur posten (uniek per project), maar differentatie (en tzt. misschien herziening) is dan goed mogelijk.
    Maarja, da's een topic opzich ...
  • Regeltjes ... niet teveel aub; komt vaak toch alleen maar ruzie van en dat kunnen we niet gebruiken.
  • Teams vs. loners. Tja, als one-men-team flush ik ook slechts 1 of 2x per week (OGR/WCG), op die manier is een plekje in de Daily Top 30 nog haalbaar en blijft het toch leuk. De PS3 client biedt echter weer potentieel (2 PS3tjes zouden je op OGR al een Daily Top 10 kunnen opleveren volgens mij). Het is net zoals bij het bedrijfsleven, groei (van de animo in dit geval) gaat niet zonder pijn ...
    Het gaat echter niet uitsluitend om de persoonlijke stats toch ? DPC #1 deelt iedereen in mee en uiteindelijk gaat het toch om het doel van het project, niet om de hoogte van je stat credits.
Denk dat we eerst bij de Nederlandse (en uiteraard ook Belgische) PS3 freaks wat nieuwe leden moeten werven ;)

PS: Mbt. tot een Dutch PowerStats pakket, ik houd me aanbevolen voor de liefhebbers, ben al begonnen met het opzetten van een degelijk DB model. Met de hulp van (lees: in samenwerking met) statsbakkers van de verschillende projecten zou een nieuw, generiek doch degelijk ontworpen n-tier (open source ?) DPC Stats pakket best mogelijk moeten zijn ...
Een stats pakket / applicatie zou erg gaaf zijn!
Ik wil eventueel wel meehelpen in het ontwikkel project(je)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er best wel wat leuke ideeen naar boven komen als we even ouderwets gaan brainstormen?

En er zouden hier toch genoeg brains aanwezig moeten zijn.. >:)

Of iets van virtuele subteam / user battles? een maandje op een bepaald project ofzo?

Dat zou me persoonlijk wel leuk lijken. Maar ik heb geen idee of dit te realiseren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
Een mooie silverlight applicatie die met behulp van webservices dynamisch stats kan tonen, mashups tussen projecten, etc.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

[eNeRGy] schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:33:
Een mooie silverlight applicatie die met behulp van webservices dynamisch stats kan tonen, mashups tussen projecten, etc.. :)
Als jij het Silverlight/Flash gedeelte wilt doen vind ik het prima :) Wil me in eerste instantie op de backend en business logica richten en een 'simpele' XML Webservice aanbieden met daarbij een simpele HTML/RML PoC-frontend. Dan kunnen de echte designers ermee aan de slag ...

PS: hoop dat deze korte interlude niet als topic-kapen gezien wordt ... bij genoeg animo bereid ik wel een topic voor

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
SKiLLa schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:51:
[...]

Als jij het Silverlight/Flash gedeelte wilt doen vind ik het prima :) Wil me in eerste instantie op de backend en business logica richten en een 'simpele' XML Webservice aanbieden met daarbij een simpele HTML/RML PoC-frontend. Dan kunnen de echte designers ermee aan de slag ...

PS: hoop dat deze korte interlude niet als topic-kapen gezien wordt ... bij genoeg animo bereid ik wel een topic voor
Backend kan ik wel, de frontend, das een uitdaging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
Hier moet ik even inspringen ;)

een weekje geleden ben ik, op verzoek van iisschots, begonnen de verschillende statsengines van DPC in kaart te gaan brengen en te zorgen dat deze over meerdere servers verspreid worden, zodat de statsvoorziening op peil blijft. Hierbij moet uitgezocht worden welke talen gebruikt zijn, op welk os ze draaien en eventuele andere randvoorwaarden.

In het verlengde hiervan had ik in eerste instantie al richting de huidige statsbakkers het idee geopperd een brainstormtopic op FDO te gaan openen om te kijken of we tot 1 centrale statsengine voor alle projecten kunnen komen, waarbij ook standaarden voor de DPCH's vastgelegd gaan worden.

