Home theatre systemen en aansluiten ervan

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoi,

Ik heb een vraagje, ik heb een xbox360, een Samsung LE37M86BD LCD, en een digitale hd decoder (DCB-H360r) en ik zoek nu een home theatre systeempje. Ik wil alles (indien dit zich toelaat) met 5.1 output laten werken.
Ik loop echter tegen wat onzekerheden aan en wil graag wat input hebben van de échte kenners op audio gebied ;)

Ik vind de systemen van Samsung erg mooi qua uiterlijk (Samsung HT-TXQ120) bijvoorbeeld.
Is dit goed spul? Mijn budget is ongeveer 1000 inclusief speakers,kabels etc. Heb ik perse een DVD speler nodig? De xbox360 heeft ook een dvd speler maar ik weet niet of de upscalers in de dvd spelers hetzelfde zijn als wat tegenwoordig in de LCD's zit en wellicht upscaled de xbox360 hem ook al.

Ik heb mijn xbox360 momenteel met component aangesloten op me LCD. Nu begrijp ik dat hier standaard stereo uitkomt. Als ik 5.1 wil dan moet ik de optical out gebruiken op de xbox360. Is dit correct? :)

Als ik mijn tv op een systeem als die van samsung wil aansluiten, wat gebruik ik dan? Optical audio out? Betekend dit als ik me xbox360 en me TV wil combineren ik 2 optical in's nodig heb op die home theatre set?

De digitale decoder is met HDMI, nu gaat hier audio overheen, is dit ook 5.1 en als ik hem met HDMI aansluit op me LCD, kan ik dan met optical out naar het home theatre systeem? Of moet ik nu 3 optical in's op de home theatre set hebben? Filtert die LCD niet tussen je decoder en je set als je hem met optical out aansluit?

Zoals je merkt, veel vraagtekens.. :) Alle info is welkom, andere alternatieven ook natuurlijk. :)

Ik hoor het graag!
Bedankt alvast.

Groetjes,
Wouter

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

zenith schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 18:10:

Ik vind de systemen van Samsung erg mooi qua uiterlijk (Samsung HT-TXQ120) bijvoorbeeld.
Is dit goed spul? Mijn budget is ongeveer 1000 inclusief speakers,kabels etc. Heb ik perse een DVD speler nodig? De xbox360 heeft ook een dvd speler maar ik weet niet of de upscalers in de dvd spelers hetzelfde zijn als wat tegenwoordig in de LCD's zit en wellicht upscaled de xbox360 hem ook al.

---
De DVD kwaliteit van de 360 is prima, imho. Voor 1000 euro zou ik als ik jou was een échte versterker kopen, bijv. een Harmon Kardon set. vaak worden deze geleverd icm een DVD speler en een JBL 5.1 set. Geen state of the art, maar veel beter dan een HT-system. Versterkers hebben ook meer aansluitmogelijkheden, een absolute pré.

Ik heb mijn xbox360 momenteel met component aangesloten op me LCD. Nu begrijp ik dat hier standaard stereo uitkomt. Als ik 5.1 wil dan moet ik de optical out gebruiken op de xbox360. Is dit correct? :)

---
Ja.

Als ik mijn tv op een systeem als die van samsung wil aansluiten, wat gebruik ik dan? Optical audio out? Betekend dit als ik me xbox360 en me TV wil combineren ik 2 optical in's nodig heb op die home theatre set?

---
Heeft je TV een optical out voor audio? De meeste TV's kun je via RCA aansluiten op een AUX van je versterker, waardoor je bijv. Dolby Digital Pro Logic II kunt gebruiken of DTS:Neo. Die types gebruiken een stereo signaal om een 5.1 effect te creëren.

Groetjes,
Wouter

---
Groeten hoeft niet op GoT :D

• zenith
  • Niet online
Hoi, sorry voor de groetjes ik was als laatst ingelogged in 2005 ;)

Ik heb een optical out op me tv zitten ja, ik neem aan dat ik die beter kan gebruiken ipv RCA.
Al met al kan ik het alsvolgt dus aansluiten:

XBOX Video -> component naar lcd
XBOX Audio -> optical naar home theatre
Decoder -> HDMI naar LCD
LCD -> Optical naar home theatre en hier wordt dan het geluid van de decoder overheen gesluist

Op me home theatre set heb ik dus 2 optische ingangen nodig?

Ben ik dan helemaal compleet of mis ik nog wat?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:56

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Heeft niet óf de XBOX, óf de decoder óf de TV een coaxiale digitale uitgang?
Dan hoef je namelijk maar te zoeken naar een versterker die minimaal 1 coax en 1 optisch heeft. Dit geeft namelijk ook de mogelijkheid om in het 'budget' segment te gaan zitten kwa AV-receivers. Zover ik weet heeft dat segment meestal maar 1 coax en 1 optische. Misschien heb ik het mis, maar ten tijde van mijn rx-v440RDS (Yamaha) was dat zo.

Na ff een paar korte site-checks:
Ook de budget av-receivers beschikken tegenwoordig over ongeveer 3 digitale ingangen. Per merk wil het nog wel wat schelen of het 2 coax en 1 optisch is of omgekeerd.

[ Voor 20% gewijzigd door bartvl op 19-08-2007 21:34 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• zenith
  • Niet online
bartvl schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 21:30:
Heeft niet óf de XBOX, óf de decoder óf de TV een coaxiale digitale uitgang?
Dan hoef je namelijk maar te zoeken naar een versterker die minimaal 1 coax en 1 optisch heeft. Dit geeft namelijk ook de mogelijkheid om in het 'budget' segment te gaan zitten kwa AV-receivers. Zover ik weet heeft dat segment meestal maar 1 coax en 1 optische. Misschien heb ik het mis, maar ten tijde van mijn rx-v440RDS (Yamaha) was dat zo.

Na ff een paar korte site-checks:
Ook de budget av-receivers beschikken tegenwoordig over ongeveer 3 digitale ingangen. Per merk wil het nog wel wat schelen of het 2 coax en 1 optisch is of omgekeerd.
Welke denk je dan aan als ik vragen mag? :) Alles wat ik bij de BCC zie heeft maar optical in?