ik heb een draadloze router van belkin met vier lan uitgangen, hierop hangt pc1, pc2, pc3 en de vierde uitgang gaat naar een hub, van hieruit vertrekt een kabel naar pc4 en een dvr (cameramonitoring).
Besturingsystemen:
pc1 windows xp
pc2 windows 98 2edition
pc3 windows 98 2edition
pc4 windows xp
ik heb alle computers ingesteld voor een netwerk, en hen allemaal in de werkgroup THUIS gezet, ze kunnen elkaar allemaal zien, maar wanneer men pc1 aanklikt komt hier telkens weer op te staan dat deze niet toegankelijk is.
Ik heb al alle firewalls uitgeschakeld van de netwerkverbindingen.
Ik heb ook al alle kabels eens verwisselt bij de hub etc.
Het zal ergens aan de software moeten liggen maar ik zou niet meer weten waar, heb er al heel lang achter gezocht maar weet geen raad meer. Iemand??
Ja, er zijn mappen gedeeld op pc1, maar deze zijn niet bereikbaar.
en er staat bijgeschreven (map eigenschappen ,delen,) dat de windows firewall is ingesteld dat de map gedeeld kan worden met andere computers in het netwerk.
mvg
Besturingsystemen:
pc1 windows xp
pc2 windows 98 2edition
pc3 windows 98 2edition
pc4 windows xp
ik heb alle computers ingesteld voor een netwerk, en hen allemaal in de werkgroup THUIS gezet, ze kunnen elkaar allemaal zien, maar wanneer men pc1 aanklikt komt hier telkens weer op te staan dat deze niet toegankelijk is.
Ik heb al alle firewalls uitgeschakeld van de netwerkverbindingen.
Ik heb ook al alle kabels eens verwisselt bij de hub etc.
Het zal ergens aan de software moeten liggen maar ik zou niet meer weten waar, heb er al heel lang achter gezocht maar weet geen raad meer. Iemand??
Ja, er zijn mappen gedeeld op pc1, maar deze zijn niet bereikbaar.
en er staat bijgeschreven (map eigenschappen ,delen,) dat de windows firewall is ingesteld dat de map gedeeld kan worden met andere computers in het netwerk.
mvg