Als je nu naar de stats kijkt, dan zijn er diverse mensen die veel tijd en moeite in stats hebben gestoken, maar elke engine heeft weer zijn eigen layout per statsmaker. Mensen die zich hiermee willen gaan bemoeien in de vorm van in eerste instantie een brainstormsessie kunnen zich vanaf morgen in een speciaal topic vervoegen op FDO (maar FDO is natuurlijk ook nu al te bereiken ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door ParaNoiMia op 20-08-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Mja, van de ~33T daily die wij doen (Marcj is atm in spaarmodus ;)), doe ik er zo'n 26T, waardoor ik in beide top30 zou staan (OGR-25). Je zou voor kunnen stellen om een aparte subtop15 te maken van subteamlozen :).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ik kijk vanaf morgen mee op FDO. Was ff zoeken naar de login-info, maar heb ze gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger was idd alles beter alles was nieuw en daardoor was het leuker. Er waren meer kleinere projecten zoals een een ecc2- eccp waar iedereen ieder moment het project kon doen aflopen, een distributed folding waar je kans maakte om het best een proteine te vouwen of ogr24 dat ook lekker snel vooruit ging indien de blokjes werden uitgedeeld.

Het probleem is dat projecten tegewoordig steeds groter worden en langer duren waardoor er voor sommige de lol snel af is. Zo zit je nu bij SOB tegenwoordig enkele weken op een test te draaien terwijl het vroeger maar enkele dagen Duurde . Ook de lopende dnet projecten beginnen me iets te lang te duren zo vergen een ogr 25 en rc5-72 duren veel meer berekeningen dan hun voorgangers

Ook het gebrek aan nieuws zoals bvb van een folding@home waar te vinden is over vooruitgang die geboekt is in de strijd tegen ziekten ondanks dat met de ps3 client hun output *3 is gegaan, zijn er bij seti nog steeds geen aliens gevonden, bij sob wordt maar 1* per jaar een priem gevonden daarbuiten is het stil bij de projectorganisatie.

Desondanks denk ik niet dat we kwa power zoveel moeten onderdoen dan vroeger. Enkele bedrijfsparken zijn wel idd verdwenen. Maar als ik kijk aan de vele posting bij topics over een stampede/uitdaging spaarakties en bijhorende megaflushes denk ik DPC nog steeds even levendig is.

Aangezien niet iedereen altijd weet wat posten en :w - posten ook niet aanbevolen wordt is het idd wat stiller hier maar is er nog veel leven aanwezig. Doch moeten ook een blijvende inzet zijn (waaroor ik iedereen van dpc bedank) voor het het werven en houden van nieuwe jonge kalveren zodat de boel hier ook in de verre toekomst levendig blijft.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:35
Het kost wel even wat moeite om de hele draad te lezen, maar dan weet je ook wel wat...
Ik denk dat we het als DPC helemaal niet zo slecht dfoen, natuurlijk heb ik zelf vrijwel alleen ervaring met F@H, maar toch. Als we zien dat we bij WCG uitgedaagd worden en dat dan DPC breed mensen kort of langer hun steentje bijdragen en de uitdager stof doen happen, dan denk ik priceless.
Evenzo bij de diverse Stampedes, het blijkt dat we dan wel als DPC een front naar buiten kunnen vormen.
Wel ben ik het met de stelling eens dat voor mij DPC eerst /5 is en dat ik http://www.dutchpowercows.org/ maar zelden bezoek.
Evenzo het feit dat nieuwe clients (SMP/GPU/PS3) geintroduceerd worden. Het feit is dat deze nieuwe clients in output (ppd) veel beter presteren dan de oude clients. Is dit slecht,.nee ik denk het niet. Het betekend alleen dat de diversie projecten met deze omschakeling om moeten kunnen gaan. Als ik naar mezelf kijk zie ik dat de overgang naar de SMP client er voor zorgt dat we nu ongeveer daily in de top 10 staan, vind ik dat geen slechte zaak.

