[Office 97] CD naar Floppy Disk

Pagina: 1
Acties:

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-06 18:08
Ik heb een superoude laptop (80486, 8MB RAM, 200MB HDD) met Windows 95 en ik zou daar Office 97 op willen installeren, maar er zit alleen een diskettestation in. Ik beschik echter niet over een Floppy Disk editie van Office 97. Weet iemand een oplossing ? Verder heb ik al geprobeerd AbiWord te installeren ipv Word 97, maar die geeft een foutmelding, geprobeerd de Office folder te comprimeren met WinRAR en dan te verdelen in parts zodat ik ze op de harde schijf heb staan, maar dat werkt ook niet omdat er dan niet genoeg ruimte overblijft om Office te installeren. Graag hulp, en bij voorbaat bedankt.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:53
netwerk? (evt met een null-modem kabel)
Schijf comprimeren?

Verwijderd

Of Laptop hardeschijf eventjes in de computer hangen.

• Petervanakelyen
PC is een laptop zonder PCMCIA slot of enige mogelijkheid voor een netwerk.
En wat bedoel je precies met "Schijf Compressie" ?

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Nijn schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 18:08:
netwerk? (evt met een null-modem kabel)
Schijf comprimeren?
Comprimeren was toch pas vanaf windows98?

• Nijn
Comprimeren was al vanaf DOS 6.1

En de laptop heeft ook geen paralelle / seriele poort?

Misschien moet je ff wat specs geven.

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 18:10:
Of Laptop hardeschijf eventjes in de computer hangen.
Zal nogal moeilijk gaan, want de harde schijf kan er niet worden uitgehaald zonder hem open te doen.

• Petervanakelyen
Nijn schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 18:16:
Comprimeren was al vanaf DOS 6.1

En de laptop heeft ook geen paralelle / seriele poort?

Misschien moet je ff wat specs geven.
Laptop is een Toshiba T1950CT, met seriele én paralelle poort, mét PCMCIA slot dat niet meer werkt, QuickPort Connectie voor MS BallPoint Mouse (waar je dus niets mee kan doen), 80486 microprocessor, 8MB RAM (4MB ingebouwd, 4MB RAM kaart), 200MB Harde Schijf, enz.

Alle info is te vinden op : http://www.toshiba-europe...ooks/T1950CT/product.shtm

• Petervanakelyen
En wat houd dat comprimeren van de harde schijf nu eigenlijk in ?

Verwijderd

persoonlijk zou ik voor zo'n laptop geen moeite mee doen.. zeker niet als je voor twee tientjes waarschijnlijk gewoon ergens een p1 laptop op de kop kan tikken die misschien wel een cd-rom drive (maar tenminste een pcmia slot) zal hebben...

Ontopic: null-kabel kan werken en anders hdd eruit halen en in je pc zetten dmv een verloopje (als zo'n oude laptop een standaard laptop-aansluiting heeft voor de HDD that is..)

• Petervanakelyen
Heb al gezegd dat je de hrde schijf er niet kan uithalen zonder de laptop open te gooien, en dat ga ik niet doen. Verder is het juist omdat hij zo oud is dat ik er Office op zou willen zetten :)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik vraag me eigenlijk af of Office 97 wel draait op dat bakje (8MB ram). Hier staat nog een Pentium 200MMX met 64 MB RAM en daar draait het nèt op.

[ Voor 34% gewijzigd door Henk007 op 19-08-2007 18:31 ]

• Nijn
Bij deze laptop kan het vrij lastig zijn de hdd eruit te halen. (Afhankelijk van welke revisie van de behuizing je hebt). Removable hdd's waren destijds nog niet bepaald populair. Zelfs extra geheugen toevoegen kon nog wel is lastig zijn.

Er zit een mogelijkheid in Windows 95 om een netwerk op te zetten via een kabel op de seriele of paralelle poort. Dan kun je de instalatiebestanden gewoon op de host-computer laten.

Overigens zou ik voor Office 4.3 gaan. Dat draait hier nog goed op en kan makkelijk op diskette gezet worden. (Zelfs als je de CD versie hebt, wat niets anders is dan een cd met een x aantal mappen DISKxx)
En wat houd dat comprimeren van de harde schijf nu eigenlijk in ?
Met dit soort posts maak je hier geen vrienden. Allereerst je vraag: Door je hdd te comprimeren maak je zegmaar van je hele schijf een zip bestand waardoor er meer op kan. (Zit in Windows, Drivespace heete het toen).

