© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Ik weet niet welke score je in gedachten had voor de reply, maar ik ben meer benieuwd waarom een 0 niet genoeg zou zijn?
kortom: je geeft je mening, alleen je stop eigenlijk de discussie door je 'hard' op te stellen.
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Wat mij betreft is 'ie te zwaar gemod, maar om nou te zeggen dat je iets toevoegd aan het hele artikel - nee, dan liever 0, -1 dan +1, want dat is deze reactie écht niet waard naar mijn idee.
Ik krijg zo de indruk dat tegengas geven gewoon verboden is hier.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Misschien kun jij aangeven waarom je vind dat je wel hoger dan de 0 verdient?
[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 19-08-2007 23:07 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Correcties in de Wiki kunnen, maar dan niet op een stiekeme manier om "ongewenste" teksten te verwijderen of op te schonen. Als je een betere reputatie wilt als bedrijf of organisatie dan kun je dat ook via daden doen.
Humor. ecteinascidin heeft het over *wolf* roepen en 9 minuten later meld (bor) de Wollef zich
[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 19-08-2007 23:14 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Natuurlijk maar is de manier waarop de TS dit naar voren brengt wel een goede score waard? Ik denk dat dat hier de precieze vraag is (of moet zijn).gambieter schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 23:13:
Staat al op -1 (ongewenst). Misschien meer -1 wegens naiviteit?
Correcties in de Wiki kunnen, maar dan niet op een stiekeme manier om "ongewenste" teksten te verwijderen of op te schonen. Als je een betere reputatie wilt als bedrijf of organisatie dan kun je dat ook via daden doen.
offtopic:
Humor. ecteinascidin heeft het over *wolf* roepen en 9 minuten later meld (bor) de Wollef zich
zou dat door de rode telefoon op onze bureau's komen?
[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 19-08-2007 23:16 ]
Nee, die is geen goede score waard, de -1 lijkt me wel terecht. Het is bijna een troll te noemen; eenzijdig roepen dat er "wiki-gekken" zijn, zonder enige onderbouwing, dat voegt toch weinig toe aan een discussie.Bor de Wollef schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 23:15:
[...]
Natuurlijk maar is de manier waarop de TS dit naar voren brengt wel een goede score waard? Ik denk dat dat hier de precieze vraag is (of moet zijn).
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Moet je mij maar eens zeggen hoe lang het is als het officieel is.gambieter schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 23:13:
Staat al op -1 (ongewenst). Misschien meer -1 wegens naiviteit?
offtopic:
verder kan ik neit inzien waarom het gebruik van deze krachttermen overbodig is, het is juist sterk nodig voor het meegeven van de juiste nuance.
Waarom het een 1 zou moeten zijn?
omdat het geen trolling is. Het was een serieuze aanzet tot een refelctie aangaande de iniotie die de publiek schandpaal die wikipedia heet is.
© ocf81 1981-infinity
Als je het als een discussie ziet: schreeuwen zonder onderbouwing of voorbeelden heeft niets te maken met discussieren. Kijk maar eens wie eerder een zinvolle discussie begint, de persoon die een onderbouwd voorstel doet, of de persoon die binnen komt stormen en brult dat de wiki-gekken de wereld over proberen te nemenocf81 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 23:22:
[...]
Moet je mij maar eens zeggen hoe lang het is als het officieel is.
verder kan ik neit inzien waarom het gebruik van deze krachttermen overbodig is, het is juist sterk nodig voor het meegeven van de juiste nuance.
Waarom het een 1 zou moeten zijn?
omdat het geen trolling is. Het was een serieuze aanzet tot een refelctie aangaande de iniotie die de publiek schandpaal die wikipedia heet is.
Discussieren wordt meestal niet bevorderd door schreeuwen en gebruik van krachttermen of one-liners, maar krijgt een stimulans door inhoud en presentatie goed te matchen.
Het is helemaal geen aanzet, daarvoor ontbreekt juist de reflectie. Geen onderbouwing niets. Voor namelijk exact het tegendeel van de post valt ook wat te zeggen en ook als dat niet onderbouwd wordt is het compleet waardeloos.ocf81 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 23:22:
Ik zie trouwens niet in waarom het gebruik van krachttermen juist bijdragen aan nuancering.