@ FreezeXJ
Schapie is geen loner maar een echt team. We posten niet zo veel maar vouwen des te beter. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Persoonlijk heb ik ook meer met kortlopende projecten en kortlopende work units. Is ook een beetje de tijdgeest natuurlijk, alles moet sneller en sneller en we willen meteen resultaat zien.

Natuurlijk is het puur perceptie; 1x 2000 punten of 100x 20 punten blijft hetzelfde, maar laatstgenoemde wordt over het algemeen toch meer gewaardeerd. En een OGR-26 zie ik mezelf b.v. niet meer doen na afronding van OGR-25, duurt me te lang, wil nu wel weer wat anders.

Goede clients vind ik ook een pre. Sommige clients zijn zo lelijk, bloated, traag en niet gebruiksvriendelijk, dat ik ze er meteen weer afgooi. Dat is tegenwoordig stiekem wel beter dan vroegah ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat de oude garde van DPC een beetje graasmoe aan het worden is. Andere tijden andere bezigheden. Velen van ons hebben nu een gezin ( of gaan richting het opaschap) en weinig zin of interesse meer in het hele dpc gebeuren.

Ik zie mijzelf als voorbeeld. Waar ik in de Seti tijd enorm veel tijd stak in het vinden en onderhouden van mijn mijn stal vind ik het nu wel gebakken en staat de boel vaker uit dan aan.

Misschien eens tijd voor een heuze brainstormteam binnen DPC die eens goed gaat nadenken over hoe en wat DPC in de toekomst. En betrek hier vanaf seconde 1 de leden er heel direct bij .

Kijk naar een team als IRcow. ooit groot op RC5. .... verdwenen. TEB - opgesplitst. en zo zijn er nog een paar voorbeelden.

Ik denk dus dat het hoognodig tijd wordt voor een wezelijke verandering binnen DPC. Misschien wel geheel los van tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:49

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Als ik alleen had moeten draaien was ik al lang gestopt.
Nu is er de interne strijd, de strijd als team tegen een andere.
Natuurlijk kun je dan makkelijker acties opstarten NC(c).
Wie kent er nou niet een actie van ons :P

Daarom hobbelt het bij ons leuk door.

@ _Piranha_: briljante postings!

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megaflix schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:33:
[...]

Denk dat subteam net als team tot 15 beperkt kan worden anders krijg je weer lijstjes met 17 of 24 met 'more' eronder, ergo staat iedereen er in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Niet online
Vroeger was alles inderdaad beter. :) De belangrijkste factor in dit alles is gewoon de grootte van het team. Wat bijvoorbeeld wel grappig is is wat er gebeurd is met IRC kanalen die al in het begin zijn afgesplitst van #DPC. Daar zitten nog steeds dezelfde mensen als 6-7 jaar geleden en daar is in al die tijd weinig veranderd. De helft van [eNeRGy]'s lijstje zie ik er nog dagelijks, maar vrijwel iedereen is gestopt met distributed computing. In #DPC komen steeds meer onbekenden en wordt het ook steeds stiller op de een of andere manier.

Precies hetzelfde zie je ook op dit forum. Zodra de groep zo groot wordt dat je nog maar een paar mensen kent is het teamgevoel gewoon weg. Mensen die daarvoor kwamen zijn gestopt en er komen andere mensen voor terug die dat teamgevoel allemaal niet zo nodig vinden. Of omdat ze dat wel bij een subteam zoeken. Dat is het lot van al dit soort projectjes en volgens mij doe je daar helemaal niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wessie schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:07:
Als ik alleen had moeten draaien was ik al lang gestopt....
Dat was voor mij de reden om bij DPC te stoppen. Ook binnen een sub-team blijf je als herkauwer die weinig punten kan bijdragen, anoniem. De aandacht binnen zo'n team is uiteraard gefocust op 'spelers die grote aantallen punten weten te scoren.'

