[XP] Map is niet te verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Ik heb een map op mijn bureaublad staan die ik niet kan verwijderen. Als ik er met rechts op klik krijg ik ook niet de optie om bijvoorbeeld Eigenschappen te kiezen, maar heb alleen de mogelijkheid om de naam ervan te wijzigen. Slepen naar de prullenbak gaat ook niet.

Ik heb gekeken vanuit een cmd venster om de map te verwijderen, maar daar bestaat de map niet. Ik heb toen een search uitgevoerd om te kijken waar de map dan wel staat, maar dit leverde niets op.

In veilige modus opgestart, ook niet mogelijk om de map te verwijderen, zelfde probleem als in normale modus.

Ad-aware en Spybot uitgevoerd, omdat het misschien om spyware of andere troep zou kunnen gaan, maar ook na het uitvoeren hiervan is de map nog steeds aanwezig.

McAfee geupdate en laten scannen, ook geen resultaat.

chkdsk gedaan, misschien dat het gaat om een fout in de NTFS-table ofzo, maar ook niets.

Opgestart met een live cd, maar dan kan ik de map dus ook niet vinden.

Waar komt deze map in vredesnaam vandaan en hoe kan ik deze verwijderen? Ter verduideling nog even onderstaand screenie.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/Van_es11/delete.JPG

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

PeterEs schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 18:14:
Ik heb gekeken vanuit een cmd venster om de map te verwijderen, maar daar bestaat de map niet. Ik heb toen een search uitgevoerd om te kijken waar de map dan wel staat, maar dit leverde niets op.
Kun je hem wel met attrib tevoorschijn toveren misschien? Probeer anders hem eens domweg te deleten zonder dat je hem ziet, dus door gewoon te doen 'del mapnaam'.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:53

sanzut

It's always christmas time

Ik heb ongeveer een vergelijkbaar probleem. Ik heb op mijn desktop een link map staan van Sony Ericsson File Manager(hoort bij mn SE W810i) maar deze is ook niet van de desktop te verwijderen...

[ Voor 3% gewijzigd door sanzut op 19-08-2007 19:30 . Reden: link / map aangepast. ]

Verwijderd

Probeer eens een file unlocker. Als deze de processes niet kan afschieten geeft hij je alsnog de mogelijkheid om het bestand te verwijderen voordat windows in zn geheel is opgestart bij de volgende boot.

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08-2025
he leuk programmaatje (denk ik, ff testen nog) ik zit ook regelmatig met mapjes die niet te deleten zijn, behalve als je dan boot vanaf een of andere bootcd... dit lijkt me handiger :)

Edit: werkt prima... :)

[ Voor 7% gewijzigd door dribibu op 19-08-2007 19:54 ]

Verwijderd

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik heb in een map een tekstbestand (.txt) staan dat niet te verwijderen is en ook niet te openen valt. Ook geeft de computer geen foutmelding. Als ik het bestand selecteer en vervolgens op delete druk gebeurt er gewoon niets. Geen foutmelding, gewoon helemaal niets.

Als ik er rechts op klik, krijg ik slechts een paar opties: openen, afdrukken, bewerken, kopieren naar. Geen van deze opties doet iets.Ik heb al scans op virussen, adware, etc gedaan. Ook is het bestand niet in gebruik en vindt chkdsk niets vreemds.

Ik snap er geen bal van :?

• PeterEs
fckgw schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 19:23:
[...]

Kun je hem wel met attrib tevoorschijn toveren misschien? Probeer anders hem eens domweg te deleten zonder dat je hem ziet, dus door gewoon te doen 'del mapnaam'.
Helaas, met attrib zie ik hem ook niet, en gewoon deleten werkt ook niet.
sanzut schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 19:29:
Ik heb ongeveer een vergelijkbaar probleem. Ik heb op mijn desktop een link map staan van Sony Ericsson File Manager(hoort bij mn SE W810i) maar deze is ook niet van de desktop te verwijderen...
Hmz, dan zou het kunnen zijn dat we hetzelfde probleem hebben! Ik heb namelijk sinds kort een K750i dus ook de SE File Manager geinstalleerd. Zal eens kijken of deinstalleren helpt...
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 19:33:
Probeer eens een file unlocker. Als deze de processes niet kan afschieten geeft hij je alsnog de mogelijkheid om het bestand te verwijderen voordat windows in zn geheel is opgestart bij de volgende boot.
Helaas, dat kad ik ook al geprobeert, maar dat werkt dus ook niet :'(

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:53

sanzut

It's always christmas time

PeterEs schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 20:02:
[...]
Hmz, dan zou het kunnen zijn dat we hetzelfde probleem hebben! Ik heb namelijk sinds kort een K750i dus ook de SE File Manager geinstalleerd. Zal eens kijken of deinstalleren helpt...
Ik wil eigenlijk de software niet verwijderen, want die heb ik nodig voor het syncen van mn telefoon met mn Outlook agenda/contacten/taken/notities

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03 13:08
Opstarten in recovery console (of hoe heet die optie bij het F8 menu?)

