Toon posts:

Versatel geeft mijn domeinnaam weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Versatel heeft zonder toestemming mijn toegezegde domeinnaam vrijgegeven waardoor deze nu in bezit is van een ander bedrijf.

De voormalige eigenaar van de domeinnaam heeft een verhuisverzoek ingediend bij Versatel, zodat de domeinnaam op mijn naam gezet werd. Dit verzoek is naast telefonisch ook schriftelijk ingediend. Versatel heeft zowel telefonisch als schriftelijk laten weten dat de verhuizing (van zijn naam naar mijn naam) in orde gemaakt zou worden en enkele werkdagen in beslag nam. Na een week kwam ik erachter dat het domein inmiddels op naam stond van een Amerikaans bedrijf. Toen ik Versatel belde om uitleg, gaven ze aan dat ze per ongeluk de domeinnaam hebben vrijgegeven in plaats van een naamsverandering. In het telefoongesprek kreeg ik alleen de reactie "oeps foutje, helaas". Vervolgens heb ik een klachtenbrief geschreven naar Versatel. Hierin het gehele verhaal opgenomen en alle schriftelijke bewijzen. De inhoud van de schriftelijke reactie van Versatel was verbazingwekkend... ze ontkennen dat het om een verhuizing gaat (ondanks het schriftelijke bewijsmateriaal van mijn kant, de kant van de oude eigenaar en hun eigen kant) en geven daarbij aan dat ze gerechtigd zijn tot vrijgeven van de domeinnaam.

Wat moet ik nu doen??? Het is toch te gek voor woorden dat ze hun diensten geeneens fatsoenlijk kunnen uitvoeren en ik daardoor mijn website (en bedrijfsnaam) verlies...

Hopelijk hebben jullie een goed advies voor me.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
Advies:

Controleren of er sprake is van een geschillencommissie.

Zo ja, daar klachtenprocedure starten.
Zo nee, brief schrijven. Ze twee weken (redelijk termijn) geven om met een redelijke oplossing te komen. Doen ze dit niet ga dan juridisch advies in winnen bij een advocaat en begin een rechtzaak.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 16:48

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Als het om een .NL domein gaat kan je even contact opnemen met SIDN om een klacht in te dienen over Versatel. Zij kunnen je waarschijnlijk ook wel verder advies geven.

[ Voor 21% gewijzigd door L_Jinx op 20-08-2007 14:38 ]

Verwijderd

Dit kunnen ze inderdaad niet maken. Als je in de positie bent zou ik persoonlijk direct een advocaat inschakelen.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kort geding idd