Misschien zijn er wel projecten die nog niet door de 'grote jongens' zijn bezocht maar ik verhuis niet naar iets waar ik zelf het gevoel bij krijg nutteloos bezig te zijn. Maanden sparen om 1x ergens onderaan in een daily te bungelen pas ik voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Vroeger hadden we toch ook maar 1 keer per dag stats? Tegenwoordig is alles realtime en kijken mensen meer op de site van de statsbakker zelf en minder in de hitparade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandmasg
  • Laatst online: 18:26

Grandmasg

What ever!!!!

Megaflix schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:23:
Vroeger hadden we toch ook maar 1 keer per dag stats? Tegenwoordig is alles realtime en kijken mensen meer op de site van de statsbakker zelf en minder in de hitparade.
Tijd voor een 'realtime' hitparade dus :+

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSchutP
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 07:47
Is natuurlijk een beetje onzin... het grote voordeel van verschillende topics met stats is dat men ook nog een reactie kan plaatsen waarnaar later gerefereerd kan worden... RealTime stats, ok. Maar dit moet zeker niet ter vervanging komen van de dagelijkse DPCH... Waar moeten we anders onze creativiteit kwijt? :+

whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Waarom niet één hitparade waarin alle stats staan? Dan bedoel ik niet verspreid over het hele topic zoals weekberichten, maar gewoon alle stats in één topic. Dan staan ze allemaal netjes bij elkaar en als je er één post, dan staat de rest er ook. Simpelweg Top 10 individu, subteam en team per project. Read More linkje naar een statspage waar je alle teams kan zien.

Bij teams alleen de eerste 5 als DPC in de top-5 staat. Indien niet in de top-5 dan alleen de 2 erboven en 2 eronder, want dat zijn dan de concurrenten en apart de nr 1 (als referentie), dus dan krijg je bijv de nr 1, 5, 6, 7 (dpc), 8, 9.

Voorbeeld voor RC5 en OGR in één topic. RC5 en OGR hebben geen individuele subteamstats, dus die staan er nu niet bij.

[RC5-72] hitparade van 20 augustus 2007

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
Daily Top 30
posdaily membertotal
1.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)13.027NoizyCows29.261.860(1)
2.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif1)5.666TeamBVD22.743.998(2)
3.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)5.022EliteHackers.info20.244.833(3)
4.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)2.968anboni22.118(371)
5.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif6)1.374Landgraaf Team1.043.655(35)
6.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif3)1.295Digital Pizza Crew393.898(61)
7.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)1.003Team ColdFusion10.398.289(6)
8.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif2)648 Asgoroth950.702(37)
9.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif7)629MRH34.182(305)
10.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif5)571Division Brabant7.518.909(7)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif Meer...
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
Overall Top 30
postotal memberdaily
1.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)29.261.860NoizyCows13.027(1)
2.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)22.743.998TeamBVD5.666(2)
3.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)20.244.833EliteHackers.info5.022(3)
4.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)12.343.613...ScoutLink -Force...0
5.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)11.492.776I'R Cow0
6.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)10.398.289Team ColdFusion1.003(7)
7.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)7.518.909Division Brabant571(10)
8.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)4.166.488Crazy Cows0
9.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)3.448.895x-RaY99 the one-man 'team'0
10.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)3.408.928Peter F /0
Teams Daily Top 15
posdaily membertotal
1.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)206.809BugTraq.Ru Team. United power of xUSSR.284.759.909(1)
2.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif3)42.013German Hardware Network109.827.663(3)
3.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)41.958Dutch Power Cows220.674.610(2)
4.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)36.432kleperis20.286.201(24)
5.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)32.670Japan FreeBSD Users Group51.183.064(6)
Teams Overall Top 15
postotal teamdaily
1.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)284.759.909BugTraq.Ru Team. United power of xUSSR.206.809(1)
2.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)220.674.610Dutch Power Cows41.958(3)
3.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)109.827.663German Hardware Network42.013(2)
4.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)87.525.812---xlr8yourmac.com---29.854(8)
5.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)69.694.532Le Pommier ( MacBidouille )31.114(7)
Mijlpalen
anboni20.000
Ruben12.500
Bas van den Berg7.500
Leden
Flushers: 95/1983 = 4.8%
Geen nieuwe leden :/
Inhaalstats
linux-de.org haalt ons in over38 jaar
Megaflush top 5
18 mei 2007NoizyCows 5 jaar !2.061.545
13 augustus 2006Team ColdFusion - Yet another MF!!1.080.732
18 februari 2007TeamBVD: 8 year birthday flush1.005.702
9 april 2006EliteHackers.info829.758
23 oktober 2005Crazy Cows766.228