Je begint het topic met waarom dit niet meer waard is dan een 0-score.Als een paar wiki-gekken hun wereldbeeld tot 'de waarheid'gaan propageren dan vindt ik het eigenlijk dat het je goed recht is dat te nuanceren of corrigeren.
gezien het aantal spel- en grammaticafouten (kan er een paar gemist hebben) die je in een ononderbouwde oneliner weet te creëren, kan ik er volgens de FAQ weinig hogers van maken. De vetgedrukte woorden maken er, zonder onderbouwing, echter een -1 van.
edit: op "vriendelijk verzoek" maar even wat fouten verbeterd
[ Voor 8% gewijzigd door Arne op 20-08-2007 15:51 ]
When you only live once, try not to die?
Verwijderd
ik weet niet zeker of de gecreëerde spel- en grammaticafouten (en: die je weet te creëren) wel in de moderatie zouden mogen meespelen, het zou in één klap het aantal -1-moderaties met ca. 30.000 % verhogen.arne schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:56:
[...]
Je begint het topic met waarom dit niet meer waard is dan een 0-score.
gezien het aantal spellings en gramaticale fouten (kan er een paar gemist hebben) dat je in een ononderbouwde oneliner weet te kreëren, kan ik er volgens de FAQ weinig hogers van maken. De vetgedrukte woorden maken er, zonder onderbouwing, echter een -1 van.
lijkt me duidelijk toch?Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die niet direct bijzonder nuttig zijn, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
dit lijkt me echter nog meer van toepassing, in combinatie met:Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn.
In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Verwijderd
ben wel benieuwd naar de oorspronkelijke topictitel...
Nuance aanbrengen kun je beter doen aan de hand van onderbouwing en uitleg ipv het gebruik van trollerige krachttermen.ocf81 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 23:22:
[...]
Hier plaats je min of meer een zelfde soort reactie welke van mij ook omlaag zou worden gemod mocht hij op de frontpage staan. Totaal geen onderbouwing, slechts een nutteloze mening.Het was een serieuze aanzet tot een refelctie aangaande de iniotie die de publiek schandpaal die wikipedia heet is.
[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 20-08-2007 18:04 ]
maar ik blijf bij het punt dat een als pittige post die tegen de algemene mening indruist stante pede naarbenden wordt gemod schijnbaar vanwege de mening wel een beetje triest is. ik zie het zelden bij positieve reacties.
Ik kan me zoals gedemonsteerd in mijn reacties omtrend het onderwerp nogal opwinden over het soort mensen dat als een stel idioten, en wat mij betreft moeten ze eens een lesje geleerd worden, onder het schild der waarheid aan laster grenzende praktijken uitvoert omdat zij denken daar de wereld een dienst mee te doen. Ze doen er de wereld geen dienst mee, in tegendeel, ze zorgen voor meer haat jegens zaken welke ondertussen allang achter ons liggen. Het is gewoon een verderfelijke zaak om iemand zo voor het blok te zetten zonder schijnbaar enige vorm van wederhoor. Als er dan een correctie op wordt uitgevoerd dan is het gelijk oh zo fout. Nergens staat dat je er als corporatie X, Y of Z onder die naam moet werken, dus dit soort klopjachten zijn voor mij gewoon een teken dat op wikipedia je vogelvrij bent als je enige naamsbekendheid hebt verkregen. Een blad zou een rectificatie plaatsen, bij wikipedia wordt slecht zelden de lemma op slot gedaan, en pas vaak na een (veel te) lange tijd.
© ocf81 1981-infinity
Post iets concreets, post je argumenten, dan voegt je reactie wat toe, en dan pas heeft het discussiewaarde.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Verwijderd
wikkigekken vintdtd ik trouwen wel een hele leuke en creatieve term die prima de lading dekt, leukste post die ik vandaag heb gezien (van de ongeveer 300)
Het is niet de stijl alleen maar het gebrek aan onderbouwing / inhoud waar men juist over valt hier.Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:24:
Ik vind die post zo gek nog niet, maarja je trapt er wel op heel wat tenen tegelijk dus dan krijg je automatisch een -1. Als je een botte post hebt die inhoudelijk overeen komt met de meeste tweakers, valt niemand over spellingsfouten of om de stijl, maar zodra je er net wat anders over denkt dan vallen ze over elke komma en dan zien ze alleen de negatieve punten van je post.