Wellicht moet je eventjes de Registratievoorwaarden / korte FAQ doorlezen. Er wordt hier verwacht dat je ook zelf dingen uitzoekt en probeert. Verder is er op GoT zinds jaar en dag een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop zodat je niet hoeft te dubbleposten.

Dat is helemaal correct maarje vergeet één belangrijk regeltje:
Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics
Maak liever even een topicreport aan
:)

[ Voor 14% gewijzigd door Lustucru op 19-08-2007 22:43 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 23:31

job

Wat Henk007 zegt.
Office 2007 gaat echt niet lekker werken op die pc.

Daarnaast vraag ik me af of die 200mb wel genoeg is voor zowel windows als office.
Je moet bij een pc de juiste software gebruiken. office 97 is gewoon te zwaar.
windows 95 draait eigenlijk net op een 486. Maar zelfs in de windows 95 tijd is 8mb en 200mb hd krap.
Je kan office 95 proberen, probleem is dat je dat office 95 geen office 97 (en hoger) bestanden slikt.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 19-08-2007 18:37 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-07 17:20

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hebben mensen hier uberhaubt wel met win95 + office97 gewerkt ooit?

Een windows 95 installatie is maar iets van 40/50 mb, zonder grote wijzigingen in het installatiepakket. COmpacter is zelfs mogelijk als je alle screensavers en weet ik het eruit sloopt :)
Office is groter, maar draait wel degelijk onder 95 met 8mb ram. Office95 is echter wel een aanrader als je voor snelheid wil gaan.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Petervanakelyen
Nijn schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 18:33:
Bij deze laptop kan het vrij lastig zijn de hdd eruit te halen. (Afhankelijk van welke revisie van de behuizing je hebt). Removable hdd's waren destijds nog niet bepaald populair. Zelfs extra geheugen toevoegen kon nog wel is lastig zijn.

Er zit een mogelijkheid in Windows 95 om een netwerk op te zetten via een kabel op de seriele of paralelle poort. Dan kun je de instalatiebestanden gewoon op de host-computer laten.

Overigens zou ik voor Office 4.3 gaan. Dat draait hier nog goed op en kan makkelijk op diskette gezet worden. (Zelfs als je de CD versie hebt, wat niets anders is dan een cd met een x aantal mappen DISKxx)

[...]

Met dit soort posts maak je hier geen vrienden. Allereerst je vraag: Door je hdd te comprimeren maak je zegmaar van je hele schijf een zip bestand waardoor er meer op kan. (Zit in Windows, Drivespace heete het toen).

Wellicht moet je eventjes de Registratievoorwaarden / korte FAQ doorlezen. Er wordt hier verwacht dat je ook zelf dingen uitzoekt en probeert. Verder is er op GoT zinds jaar en dag een [afbeelding] knop zodat je niet hoeft te dubbleposten.
DriveSpace zal ik eens proberen, en ik stelde die vraag gewoon omdat ik het niet precies wist, ik ben tenslotte 13 jaar.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Is ook niet zo'n ramp, maar ook van 13 jarigen verwachten we dat ze weten hoe Google, of de faq, of de help in W95 werkt ;)

On topic: De suggestie om dmv van de parallele of de seriele poort een nulmodem verbinding aan te leggen is zo gek nog niet: je zult vaker wat heen en weer moeten brengen. Of tik ergens voor een paar euro een parallele Iomega Zip drive op de kop. Daar past 100 mb op :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Petervanakelyen
DriveSpace was de uiteindelijke oplossing. Het programma maakte 200MB méér schijfruimte zodat ik het dubbel van de oorspronkelijke vrije ruimte had (en nog wat extra). Dan heb ik d.m.v. een stuk of 40 diskettes de Office map en de OS map van de cd-rom overgezet op de harde schijf van de laptop, setup gedraaid, en alles werkte ! Hoewel het gelukt is, ga ik toch maar een nulmodem kabel kopen, want dit vind ik geen manier van doen (40 diskettes !!) Iedereen erg hard bedankt !

Pagina: 1