[OGR-25] hitparade van 20 augustus 2007

Daily Top 30
posdaily membertotal
1.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif2)206.515EliteHackers.info34.963.268(8)
2.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)205.132x-RaY99 the one-man 'team'18.092.785(14)
3.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)181.488Jive97.881.948(3)
4.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)157.429NoizyCows73.970.340(4)
5.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)65.330Digital Pizza Crew53.912.981(6)
6.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif3)63.695Stappel49.564.809(7)
7.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)60.106Fryslân MP29.551.816(11)
8.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif5)47.599Graasland118.900.325(1)
9.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif2)38.708Team BSD33.153.231(9)
10.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif2)34.673Pixilated NetphreaX9.472.892(21)
Overall Top 30
postotal memberdaily
1.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)118.900.325Graasland47.599(8)
2.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)110.134.989Team ColdFusion21.657(12)
3.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)97.881.948Jive181.488(3)
4.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)73.970.340NoizyCows157.429(4)
5.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)71.855.232The Fonz0
6.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)53.912.981Digital Pizza Crew65.330(5)
7.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)49.564.809Stappel63.695(6)
8.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)34.963.268EliteHackers.info206.515(1)
9.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)33.153.231Team BSD38.708(9)
10.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)31.432.297Los Alcoholicos9.363(21)
Teams Daily Top 15
posdaily membertotal
1.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)2.016.804BugTraq.Ru Team. United power of xUSSR.1.045.779.722(2)
2.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.331.301Dutch Power Cows1.246.666.427(1)
3.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)877.552Free-DC233.305.964(8)
4.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)651.034Ars Technica Team Beef Roast399.780.415(4)
5.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif50)478.059CCC.de103.567.534(24)
Teams Overall Top 15
postotal teamdaily
1.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.246.666.427Dutch Power Cows1.331.301(2)
2.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.045.779.722BugTraq.Ru Team. United power of xUSSR.2.016.804(1)
3.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)462.805.307Distributed Amiga433.022(7)
4.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)399.780.415Ars Technica Team Beef Roast651.034(4)
5.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)361.155.178Team Warped (OS/2)453.216(6)
Mijlpalen
x-RaY99 the one-man 'team'18.000.000
Jan-Lieuwe Koopmans600.000
Millian8 at hotmail.com40.000
Leden
Flushers: 70/2942 = 2.4%
Geen nieuwe leden :/
Megaflush top 5
18 mei 2007NoizyCows 5 jaar !24.940.613
11 juli 2006Team ColdFusion - 6 year anniversary!16.613.069
7 maart 2006Graasland12.595.528
15 augustus 2007x-RaY99 the one-man 'team'8.723.420
9 april 2007Jive7.899.714
Meer informatie
OGR-25 projectpagina op WDO
*** suggesties voor een DPCH? ***
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

En als ik nou wil reageren op OGR, en Piet onder me op RC72, en weer iemand anders op mij... dat wordt een warboel... [tags] zouden nog wat kunnen helpen, maar dan nog... Vlug geziene nadelen :
1. warboel
2. wordt wel erg leeg hier, met 1 topic per dag
3. wordt wel erg druk in dat ene topic
4. nu heb je een vast clubje mensen uit je project die je kent, en die jou kennen. Met dit systeem gaat het allemaal op de grote hoop
5. topicstart wordt heel erg lang, ook al hou je het beperkt...

