Toon posts:

[Linux] Codec heeft vreemd 'stotter' probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik mijn computer opnieuw met Xubuntu Gunty heb geïnstaleerd heb ik een vreemd probleem met iig de DivX-codec en Xvid-codec.

Je zou het kunnen beschrijven als 'stotteren' howel de video zelf niet trager loopt. Ik kan het niet bevestigen maar het lijkt als of de volgorde waarin Frames worden afgespeeld alsvolgt is:

Frame 1
Frame 3
Frame 2
Frame 4
enz.

Ik speel de video's af met Mplayer of VLC, mijn grafischekaart is een Radeon X1300 die gebruikt maakt van de geïnstaleerde Fglrx drivers. Ik gebruik de 64bit versie van Linux, deze pc draait al 2 jaar op linux en nog nooit ben ik dit probleem tegen gekomen, dit is echter wel de eerste keer dat ik een 64bit Linux variant probeer. Veder weet ik niets nuttigs te vermelden.

Wat ik zelf al geprobeerd heb:
Codecs opnieuw geïnstaleerd, andere Media spelers geprobeerd, Oplossing geprobeerd te zoeken (wat niet lukte omdat ik mijn probleem niet in een zoekterm kan verwoorden.), Gecontroleerd of alle acteurs van Blackadder de ziekte van Parkinson hebben ;)

Edit: Heb mijn mijn drivers net op VESA gezet en ghet probleem wat het probleem oplost, ik ben echter een 3d-engine het brouwen....Het probleem zit dus in fglrx.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 20:10 ]

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53
klopt, het probleem zit idd in de fglrx driver. Ik heb er zelf ook last van bij mijn desktop, en ik ben het probleem vaker op het internet tegengekomen.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ligt dit uitsluitend aan de nieuwe driver of de 64bit driver?

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53
ik had er zelf op mijn desktop last van bij de 32-bit driver

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-01 09:45

killercow

eth0

kun je mplayer niet via -vo gewoon alsnog op vesa laten dumpen? dat hept misschien.

mpayr -vo help geeftje alle mogelijke video output channels voor jouw mplayer. misschien als hij geen gebruik maakt van de xvmc van de video driver dat je er dan geen last van hebt.

openkat.nl al gezien?