USB stick: data weg maar wel in gebruik bij totaal

Pagina: 1
Acties:

• toycel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08-2010
Hallo,

ik heb recentelijk een 17 gb usb stick uit Japan gekocht. Formatteren ging prima en ook da data erop schrijven ging snel. Alleen na een uur weer op de stick kijken was ik een gedeelte van de data kwijt(sommige mappen waren geheel leeg). ALs ik echter bij het totaal van de stick keek was nog wel het gedeelte in gebruik wat ik in eerste instantie erop gezet had. Na alle over gebleven bestanden te hebben verwijderd(visueel dus leeg) bleef er nog steeds (het verdwenen gedeelte) data in gebruik.

Ik heb hetzelfde geprobeerd met veel kleine bestanden maar ook eens met grote bestanden maar iedere keer verdwijnen er bestanden die wel 'in gebruik' blijven.

Stick heb ik ook laten zitten, of een geprobeer dmet veilig verwijderen maar altijd dezelfde problemen.

Heeft iemand een oplossing?

mvg Jurgen

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Zat er een CD bij waarop een format programma zat. Zo ja, deze nogmaals even laten lopen op de USB stick !

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
schijfcontrole/scandisk/chkdsk of hoe het heet al geprobeerd? :)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Toevallig een heel erg goedkope stick? Er zijn nogal wat USB-sticks op de markt die gemanipuleerd zijn, en bijvoorbeeld maar 1 Gb zijn maar via een trucje veel meer Gb lijken te hebben. Geef eens merk en type?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• toycel
M. Mulder: nee geen cd maar meerdere keren op verschillende pc's geformatteerd

Spone: ja, allemaal gedaan en niets geks

Gambieter: een vriend van mij heeft hem meegenomen uit Japan en weet niet wat ie daarvoor betaald heeft. Het merk is Alcor. Ik kan wel in totaal 16gb erop schrijven en dan is ie vol maar als ik kort daarna alle mappen weer doorblader dan zijn er bestanden verdwenen maar toch is de volledige 16gb in gebruik/bezet.

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:33

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik heb het zelfde probleem wel eens bij mijn externe hardeschijven. De bestanden zijn ineens weg, maar de ruimte is nog wel in gebruik. Ik heb bij die hardeschijven het voordeel dat ik ze uit de case kan halen en bijvoorbeeld aan de ide aansluiting kan hangen en dan chkdsk kan uitvoeren wat het probleem over het algemeen oplost. Maar daar heb jij natuurlijk niets aan.

Je kunt eens proberen om er een usb-hub tussen te plaatsen en dan nog eens chkdsk uit te voeren. Maar wat de oorzaak van het probleem is weet ik niet. (ik vermoed dat het heeft te maken met (de drivers van) de usb poorten op mijn moederbord (Asus A8V) )

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• toycel
sjirafje: dank je maar heb het al op 2 verschillende pc's en 3 laptopsgepobeerd(en weer opnieuw geformatteerd en chkdsk uitgevoerd) maar heb oeral hetzelfde probleem, moet echt aan de stick liggen maar ik kan niets vinden!
Pagina: 1