Ik ben (persoonlijk!) wel voor wat veranderingen in de samenstelling en getallen van de statstopics, maar dat moet ook maar eens eerst goed uitgedacht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Het zijn maar ideeën, had nog niet nagedacht over de consequenties :+ Maar bij een top-10 word de competitie in ieder geval groter. Nu staat bij OGR LA op 10, maar er zitten er een paar onder die die plek graag willen hebben en daar dichtbij zijn. En geen enkel team wil natuurlijk uit de ranglijst verdwijnen. Ingehaald worden en op 11 terecht komen is niet zo erg als er een top-30 is, maar uit de top-10 vallen er niet meer daar staan is erger >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Megaflix schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:26:
Het zijn maar ideeën, had nog niet nagedacht over de consequenties :+ Maar bij een top-10 word de competitie in ieder geval groter. Nu staat bij OGR LA op 10, maar er zitten er een paar onder die die plek graag willen hebben en daar dichtbij zijn. En geen enkel team wil natuurlijk uit de ranglijst verdwijnen. Ingehaald worden en op 11 terecht komen is niet zo erg als er een top-30 is, maar uit de top-10 vallen er niet meer daar staan is erger >:)
Gewoon lekker op top-30 laten staan voorlopig zou ik zeggen.
ook alle topic gescheiden houden omdat het veel en veel te druk wordt anders.

Ik dacht dat we vandaag op FDO zouden gaan beginnen met een discussie met betrekking een nieuw stats systeem!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Maar je door tot een top 10 te beperken gaat juist de lol er voor de 'kleinere grazer' af. Top 10 zal voor mij nooit haalbaar zijn, top 30 misschien nog wel. Zelfde geldt voor de dailies. Met wat dagen sparen kom ik meestal wel in de top 10 terecht, maar als dat een echt gevecht wordt en iedereen dat gaat doen, kan de kleinere speler het wel weer vergeten.

Vind de top 30 eigenlijk wel een aardige middenweg, al zouden we er b.v. een top 25 van kunnen maken. Een top 50 lijkt me juist weer overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

(Daarom ben ik niet zo dol op 'brainstormen', 'mindmapping' of hoe het ook mag heten... ik denk meteen aan consequenties, en de consequenties van consequenties...verwarrend)

een Top-10 betekent dat er echt alleen maar teams en hele grote jongens meespelen. Vaak valt er een soort gat tussen de big boys en de gemiddelde kleinere speler. Ik pak even SoB als voorbeeld : Voor top-10 moet je 700M halen, terwijl top-30 100M vereist, en top-50 een 'magere' 43M is. Voor andere projecten zijn de verschillen er ook, soms beter zichtbaar, soms minder. Het voordeel van meer personen vermelden is dat er ook meer in staan, en je er meer blij hebt :) Plaatsen winst of verlies zullen altijd strijd opleveren, maar vaker verlaten teams gewoon een project, en grazen er slechts die-hards door (if at all).
(wellicht voer voor een nieuw topic zo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:30

Pyrus

Hardknock life

Megaflix schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:26:
Meer concurrentie? Ik denk eerder groter wegjaag effect op de loners. Als ik zo die top 10 zie bij zowel RC5 als OGR staan daar weinig tot geen loners in. Waarbij ik mensen als Jive en X-Ray niet als loner tel aangezien die een heel park hebben en anboni op het randje zit met z'n PS3 :P

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Niet als je een top-10 van individuen, subteams en teams apart hebt? Een individu kan dan gewoon de top-10 halen denk ik. (niet dat ik voorstander ben van een top-10 by the way, top 20 lijkt me beter, maar vind de discussie wel interessant)

[ Voor 32% gewijzigd door Megaflix op 21-08-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Laatst online: 19-09 13:48

