Hee all,
Sinds kort heb ik een glasvezel lijn liggen van 48Mbit up en down.
En toen ben ik gaan kijken of ik die snelheden ook haal, helaas niet.
Mijn interne netwerk is snel zat, via Windows verkenner bijvoorbeeld kan ik gewoon over het netwerk kopieren met 11MegaByte per seconde. Echter als ik over dat zelfde netwerk vis FTP een test uitvoer, blijf ik in het beste geval hangen op 2.3MegaByte per seconde.
Alle systemen - incl de server - draaien op Windows Vista Ultimate. Waarom Vista? Omdat de machines naast 'serveren', ook dienst doen als gewone huis tuin en keuken pc's.
De machine waar de server op draait heeft een DualCore AMD64 CPU (4600+), 4GB DDR2-800 RAM, en de schrijven staan in RAID 5. De FTPD die ik gebruik is Gene6 FTP (ook bekend als G6).
De router die het middelpunt van het netwerk vormt is een Draytek 2910VG, ook snel zat verder..
Maar het probleem is dus dat ik de snelheid niet haal bij FTP transmissies, en ik snap niet waar het probbleem ligt. Ik zal hieronder uitleggen welke tests ik heb gedaan:
lokaal via windows verkenner data versturen/ontvangen: 11MB/s.
speedtest.bbned.nl 100MB download (http): 2.8MB/s.
Download en upload test met mij als client (Total Commander als client)
FTP download (host: xs4all ftp): 1.5MB/s.
FTP upload (host: xs4all ftp): 1.4MB/s.
FTP download (host: maat van me met 100mbit lijn): 1.5MB/s.
FTP upload (host: maat van me met 100mbit lijn): 1.4MB/s.
Download en upload test met mij als server (Gene6 FTPD als server):
FTP download (client: maat van me met 100mbit lijn): 1.6MB/s.
FTP upload (client: maat van me met 100mbit lijn): 1.2MB/s.
FTP download (client: andere pc in mijn interne netwerk): 2.3MB/s.
FTP upload (client: andere pc in mijn interne netwerk): 2.2MB/s.
Firewall en AVAS staan goed ingesteld, ter controle deze services uitgezet en de snelheid werd niet beter.
Weet iemand waarom het versturen van data via FTP zo tergend langzaam gaat in vegelijking met de rest?
Alvast bedankt voor de hulp!
Greetz Richard
Sinds kort heb ik een glasvezel lijn liggen van 48Mbit up en down.
En toen ben ik gaan kijken of ik die snelheden ook haal, helaas niet.
Mijn interne netwerk is snel zat, via Windows verkenner bijvoorbeeld kan ik gewoon over het netwerk kopieren met 11MegaByte per seconde. Echter als ik over dat zelfde netwerk vis FTP een test uitvoer, blijf ik in het beste geval hangen op 2.3MegaByte per seconde.
Alle systemen - incl de server - draaien op Windows Vista Ultimate. Waarom Vista? Omdat de machines naast 'serveren', ook dienst doen als gewone huis tuin en keuken pc's.
De machine waar de server op draait heeft een DualCore AMD64 CPU (4600+), 4GB DDR2-800 RAM, en de schrijven staan in RAID 5. De FTPD die ik gebruik is Gene6 FTP (ook bekend als G6).
De router die het middelpunt van het netwerk vormt is een Draytek 2910VG, ook snel zat verder..
Maar het probleem is dus dat ik de snelheid niet haal bij FTP transmissies, en ik snap niet waar het probbleem ligt. Ik zal hieronder uitleggen welke tests ik heb gedaan:
lokaal via windows verkenner data versturen/ontvangen: 11MB/s.
speedtest.bbned.nl 100MB download (http): 2.8MB/s.
Download en upload test met mij als client (Total Commander als client)
FTP download (host: xs4all ftp): 1.5MB/s.
FTP upload (host: xs4all ftp): 1.4MB/s.
FTP download (host: maat van me met 100mbit lijn): 1.5MB/s.
FTP upload (host: maat van me met 100mbit lijn): 1.4MB/s.
Download en upload test met mij als server (Gene6 FTPD als server):
FTP download (client: maat van me met 100mbit lijn): 1.6MB/s.
FTP upload (client: maat van me met 100mbit lijn): 1.2MB/s.
FTP download (client: andere pc in mijn interne netwerk): 2.3MB/s.
FTP upload (client: andere pc in mijn interne netwerk): 2.2MB/s.
Firewall en AVAS staan goed ingesteld, ter controle deze services uitgezet en de snelheid werd niet beter.
Weet iemand waarom het versturen van data via FTP zo tergend langzaam gaat in vegelijking met de rest?
Alvast bedankt voor de hulp!
Greetz Richard