En vanuit daar deleten das het makkelijst (wel vervelend als het veeeel bestanden zijn ;))

User Error -- Please Replace User

• afc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-02 13:20

afc

Hoi verwijderprog ...GiPo@MoveOnBoot (googlen) heeft bij geholpen.
Grt
ben

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
PeterEs schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 20:02:

[...]

Helaas, dat kad ik ook al geprobeert, maar dat werkt dus ook niet :'(
Wat doet Unlocker? (Zie mijn vorige post.) Ik heb nog niet vaak mee gemaakt dat Unlocker iets niet weg krijgt.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

in veilige modus al geprobeerd te verwijderen?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

delcrap kan geen folders verwijderen.. delcrap mk2 daarintegen wel.

http://www.phibiansoft.net/files/delcrapmkii.exe

maar ik ben bang dat dit niet een "fysieke" folder is, maar een virtuele. dus dat men moet gaan zoeken in het register. dus probeer eens in het register te zoeken naar "DELETE". en controleer aan de hand van de sleutelnaam dat dit een bureaublad "map" is.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• PeterEs
sanzut schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 20:10:
[...]

Ik wil eigenlijk de software niet verwijderen, want die heb ik nodig voor het syncen van mn telefoon met mn Outlook agenda/contacten/taken/notities
Ik gebruik hiervoor MyPhoneExplorer, heb alles van Ericsson eraf gegooit, maar die map heb ik nog steeds :(
Ikke_Niels schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 20:11:
Opstarten in recovery console (of hoe heet die optie bij het F8 menu?)

En vanuit daar deleten das het makkelijst (wel vervelend als het veeeel bestanden zijn ;))
Veilige Modus bedoel je? Dat heb ik al geprobeerd, maar vanuit daar kan ik niets meer dan vanuit normale modus
pven schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:24:
[...]

Wat doet Unlocker? (Zie mijn vorige post.) Ik heb nog niet vaak mee gemaakt dat Unlocker iets niet weg krijgt.
Als ik met rechts op de map klik, krijg ik helemaal geenm mogelijkheid te zien om Unlocker te starten, met unlocker kan ik dus niets :(
nIghtorius schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:12:
delcrap kan geen folders verwijderen.. delcrap mk2 daarintegen wel.

http://www.phibiansoft.net/files/delcrapmkii.exe

maar ik ben bang dat dit niet een "fysieke" folder is, maar een virtuele. dus dat men moet gaan zoeken in het register. dus probeer eens in het register te zoeken naar "DELETE". en controleer aan de hand van de sleutelnaam dat dit een bureaublad "map" is.
Ik heb dat programma gedraait, maar ook die kreeg hem niet weg :( Zie onderstaand log:
Poging verwijderen map ::{A5110426-177D-4E08-AB3F-785F10B4439C}
Via normale NTFS padtoewijzing.
Mislukt!
Via NT objects NTFS padtoewijzing.
Mislukt!
Controleren inhoud via NT objects NTFS padtoewijzing.
Geen inhoud gevonden in map ::{A5110426-177D-4E08-AB3F-785F10B4439C}
geen mappen gevonden in map ::{A5110426-177D-4E08-AB3F-785F10B4439C}
Kan de folder helaas niet verwijderen
probeer chkdsk /f
Ik heb toen chkdsk / f gedaan, maar dat lost het probleem ook niet op.

Heb de map even een andere naam gegeven en ben gaan zoeken in het register. entry gevonden en verwijderd, wat resulteerd dat het mapje geen naam meer heeft, maar nog wel bestaat :(

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:11
Die key verwijderen had moeten werken, ik denk dat ie de koppeling kwijt is na je rename. Wat je kan proberen is om de folder terug te hernoemen naar {A5110426-177D-4E08-AB3F-785F10B4439C}, software herinstalleren en dan nog eens de key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MyComputer\NameSpace\{A5110426-177D-4e08-AB3F-785F10B4439C}]
@="Sony Ericsson File Manager"

weggooien.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

Je delcrap log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Poging verwijderen map ::{A5110426-177D-4E08-AB3F-785F10B4439C}
Via normale NTFS padtoewijzing.
Mislukt!
Via NT objects NTFS padtoewijzing.
Mislukt!
Controleren inhoud via NT objects NTFS padtoewijzing.
Geen inhoud gevonden in map ::{A5110426-177D-4E08-AB3F-785F10B4439C}
geen mappen gevonden in map ::{A5110426-177D-4E08-AB3F-785F10B4439C}
Kan de folder helaas niet verwijderen
probeer chkdsk /f

geeft al aan dat dit geen fysieke map is op je computer. Maar een virtuele map. Dus deze staat ergens gedefinieerd in je registry. voer regedit uit en post alle sleutels waar de GUID
A5110426-177D-4E08-AB3F-785F10B4439C in voorkomt.

een van deze sleutels moet je verwijderen en dan ben je van deze map af.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• PeterEs
Bedankt allemaal, het is gelukt _/-\o_

Ik ben in het register gaan zoeken naar de key "A5110426-177D-4E08-AB3F-785F10B4439C" en heb alle sleutels verwijderd. Uiteindelijk bleef er een soort van snelkoppeling achtig bestand over op mijn desktop, die ik gewoon kon slepen naar de prullenbak :)
Pagina: 1