NightBird

DPC-Crew Coding
Megaflix schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:09:
Niet als je een top-10 van individuen, subteams en teams apart hebt? Een individu kan dan gewoon de top-10 halen denk ik. (niet dat ik voorstander ben van een top-10 by the way, top 20 lijkt me beter, maar vind de discussie wel interessant)
Ahja, en dan kom je weer op de aloude discussie: wat is een subteam? Ik doe alles alleen, maar heb voor 'historische redenen' nog '#rulende_bikkels' erbij staan. Als ik daarmee ineens als subteam tel, haal ik het wel weg :)

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSchutP
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 07:47
En wat dacht je van Team Joe Bar... ze heten een team, maar ze flushen allemaal onder dezelfde naam bij een FAH... dus moet je ze behandelen als een user en niet als team... En zo zijn er natuurlijk nog meer van die zaken.

whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:56

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:19:
Dat was voor mij de reden om bij DPC te stoppen. Ook binnen een sub-team blijf je als herkauwer die weinig punten kan bijdragen, anoniem. De aandacht binnen zo'n team is uiteraard gefocust op 'spelers die grote aantallen punten weten te scoren.'
Dat is voor mij altijd dé reden geweest om nooit een subteam te joinen. Opzich ben ik wel tegen subteams maar aan de andere kant weegt natuurlijk wel erg mee dat ik redelijk vaak in de top10 sta met mijn output dus is het niet echt een objectieve mening.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:35:
ik denk dat de oude garde van DPC een beetje graasmoe aan het worden is. Andere tijden andere bezigheden. Velen van ons hebben nu een gezin ( of gaan richting het opaschap) en weinig zin of interesse meer in het hele dpc gebeuren.
Enhh.. ik ben juist weer teruggekomen. En als ik KoW als bv. neem zie ik hem de laatste tijd ook een stuk aktiever.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MarkB schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:55:
#dpc is niet dood er wordt alleen weinig gezegd :+ ;)
Is dat een hint naar iemand toe of gewoon een algemene opmerking? :P

p.s. Mark!! Ouwe rukker! Hoe gaat ie daar tegenwoordig?
Wessie schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:07:
@ _Piranha_: briljante postings!
Niet briljanter dan menig andere post hier. Ze bevatten ook maar gewoon een mening hoor :)
Chaos schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:03:
In #DPC ... wordt het ook steeds stiller op de een of andere manier.
Jahaa! Ik weet het, geen tijd. Veel te druk met andere dingen... :+
Vroeger was alles inderdaad beter. :) De belangrijkste factor in dit alles is gewoon de grootte van het team. Zodra de groep zo groot wordt dat je nog maar een paar mensen kent is het teamgevoel gewoon weg. Mensen die daarvoor kwamen zijn gestopt en er komen andere mensen voor terug die dat teamgevoel allemaal niet zo nodig vinden. Of omdat ze dat wel bij een subteam zoeken. Dat is het lot van al dit soort projectjes en volgens mij doe je daar helemaal niets aan.
My point exactly.

Al heb ik het dan niet 'vroeger was alles beter' genoemd maar 'vroeger was alles anders'. Of het ook echt beter was laat ik in het midden. Het is een beetje zoals met succes en mislukking. In het dagelijkse leven - en zeker op de schoolbanken - worden we geleerd om succes te waarderen en mislukkig te verbergen; succes is beter dan mislukking. Nochtans vind ik ze allebei wel interessant. Meer zelfs: mislukking vind ik vaak interessanter, omdat het meer vragen doet rijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleine schop,

zijn er nog meer iedeeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Laatst online: 15-09 13:06
Geen kritiek, enkel wat observaties van een buitenstaander.
DPC is nauwelijks aanwezig in kleinere BOINC projecten, en heeft tegelijk nog te weinig power om iets te betekenen in de grote projecten. Nu weet ik ook wel dat DPC veel meer is en doet dan louter boinc, maar kleinere boinc projecten zijn muchos fun hoor :) Ze brengen heel wat bij aan team-spirit en competitie. Diskwijls ademen ze de sfeer van pionieren. En je maakt er als enkeling of team behoorlijk wat kans om hoog te geraken.
Dat DPC niet eens behoorlijk de DC projecten van eigen bodem (Leiden, ABC) promoot snap ik nog altijd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 12:45

JohFraEl

Slainte!

