Toon posts:

Dual Screen 3d Applicaties Op ATI

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren toch eindelijk maar eens een tweede 19 inch schermpje aangeschaft om met het een en ander een stuk makkelijker te kunnen werken. Ik heb beide schermen aangesloten op mijn ATI. Ik heb inmiddels UltraMon gekocht en geinstalleerd en verder alles goed ingesteld.
Het lukt me echter niet om een 3d applicatie zoals een spel op beide schermen te zetten. Ook krijg ik bijvoorbeeld een film niet op beide schermen, zowel in PowerDVD als in andere programma's.
Ik maak op het moment veel maps voor enkele bf2 mods en dit zou ik graag op beide schermen willen dien ipv enkel mijn werkbalken op het andere scherm dumpen. :/

Aangezien ik niet zo heel veel van deze dingen weet en van google niet zo heel veel weizer word zou ik jullie vragen wat suggesties te geven voor wat ik kan doen. Software matig weet ik het een en ander maar hardware matig ben ik een leek.. ;)

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Specs:
Intel Celeron 2.8 GHz
ATI X1600 Pro 512 mb AGP 8x
Omega 3.8.360 drivers - Originele meest recente ATI drivers veranderen niks.
2x 19 inch LG L1919S ( als dat er al toedoet) beide analoge aansluiting.

Edit: specs vergeten :+

Coen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 22:17 ]

Verwijderd

Welk OS?
Welke videokaart?
Welke drivers?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Je moet in CCC zorgen dat je niet extended bureaublad instelt, maar daadwerkelijk een resolutie van (lijkt me in jouw geval 19" TFT's 2540 bij 1024 pixels. Dat kan Catalyst Contol Center dus voor je doen. Waarschijnlijk ATi tool ook wel (soort vervanger van CCC, maar die gebruik ik niet, dus durf ik niet te zeggen.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Deze optie heb ik niet. Zodra ik extended bureaublad uitvink schakelt mijn tweede scherm uit. 2560 bij 1024 kan ik dan ook niet selecteren. Als ik mijn tweede scherm aan kan laten staan en het beeld als het ware uit kan vegen over beide schermen én die resolutie zou kunnen kiezen zou het probleem inderdaad opgelost zijn. Alleen tot dusver geen idee hoe dit te bereiken.. :/

• Mojo

Mojo

The Power Within

Extended bureaublad moet je dan ook niet hebben in de Display Manager van Windows Je moet dus echt bij Catalyst Control Center zijn, in het tabje Display Manager. Daar staan 3 vakjes, linksboven met je huidige scherm, daarnaast met het 2e en daaronder eentje waar schermen in staan die niet worden aangestuurd, maar wel aangesloten zijn. Hier klik je met de rechtermuisknop op en pak je de correcte optie.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Mijn CCC ziet er blijkbaar iets anders uit als die van jou, maar ik heb het toch gevonden. en

Echter, waar het ene scherm in het andere overgaat stopt mijn videokaart nog steeds met renderen (?, weet niet hoe ik het noemen :+) van bijvoorbeeld films, en fullscreen 3d programma's krijg ik nog steeds niet op 2560x1024 aan de praat, en deze zullen dan waarschijnlijk in het midden ook wel ophouden, in windowed mode is dit in ieder geval al het geval in GTR2. We komen echter wel in buurt heb ik het idee :P

Ik ben wel blij dat ik nu overigens Ultramon nog niet betaald had en nog in trial mode zat aangezien deze nu volstrekt zinloos is geworden ;)

• Mojo

Mojo

The Power Within

Misschien is mijn beschrijving wat gaar, maar je hebt het in ieder geval gevonden ;) Wat bedoel je met "hij stopt met renderen"?

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-07 19:18

vleesjus

echte vleesjus!

Probeer eens Ati tray tools, ik kan er iig heel veel mee instellen, volgens mij kun je er ook instellen dat je de film uitrekt over 2 schermen. Op beide schermen dezelfde film is daar in ieder geval ook meegelukt.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik idd ATI Tray Tools. Hier schiet ik echter niks mee op :P Of het moet natuurlijk weer net zo zijn als met mij en CCC :z
Op elk scherm een film lukt me overigens al. Het is letterlijk zo dat op het scherm waar het grootste gedeelte van het eigenlijke beeld van de film is, de film ook weergeven word, gescheiden door de naad tussen de twee schermen.

• rauzer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04-2024
je videokaart moet wel beschikken over (3d) hardware acceleratie voor 2 schermen. niet alle kaarten kunnen dat.

Verwijderd

Topicstarter
Welke kunnen dit dan wel en welke niet? Kan ik zo snel even niet vinden namelijk..
Mojo schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 23:57:
Wat bedoel je met "hij stopt met renderen"?
Waar de twee schermen samenkomen stopt de videokaart gewoon met het weergeven van bijvoorbeeld de film of wat dan ook. Als ik de player over de naad plaats blijft de helft dus gewoon zwart..

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 00:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alles aan de praat :D
Enige blijft nog steeds die films.. maar goed, dat is nu eenmaal niet het allesbelangrijkste he :P

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 00:16

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 01:05:
Ik heb nu alles aan de praat :D
Enige blijft nog steeds die films.. maar goed, dat is nu eenmaal niet het allesbelangrijkste he :P
Kijk jij films met een dikke streep in het midden? Ik volg niet helemaal waarom je een film over 2 schermen zou willen uitrekken. 8)7

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

maniacshouse schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 01:09:
[...]

Kijk jij films met een dikke streep in het midden? Ik volg niet helemaal waarom je een film over 2 schermen zou willen uitrekken. 8)7
Idd :'). Je kan overigens met ultramon een window(je media player in dit geval) helemaal uitrekken over de 2 schermen, lekker useful :')

Bovendien werkt dual monitor bij games alleen als het spel het support. Niet dat je ook games met een balk in het midden speelt. Spellen zoals supreme commander (1 van de 20.000+) heeft het toevallig.

[ Voor 3% gewijzigd door Tripp op 20-08-2007 02:18 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij niet per definitie om de films natuurlijk, maar ik gebruik om te vertellen wat er aan de hand is omdat dit een van de dingen is die het niet doet. Alle 3d programma's 3d acceleratie nodig hebben en windowed werken, hebben dit probleem. Films vallen hier onder. Maar ook bepaalde editors en zelfs hier en daar Photoshop. Om deze laatste twee dingen is het mij nu juist te doen aangezien ik hier mijn tweede scherm voor aangeschaft heb.

Mijn videokaart ondersteund 3d accelaratie voor 2 schermen aangezien GTR2 en CoD2 het gewoon uitgestrekt over de 2 schermen vol beeld hebben.

Ultramon gebruiken om bijvoorbeeld mediaplayer over de twee schermen te zetten heeft geen nut, ik blijf het probleem houden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 18:13 ]

Pagina: 1