Tja, eigenzinnige 'Ollanders hè....! ;)

Het animo voor niet medische kleine projecten is idd bijzonder laag bij DPC, ook al komen ze van Nederlandse bodem, maar wees blij anders had BOINC.BE daar ook het nakijken.... :P

Winter | 1st T-net Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:49

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:19:
[...]

Misschien zijn er wel projecten die nog niet door de 'grote jongens' zijn bezocht maar ik verhuis niet naar iets waar ik zelf het gevoel bij krijg nutteloos bezig te zijn. Maanden sparen om 1x ergens onderaan in een daily te bungelen pas ik voor.
Binnen NC hebben we wel "grote" jongens, maar dat neemt niet weg dat ook de kleintjes aan bod komt. Iedereen heeft even veel te zeggen en je kunt je power op het project naar keuze wegzetten.
Samen staan we sterk en zijn we sterk.
Het verloop is ook niet groot.
Het zal de NC BBQ zijn die het um doet :)

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wessie schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 17:57:
[...]

Binnen NC hebben we wel "grote" jongens, maar dat neemt niet weg dat ook de kleintjes aan bod komt. Iedereen heeft even veel te zeggen en je kunt je power op het project naar keuze wegzetten.
Waar? NCC en BBQ in 1 zin???!

/me neemt de bank mee!! Waar moet hij naar toe? :9

Maar inderdaad, de kleintjes en de grote spelers hebben veel gemeen, ze scheppen altijd op over hoeveel output ze wel niet kunnen halen. En naast de BBQ's hebben we ook de kroeg meetings! Dus echt super!

Edit: omg, lijkt wel iets teveel op reclame voor NC :+

Maar is enkel om aan te geven dat de sfeer in subteams gewoon goed is. Ookal lijken de DPC topics wat dood, ik weet zeker dat er vele irc kanalen zijn waarop druk gebabbeld word door vele leden. _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Wessie schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 17:57:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat als ik niet in een subteam had gezeten dat ik niet terug was gekomen en weer ogr aanzwiepert had een kleine 8 maanden geleden.

Maar eerlijk is eerlijk, vroeger was alles beter. Vroeger, toen de "choeso jei"s nog over en weer gingen.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Het is menselijk ook bijna niet mogelijk om zo verschrikkelijk lang met een onderwerp bezig te zijn.
Ik ben rond 2000 begonnen en heb ongeveer alles gedaan wat er te doen valt en merk dat andere dingen in het leven soms toch echt wel belangrijker zijn.

Ik denk wel dat DPC'ers die al een tijd werken, gezin hebben enz enz. het makkelijker vinden DPC een vaste plek in hun leven te geven ipv mensen die nog een sterk wisselend leven hebben (studenten/werkzoekenden)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 23:25
Vroeger was het helemaal niet beter.

Vroeger deed ik mee met RC5 (eerst 64 daarna nog even 72) en moest met mijn energieverslindende desktop een aantal dagen sparen om in de daily top30 te komen.

Na er een tijdje uit te zijn geweest ben ik gaan mee doen met DPAD. Als je maar flushed sta je in de daily top30. Het is zelfs mogelijk om met redelijk beperkte middelen binnen een jaar in de DPC-top30 te komen. Ik doe nu thuis mee met 2 laptops die samen een vaste top10 plek opleveren met een gezamelijk vermogen van 80W.
Wat ik ook fijn vind aan DPAD is dat je dagelijks ziet dat het project vordert, dat je zichtbaar dichterbij een doel komt.

Het is niet zo dat ik hier een reclamepraatje houd voor DPAD, maar dat ik wil aangeven dat het ook anders kan.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1